makkapakka Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Syns så synd i sønnen min som har helgepappa annenhver helg. Dette har gått helt fint inntil nå som sønnen min skal begynne på skolen, da syns ikke pappaen at det er sååå viktig med besøkshelger som tidligere. (jeg skjønner ikke tankegangen) dessuten skal pappaen begynne i ny jobb og da gidder han ikke å si til den nye jobben at han har en sønn som skal hentes på skolen sa.. han.. (da må han ta fri litt tidligere fra jobben) er det slik disse pappaene blir etterhvert? Jeg blir litt oppgitt. Den nye jobben er visst alfa omega og jeg og sønnen min må innrette oss etter det.
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Synes det hørtes veldig rart ut. Han må da kunne ofre noen få timer av jobben for å være med sin egen sønn? Om det er så vanskelig for han hadde jeg vurdert hvorvidt jeg ville latt mitt barn være hos pappan sin når det ikke ser ut til at det å ofre litt tid ikke er så farlig for han.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Jeg synes ikke du skal generalisere og si at alle pappaer er sånn. For det er slett ikke sant. Det er ille at pappa ikke vil ta seg av barnet sitt eller synes det er brysomt å forklare sin sjef at han av og til må gå tidligere for å hente sitt barn på skolen. Det er bare en kur mot dette og det er at du gjør det beste for sønnen din og oppfordrer faren til å tenke seg om. Det kan jo også være at pappa'n etterhvert kommer til fornuft når han savner poden. Det er lov å håpe.
makkapakka Skrevet 6. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2011 Jeg vet ikke hvilken metode som kan være best, for at faren skal ta til vett. Han har en tendens til å tenke karriere foran alt. Har tenkt på å ta ansvaret selv og late som jeg ikke bryr meg om det. Jeg tror iallefall sønnen hans kommer til å bli veldig skuffet. Han skal jo begynne på skolen nå så han kunne trengt å ha den tryggheten og støtten rundt seg fra både faren og mora, og hvis det blir forandringer i forhold til pappahelger så kan jo dette påvirke hvordan han takler starten på skolen også. off,, tror jeg må ta tak i dette, det føles ikke bra..
Gjest nupp Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 si til han hvor skuffet gutten kommer til å bli. ikke lat som at ting er ok 2
Pastill Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Jeg er gift med en mann som arbeider mye. Han har også barn fra før, som er hos oss 6 ut av 14 dager. Min mann kjemper for å få se sine barn MER. Det er i all hovedsak mannen som henter og bringer og tar hovedansvaret for ungene. Jeg støtter og bidrar selvsagt, men det er ikke jeg som tar meg av hans barn fordi han skal jakte karriere. Så alle karrieremenn er ikke dårlige fedre Du skal ikke late som alt er ok. Du skal si ifra, men uten å vente deg endring fra fars side. Det er fars store tap at han ikke får en god relasjon til sin sønn. En sønn har derimot intet å tape på en far som ikke bryr seg... At det er sårt å tenke på hva som kunne ha vært, er en annen ting. Det er en sorg jeg kan tenke meg du selv kjenner så altfor godt til.
makkapakka Skrevet 7. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2011 kanskje jeg skal bare si at det er sønnen som får lide for de bestemmelsene han tar. Mammaen kan ikke erstatte tiden og plassen en far skal ha. 2
Gjest Bjørn82 Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Jeg forstår din frustrasjon over far i ditt tilfelle. Men jeg vil bare tilføye at alle fedre er ikke like, og du ville funnet fedre som var mye flinkere og interessert i å ta ansvar for sitt eget barn en hva far til ditt barn. Det er beklagelig. Jeg er sikker på at denne faren vil angre på sitt valg etterhvert som han ser at kontakten med barnet ebber ut, og at han ikke klarer å engasjere sin sønn som han kunne den gangen han brukte tid på han. Derfor er det far til barnet som vil bli straffet i fremtiden når han ser at hans egen sønn ikke har den store interessen for han og uansett hva han gjør eller kjøper så er det lite engasjement å vekke hos sønnen. Da vil han angre på en måte som ikke går over iløpet av natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå