Gå til innhold

Hvor mye kake trengs?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes 200 g kake pr pers virker lite jeg. Når jeg ser hvordan mange av mannfolka i slekta langer innpå av kake ville jeg hatt mer kake. Det skal liksom være igjen mye kake etter et bryllup så man har til dagen etter og evt attpålag.

Jeg skla ikke kjøpe kake med tanke på atpålag.. blir det rester så blir det rester. og det lir det sansynlig vis når man skal ha andre kaker i tillegg. om det blir tomt for bryllupskake så tror jeg ikke de som kommer på atpålag blir skuffet for at det "bare" er igjen av alle de andre 8kakene.. men bare det er nok kake til bryllupet er jeg fornøyd. jeg vet at verken jeg eller min kjære kommer til å klare å få ned 200g bryllupskake.. 200g kake er MYE! jeg har aldrig kommet til kakene i et bryllup og vært skrubbsulten! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av en eller annen grunn tenkte jeg totalt antall kaker, ikke bare bryllupskake. Og blir det attpålag er det jo ikke nødvendig med bryllupskake.

Skrevet (endret)

På en amerikansk side, stod det at en tre-etasjes (35, 25 og 15 cm) var nok til å servere 100 gjester...

Tror jeg går for den, også en haug med andre kaker i tillegg.

Av erfaring fra andre bryllup jeg har vært i, er det mest av bryllupskaka som står igjen :fnise:

Og det er enda rester etter attpålaget.

Men det er som oftest fordi den er bestilt fra et kjipt, lite bakeri, så den smaker ikke så spennende. :glare:

Broren min fikk FEIL kake til sitt bryllup! Mange av mine venner og bekjente har også vært misfornøyd med kakene de har bestilt. Derfor sa jeg til meg selv at for å spare både penger og skuffelse, ja, da baker jeg den selv!

Endret av fridr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...