Gå til innhold

Kjøpte kjøtt som var gått ut på dato


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg rimelig forbanna her jeg sitter. Jeg kjøpte biff til middag i dag, og var litt i farten, det skal jeg innrømme. Jeg tok med meg noen pakker og dro hjem for å sette igang. I det jeg pakker de opp ser jeg at de gikk ut på dato for 2 dager siden, alle pakkene. Jeg tenkte at det var en grei sak å få bytta kjøttet eller refundert pengene så jeg heiv meg i bilen og satte kurs for butikken. Der jeg ble møtt av en butikkmedarbeider som hevdet at biff er best bare den får ligge et par dager, og at jeg ble spart for jobben å la de ligge og mørne i kjøleskapet. Unnskyld meg?.. Nei, han stod på sitt og sa at om jeg hadde noen invendinger fikk jeg komme tilbake på mandag da daglig leder var der.

Jeg ble helt paff, han nektet å refundere meg noe som helst, og mente jeg tok feil. Og ja, jeg skal ned der på mandag, men i alle dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle ikke gått. Garanterer at han som var der ikke er der på mandag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk med deg navnet hans!

Dette ville jeg gått videre med til butikksjef og evt. hovedkontor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre måtte jeg gå, butikken stengte klokken 14 her jeg bor. Han tvang meg nærmest ut og stengte. Ellers hadde jeg aldri i live gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Den butikkansatte har heilt rett, og du har heilt rett. Lag biff og kos deg med den, ta vare på emballasje og kvittering, og gå tilbake på mandag og krev å få tilbake pengane. Biff er best rett etter utløpsdato, samtidig skal den ikkje selgast då.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet hans er registrert, så det har jeg i tilfelle det blir noe tull. Men likevel, jeg blir litt paff over den servicen der? Kanskje det er noe i at kjøtt mørner litt over tid, ikke vet jeg, men å rettferdiggjøre kjøtt utgått på dato med det, er vel litt drøyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har rett, biff er bedre når den får ligge, men det er ikke lov å selge kjøtt som er utgått på dato, så selv om det smaker himmelsk skal butikken ta dette i retur.

Møtt opp på mandagen med embalasjen og klag på at du ikke fikk byttet produktene du kjøpte.

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den butikkansatte har heilt rett, og du har heilt rett. Lag biff og kos deg med den, ta vare på emballasje og kvittering, og gå tilbake på mandag og krev å få tilbake pengane. Biff er best rett etter utløpsdato, samtidig skal den ikkje selgast då.

Jeg har lagt den tilbake i kjøleskapet, så den er så bra at det er OK at jeg spiser den, og heller fremviser embalasje? Eller burde jeg spare begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett, biff er bedre når den får ligge, men det er ikke lov å selge kjøtt som er utgått på dato, så selv om det smaker himmelsk skal butikken ta dette i retur. Du har fortsatt tid før butikken stenger, jeg ville ringt ned (eller møtt opp selv enda en gang) og krevd nytt.

Ikke vent til mandag!

Takk for svar, jeg glemte å pressisere i åpningsinnlegget at jeg måtte gå, fordi butikken stengte kl 14 her i utmarka, og han nærmest skyfla meg ut. Jeg ble litt paff der og da, det innrømmer jeg, og lot meg skubbe ut døra omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg meiner du bør kreve å få den til halv pris. Du tok ein sjanse når du lagde den til, den kunne ha vore øydelagd i teorien. Be om å få refundert halve beløpet, i og med at du kjem til å ha spist den før mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ikke ute etter gratis middag, men jeg synes jeg bør få den til halv pris i allefall, den var tross alt utgått på dato den 4 august. Likevel ble jeg mer overrasket over at jeg ikke ble møtt med mer forståelse. Han kunne jo ikke vite at akkurat de pakkene var så mye bedre på de to dagene, og han burde vel fulgt vanlig prosedyre. Jeg har alltid fått det til halv pris dersom jeg har kommet i skade for å kjøpe varer som var utgått der før, det har aldri vært noe problem tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tilbake på mandag. Daglig leder kan ikke være interessert i å ha sånne ansatte, om han hadde aldri så mye rett. De skal ikke selge varer som er utgått på dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tror dere at den ansatte blir sparket dersom jeg reiser ned der og sier noe? Det høres litt dumt ut, men jeg vil helst ikke at han skal miste jobben, han får vel bare en skrape og beskjed om å skjerpe seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Han får sikkert ikkje sparken, det ville ha vore eit kroneksempel på ei usakleg oppseiing, men han får nok ein oppstrekk, og butikken får skjerpa rutinene sine. Og det er berre av det gode. Å prise ned varer til halv pris den dagen (eller helst dagen før) dei går ut på dato er god skikk og god økonomi for alle partar. Og bra for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært nede på den aktuelle butikken og fått snakket med både den ansatte som jeg møtte i helgen, og daglig leder. Fikk unnskyldning, full sum returnert, og gavekort på 200kr i butikken pga måten ting ble gjort på. Jeg ble veldig glad og kommer til å fortsette å være kunde der en stund til tenker jeg :) Ville bare oppdatere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært nede på den aktuelle butikken og fått snakket med både den ansatte som jeg møtte i helgen, og daglig leder. Fikk unnskyldning, full sum returnert, og gavekort på 200kr i butikken pga måten ting ble gjort på. Jeg ble veldig glad og kommer til å fortsette å være kunde der en stund til tenker jeg :) Ville bare oppdatere.

Så bra :) Det var god service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...