Gå til innhold

Svigerfamilien overser meg

Anbefalte innlegg

Gjest lillyann
Skrevet

Når jeg og kjæresten min er i selskap med svigerfamilien min, så blir det alltid sånn at de prater sammen om ting og mennesker jeg ikke aner hvem er. Og det hele tiden. Prøver å se ut som jeg er interessert, men jeg faller fort av lasset og blir sittende litt i min egen verden. Kjæresten min gjør heller ikke noe for å starte samtaler der også jeg kan henge med. Dette gjør at jeg kvier meg for å treffe dem, men han vil absolutt at jeg skal være med.

Har vært sammen med ham i 3 år, men kan ikke si jeg føler jeg har blitt kjent med familien hans. Når jeg treffer dem utenom i selskaper, i byen og sånn, så er det bare et raskt hei og litt overfladisk prat før vi går videre. Har invitert dem hjem til meg til middagsselskaper, men jeg har ingen god følelse når de har vært her. Ikke noe takk for maten eller at det er hyggelig at jeg ba dem.

Kjæresten min er en skikkelig god mann, men jeg tror ikke jeg kommer til å ha mer enn jeg må med familien hans.

Et hjertesukk.. Sikkert flere som er i samme situasjon..

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Hei

Har også en svigerfamilie som er slik, går bra når jeg og samboer møte hans foreldrer alene, men er hans søsken med blir det bare til at jeg faller utenfor, di snakker kun om sitt eget og bryr seg ikke noe om meg eller samboer, spør aldri noe om feks hvordan vi har hatt det på ferie eller lignende. Jeg prøver og snakka med dem men det er jammen meg ikke lett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stesvigerdatter som jeg ikke føler at vi ikke får den helt riktige kontakten med.

Hun skal alltid motsi oss, å når stesønn og hun har tatt avgjørelser -som helt tydelig er hennes- så skal hun alltid argumentere for hvorfor de har gjort sånn og sånn, selv om det er stesønnen vi snakker til.

Har et inntrykk av at hun tror hun er så mye bedre enn oss.

Uansett, så inkluderer vi henne i samtaler å snakker aldri om bare ting hun ikke kan henge med på.

Det er ikke lett å mixe sammen familier, noen ganger går det bra, å andre ganger ikke, men når det ikke blir de helt store krisene så må man bare bite det i seg å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.

Gjest Seniorita
Skrevet

Min svigermor oppfører seg på den måten ovenfor meg og min familie.

Min mor, min samboer, hans mor, meg, svigerbror, og mine små søsken (4år, 7 år og 9 år) var her hos oss. min mor prøvde flere ganger å snakke til min svigermor uten å få respons.

Det er ofte jeg prøver å føre en samtale med min svigermor uten å få noe som helst respons.

Skulle tro jeg var laget av luft i hennes øyne......................

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg og kjæresten min er i selskap med svigerfamilien min, så blir det alltid sånn at de prater sammen om ting og mennesker jeg ikke aner hvem er. Og det hele tiden. Prøver å se ut som jeg er interessert, men jeg faller fort av lasset og blir sittende litt i min egen verden. Kjæresten min gjør heller ikke noe for å starte samtaler der også jeg kan henge med. Dette gjør at jeg kvier meg for å treffe dem, men han vil absolutt at jeg skal være med.

Har vært sammen med ham i 3 år, men kan ikke si jeg føler jeg har blitt kjent med familien hans. Når jeg treffer dem utenom i selskaper, i byen og sånn, så er det bare et raskt hei og litt overfladisk prat før vi går videre. Har invitert dem hjem til meg til middagsselskaper, men jeg har ingen god følelse når de har vært her. Ikke noe takk for maten eller at det er hyggelig at jeg ba dem.

Kjæresten min er en skikkelig god mann, men jeg tror ikke jeg kommer til å ha mer enn jeg må med familien hans.

Et hjertesukk.. Sikkert flere som er i samme situasjon..

Har du snakket med kjæresten din om dette?

Kanskje han kan hjelpe litt til/forsøke å inkludere deg mer i samtalen neste gang dere skal besøke hans familie? Er ikke sikkert han vet hvordan du føler dette og/eller hva han kan bidra med for å gjøre besøkene hyggeligere for deg :)

Gjest lillyann
Skrevet

Har fortalt ham hvordan jeg har det når vi treffer familien hans, og han sier at "da vet jeg hvordan han har det med mine folk".. Det stemmer ikke, for når vi er sammen med min familie så er alle inkudert i samtalene, alle mine søsken er gift så vi kan ikke ha en ensidig samtale om gamle kjente. Hans famile er single hele gjengen, så der er det bare "gamle samtaler" som kommer opp.

Altså,- han tar ikke hensyn til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Har fortalt ham hvordan jeg har det når vi treffer familien hans, og han sier at "da vet jeg hvordan han har det med mine folk".. Det stemmer ikke, for når vi er sammen med min familie så er alle inkudert i samtalene, alle mine søsken er gift så vi kan ikke ha en ensidig samtale om gamle kjente. Hans famile er single hele gjengen, så der er det bare "gamle samtaler" som kommer opp.

Altså,- han tar ikke hensyn til meg.

Snakker aldri svigerfamilien om "nye" ting da, eller om mer generelle tema?

Sånn type hverdagslige greier som planer fremover, julefeiringer, ferier, oppussing, jobb, nyheter, samfunn o.l?

Tar du og samboeren din initiativ til å fortelle noe fra deres liv eller fremtidsplaner?

Kanskje svigers er litt forsiktige av seg og ikke vil spørre og grave for mye i deres privatliv når dere er der, men at de kan bli positivt overrasket om dere forteller et eller annet dere har gjort/har lyst til å gjøre/annet o.l :)

Ellers kan du jo plukke opp tråden fra det de snakker om, og føre det videre til andre tema eller stille spørsmål til det samtalen handler om, og slik vise at du er interessert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...