Gå til innhold

Sex med og uten kondom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at de fleste liker best å ha sex uten kondom. Men hvor stor forskjell snakker vi om? Hva er det som kjennes annerledes...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt sex selv men vil jo tro at det er varmen og selve følelsen av musa som gjør det. Føles jo bedre ut for ei dame med en virkelig penis enn en dildo også :)

Skrevet

Det varierer nok en del fra mann til mann, men jeg har aldri funnet noen kondomer som gir meg skikkelig god sex. De er for trange, de er for lange, de sklir av, de blir for tørre både inni og utenpå, ja, det meste er galt. Uten kondom får du naturlig glidemiddel, du kjenner varmen hennes, du kjenner det bedre om hun bruker musklene, ja, jeg kan ikke helt forklare. Hvor stor forskjell vi snakker om er vanskelig å si, men la oss si at sex uten kondom er 10. Da er sex med kondom 3, og onani en plass midt mellom.

• Liker 1
Gjest gjesten79
Skrevet

Har ikke hatt sex selv men vil jo tro at det er varmen og selve følelsen av musa som gjør det. Føles jo bedre ut for ei dame med en virkelig penis enn en dildo også :)

Ettersom du ikke har hatt sex selv, lurer jeg på hvorfor og hvordan du kan spekulere i hvordan en fitte føles. Og du kan heller ikke spekulere i hvordan en dildo føles, med mindre du har prøvd en selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er massiv!

Med kondom får jeg ingen direkte kontakt med kvinnen, da som kjent kondomet sitter fast på penis og danner en fysisk barriere. Friksjonen, varmen og væskene blir ikke overført på samme måte.

Tar meg rett og slett en håndjager i stedet for samleie med kondom. Det får man i alle fall noe ut av...

• Liker 2
Skrevet

Såpass, ja! Jeg trodde faktisk ikke det var sååå stor forskjell... Desto større pluss i boka får dere gutter som bruker kondom allikevel ;)

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er heller inn for en heit oralseanse enn puling med kondom.

• Liker 1
Skrevet

Venninnen min sier alltid at å ha sex med kondom er som å spise sjokolade med papiret på. :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Forskjellen er mest i hodet. Musa kjennes like varm og våt ut, med kondom som uten, og det er ikke noen nevneverdig forskjell i hvordan det føles rent fysisk. Men så lenge jeg har på meg kondom er jeg hele tiden klar over at jeg har på meg kondom, og dermed blir det mindre intimt. Når jeg puler uten kondom blir jeg ekstra kåt av tanken på at det ikke er noen barrierer, men den fysiske følelsen er da den samme.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke mann, men kan svare på vegne av en; Den eneste kondomen som fungerer noenlunde, hvis det absolutt må brukes, er RFSU Zenith Denne er visst behagelig for mannen også og man kjenner mye mer enn ved bruk av andre kondomer. Med denne så er det mulig å "kjenne noe", i motsetning til ved bruk av andre kondomer. Hva som kjennes må vel mannfolkene her inne heller svare på.

Sakset fra "Partyman":

"Kondomene som leder varme og gir han mer frihetsfølelse. Sammen med Avanti er Zenith blandt verdens tynneste kondomer som fortsatt er sikre til bruk. Zenith kondomer er laget av et helt spesielt materiale som gjør den til den tynneste kondomen på markedet med sine 0,035 mm! Vanlig tykkelse på et kondom er 0,07mm dermed er Zenith halvparten så tynn. Materialet kondomene er laget av er latexfritt, leder kroppsvarme og gir en herlig og naturlig følelse for begge. Kondomene er glidemiddelbehandlet og tåler like mye som vanlige kondomer ved normal bruk."

Jeg, personlig, kan ikke fordra kondomer og dette er den eneste som får passere, under tvil. :dry:

Endret av Nymph
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg er sensitiv "der nede" så når vi bruker kondom så begynner det å svi etterhvert. (Tror også at det er noe i kondomet jeg ikke tåler, har prøvd latex frie og jeg reagerer fortsatt) Når vi ikke bruker kondom svir det ikke i det hele tatt, og jeg "merker" mest forskjell på forhuden og hodet når vi har sex med/uten.

Skrevet

Jeg er sensitiv "der nede" så når vi bruker kondom så begynner det å svi etterhvert. (Tror også at det er noe i kondomet jeg ikke tåler, har prøvd latex frie og jeg reagerer fortsatt) Når vi ikke bruker kondom svir det ikke i det hele tatt, og jeg "merker" mest forskjell på forhuden og hodet når vi har sex med/uten.

Prøvd uten glidemiddel? Kan være glidemiddelet du reagerer på.

Trojan, lifestyle, durex har alle typer som er uten glid.

Skrevet

Prøv RFSU Zenith. Jeg hadde samme problemet tidligere, men det funket greit med de. Hvis du trenger glidemiddel til noe, så anbefaler jeg Lelo. :tommelsmil:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke nytt, men faktisk ganske skremmende lesing... Det forklarer Norges enestående høye tall på klamydia. Norske menn har mye å lære av amerikanske!! Jeg har bodd i USA i mange år og aldri opplevd at en mann ikke har brukt kondom - det er ren selvfølge. Og tilbake i hjemlandet blir voksne menn omtrent sinte hvis man stiller krav til kondom. Skam dere! Fatter ikke hvorfor et så oppegående folkeslag er så lite redde for konsekvensene av ubeskyttet sex, det er jo ren dumskap.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke nytt, men faktisk ganske skremmende lesing... Det forklarer Norges enestående høye tall på klamydia. Norske menn har mye å lære av amerikanske!! Jeg har bodd i USA i mange år og aldri opplevd at en mann ikke har brukt kondom - det er ren selvfølge. Og tilbake i hjemlandet blir voksne menn omtrent sinte hvis man stiller krav til kondom. Skam dere! Fatter ikke hvorfor et så oppegående folkeslag er så lite redde for konsekvensene av ubeskyttet sex, det er jo ren dumskap.

Man er vel strengt tatt selv ansvarlig for egen beskyttelse.

Dersom mannen ikke vil bruke kondom så får dere kvinner selv bruke femidom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er vel strengt tatt selv ansvarlig for egen beskyttelse.

Dersom mannen ikke vil bruke kondom så får dere kvinner selv bruke femidom.

Ja, for de selger jo femidom i så mange butikker og apoteker!! :rolleyes: Hadde du fulgt med litt, hadde du fått med deg at de er borte fra markedet. Og konseptet er vel uansett det samme, en gummihinne mellom kjønnsorganene. Jeg synes det er pinlig med menn som ikke tar ansvar, og ja - jeg er selv ansvarlig for min egen beskyttelse - derfor ryker menn som ikke vil bruke kondom på hodet og ræva ut.

• Liker 6
Gjest Katten.
Skrevet

Forskjellen er som dag og natt. Både fysisk og psykisk.

• Liker 1
Skrevet

Ja, for de selger jo femidom i så mange butikker og apoteker!! :rolleyes: Hadde du fulgt med litt, hadde du fått med deg at de er borte fra markedet. Og konseptet er vel uansett det samme, en gummihinne mellom kjønnsorganene. Jeg synes det er pinlig med menn som ikke tar ansvar, og ja - jeg er selv ansvarlig for min egen beskyttelse - derfor ryker menn som ikke vil bruke kondom på hodet og ræva ut.

Utvalget på barriereprevensjon i Norge er latterlig dårlig. Kondomutvalget er rundt 2-3 ulike merker, med 2-3 typer innen hvert merke.

Heldigvis er utenlandske nettbutikker bedre, de selger også femidom ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...