Gå til innhold

Å handle brudekjole til over 10 000,-

Fremhevede innlegg

Skrevet

Personlig hadde jeg heller aldri brukt 10 høvdinger eller mer på brudekjolen. Jeg har funnet min kjole til 3.000,- Har også sett mange fine til 5.000,- det synes jeg var et "fint" beløp. Hadde ikke hatt samvittighet til å bruke sååå mye penger på en kjole, når jeg kan finne noe like fint og billigere. Men det kommer som sagt ann på lommeboka, og så er det jo en prioriteringsting :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

den dyreste kjolen jeg har hatt hittil i mitt liv, ballkjolen min, kostet 1500 kr..

derfor synes jeg at jeg bruker "såå mye penger" nå som jeg har funnet en brudekjole til 2800 kr!! (det er en hvit selskapskjole, men den er brudekjolen min :) )

Skrevet
Jeg ville ALDRI ALDRI ALDRI brukt over 10.000,- kr. på en brudekjole. Og jeg skjønner heller ikke at det skal være nødvendig for at bryllupet skal bli en flott opplevelse.

Bryllupet blir helt sikkert en flott opplevelse uansett, det.

Selv brukte jeg 8800kr på min kjole (pluss 2000 på annet tilbehør). Ja, det er mye penger. Jeg kjøpte dessuten en kjole hvor kjolelivet kan brukes siden til fest (hvilket jeg også akter å gjøre). Og sålenge jeg tjener bra og betalte for kjolen min helt selv, kjøpte jeg den med verdens beste samvittighet. Ingen skal få komme her og fortelle meg hvordan jeg skal disponere pengene mine!

Skrevet

Jeg tror nok jeg kommer til å velge etter hjertet og ikke eter pris, det vil jo bli en litt spesiell dag da, og jeg vil jo føle meg så fin som overhode mulig. Da krever det at jeg er 100% fornøyd med kjolen uansett pris.

Skrevet

Ingen skal få komme her og fortelle meg hvordan jeg skal disponere pengene mine!

Siden du siterer meg: Jeg har vel ikke "kommet her" og fortalt deg hvordan du skal bruke pengene dine? Jeg sier at JEG aldri ville gjort det.

Skrevet

Siden du siterer meg: Jeg har vel ikke "kommet her" og fortalt deg hvordan du skal bruke pengene dine? Jeg sier at JEG aldri ville gjort det.

Nei, du har ikke det, og utsagnet var heller ikke myntet på deg, det var mer en fortsettelse av argumentasjonen min.

Jeg synes også at det er mye penger å bruke på en kjole som kun skap brukes en gang.

Nå har jeg fått brukt min hele tre ganger, og kan gjenbruke kjolelivet i tillegg, så jeg synes jeg får ganske bra valuta for pengene.

Poenget mitt er at egne penger synes jeg man skal få disponere helt fritt selv, uavhengig av om andre synes det er vanvittig å legge så mye penger i brudekjole.

Skrevet

Jeg synes som de fleste at jeg har brukt mye penger på kjolen min,

men jeg har hatt råd til det.

Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg kjøpt en billigere kjole.

Skrevet

Jeg har råd, men kvier meg veldig til å bruke mellom 5 og 8000,- på en kjole (det koster de jeg har prøvd). Det er så mye penger for en dag.

Den ene har et skjørt som kanskje kan sys om senere med en ny overdel til.

Veldig i tvil...

Skrevet
Før jeg begynte å se på kjole var jeg fast bestemt på å finne noe som ikke var så dyrt, men når jeg først hadde prøvd det som har blitt drømmekjolen min var det gjort.

Jeg har prøvd/sett på andre kjoler som har vært billigere, men vet at dersom jeg valgte en av dem, ville jeg bare tenkt på kjolen jeg ikke kjøpte.

Akkurat som meg! Det var ikke planen å kjøpe så dyr kjole, men bare "måtte" ha den. Kjipt å måtte plage seg med tanken om at man ikke tok den kjolen man hadde drømt om, bare for å spare noen tusenlapper. Jeg lot det stå til, og det tror jeg ikke at jeg kommer til å angre på :D

Skrevet

Nå har jeg funnet kjolen med stor K. Den koster 7700.- og kjøpe og 3900.- og leige. Hadde den kostet over 10000.- ville jeg først sett om det var andre billigere kjoler og kjøpe, men hadde jegikke funnet det, hadde jeg etalt den summen det evt ville koste. Veldig glad for at jeg fant en såpass "billig" kjole, for jeg har ikke mer penger og hente fra bryllupsbudsjettet. :o

Skrevet

Nå har jeg ikke kjøpt kjolen min enda da, men når jeg finner den "rette", den eneste ene som jeg VIRKELIG vil ha, og som er akkurat slik jeg har ønsket meg, så spiller prisen mindre rolle. Koster den 6000 eller 15000 får det så være. Men noe over 15. går jeg nok ikke nei...

Skrevet

Vi betaler alt selv, så da er vi nødt til å være litt veloverveid i forhold til hva vi bruker pengene på. Jeg hadde nok aldri kjøpt kjole til over 10 000,-. Planen var å kjøpe i utlandet (og der var den dyreste kjolen jeg kikket på til underkant av 5000,- norske (+ toll og mva). Siden jeg er så lav må jeg uansett ha tilpasning til kjolen.

Vi var å kikket på BC messa for moro skyld i september, og hadde bestemt meg for at hvis jeg fant Kjolen så kjøpte jeg den. Satte makspris på 6000,- Synes egentlig ikke utvalget var så bra da vi kom, men hun ved siden av meg (som er bruker her inne :wink: ) hadde flere kjempefine kjoler. Da hun valgte en annen enn den jeg siklet mest på, var det fritt frem :sjarmor: .

Prisen var 6000,- inkl. slør, hansker og sjal :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...