Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig meg at jeg får håll/sting hver gang (!!) jeg er ute å jogger.

Nå har jeg også begynnt å få det når jeg går fort også. Det gjør utrolig vondt og jeg må stoppe flere ganger for det er vanskelig å puste.

Jeg har prøvd alt.

* Starte rolig / ikke starte rolig

* drikke rett før / ikke drikke rett før

* spise rett før / ikke spise rett før

* Pusteteknikk

* Ikke drikke kulsyreholdig drikke rett før

Ingenting hjelper. Dette ødelegger treningen min og treningsgleden :(

Hjelp

Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Hvor er det du har sting?

Viss du har det i hjertet, og er litt eldre er det vel kanskje lurt å ta seg en tur til legen?

Men jeg kan ikke si så mye siden jeg ikke vet hvor gammel du er og hvor du har sting..

Endret av henriett3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det du har sting?

Viss du har det i hjertet, og er litt eldre er det vel kanskje lurt å ta seg en tur til legen?

Men jeg kan ikke si så mye siden jeg ikke vet hvor gammel du er og hvor du har sting..

Er 24 år og får det på høyre side av brystkassen. midt på sånn ca. kommer på akkurat sammen plass hver gang.

Skrevet (endret)

Du skal iallfall ikke spise eller drikke (mye) før kondisjon.. Mener å huske at det tar ca 1 time før energien er ute i musklene.. så spis før den tid. Å knipe på en stein eller lignende mens man løper funker for meg til en viss grad, og å stramme magemusklene, men det er ikke ideelt når man løper..

Kanskje ikke dumt å ta en prat med en lege eller spørre på et treningsforum om råd :)

Endret av spee
Gjest henriett3
Skrevet

Er 24 år og får det på høyre side av brystkassen. midt på sånn ca. kommer på akkurat sammen plass hver gang.

Jeg er dessverre ikke en lege, men siden du er så ung, tror jeg ikke det er noe farlig.

Leste dette på lommelegen:

Mer sannsynlig er det at du har smerter fra muskulaturen i brystkassen, noe som kan skyldes muskelspenninger, tungt arbeid, lite mosjon og eventuelt overvekt. Har du noen av disse faktorene kan det være en god ide å forandre på livsstilen din. Spis sunt, ikke røyk, driv rolig mosjon - gjerne styrketrening, og prøv å ta det med ro i jobbsituasjonen hvis du har fysisk krevende arbeid. Løft riktig, pust med magen, senk skuldrene og rett opp i ryggen. Bruk riktig fottøy og kle deg godt nå når det er kaldt, så slapper du bedre av.

Kanskje legen din har kompetanse på å hjelpe deg å gå litt ned i vekt og/eller slutte å røyke? Uansett kan han sikkert hjelpe med motivasjon for trening og livsstilsendringer.

Lykke til iallefall! :klemmer:

Gjest gutt92
Skrevet

spis 1-2 timer før du løper.. Heller ikke drikk masse rett før.

Hvis det fortsetter, finn en godt stein til hver hånd og klem hardt på den mens du løper.

AnonymBruker
Skrevet

Det med å knipe på en stien har jeg også hørt, men man skulle visst også knipe på motsatt side av holdet..

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

spis 1-2 timer før du løper.. Heller ikke drikk masse rett før.

Hvis det fortsetter, finn en godt stein til hver hånd og klem hardt på den mens du løper.

Jeg er idrettsutøver. Olympiatoppen har sagt at uansett om man har sting eller ikke så skal man være uten mat i 3 timer før man trener. Da snakker vi om "tung" mat :)

Bare ett lite tips!

Endret av henriett3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også sting,men ikke så ofte som TS. det hjelper å bære en liten stein inni handa, for en liten stund iallefall, før man må ha ein tyngre stein, og det begrenser seg jo hvor stor stein man kan bære inni handa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...