Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #1 Del Skrevet 23. november 2003 Ved arbeidsmiljøanalyser så angis det ofte hvor stor andel av kvinnene som opplever uønsket seksuell oppmerksomhet. Og når det skrives om dette så presenteres dette nærmest som om det alltid er galt og at dette er en prosent som bør ned i null. Det er vel ikke tvil om at dette av og til kan være et stort problem og at enkelte kvinner ikke blir respektert selv om de kommer med klare avvisende signaler. Men det er vel like lite tvil om at kvinner av og til ønsker en oppmerksomhet (som også er seksuell) fra en person hun har et godt øye til. Og det vil selvfølgelig også av og til være vanskelig for en mann og vite om en kvinne er interessert eller ikke uten å "sjekke det ut". Så situasjonen at kvinner skal unngå all uønsket seksuell oppmerksomhet og samtidig få den seksuelle oppmerksomhet de ønsker er en rent hypotetisk situasjon. Så damer: Hva er akseptabel (seksuell) oppmerksomhet fra en gjennomsnittelig mann på jobben som ikke har peiling på om du er interessert eller ikke? Kan man si at du er en attraktiv dame? Går det an å si at du sikkert er gode å kose med? Hvor mye fysisk kontakt kan mannen ha i et slikt testforsøk på "å sjekke ut markedet"? I det hele tatt: Hva synes du er akseptabel sjekking fra en arbeidskollega du ikke er interessert i? Jeg forutsetter her at du ikke tidligere har gitt tydelig uttrykk for du er uinteressert i mannen og at du ikke tidligere har bedt han holde seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. november 2003 #2 Del Skrevet 23. november 2003 Hmm,det går ikke an å si at " du er sikkert er god å kose med.." :o Det synes jeg er å gå for langt (om det er det første du sier), men å si at hun er en attraktiv,fin dame er vel ganske ok. Men mye kan sies om en har en litt vennskapelig og humoristisk tone på arbeidsplassen.. Flørting er sunt for et arbeidsmiljø mener jeg,men det gjelder det å ha "gode følere" da,merke seg hvem som er med på leken,og ikke gå for langt.. Å kommentere noens kropp synes jeg er litt ufint.Å si at noen har fine klær på seg eller er fin på håret er da tryggere.. Smil, blikk/blunk,litt humor, en klem,hånd på arm/skulder(ikke lår/rumpe :blunke: ) er vel i de fleste tilfeller ok.. (sier Tilde som klapset mannlig kollega på rumpa... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2003 #3 Del Skrevet 23. november 2003 På jobb vil jeg ikke ha noe seksuell oppmerksomhet overhodet. Uansett hvor godt jeg liker mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #4 Del Skrevet 23. november 2003 Hadde noe på jobben sagt at jeg sikkert var god å kose med ville jeg følt meg skikkelig ille til mote. På min jobb er det blitt flere par, så det er klart at det er mulig å finne en felles tone. Men jeg tror men skal prøve seg frem forsiktig, og satse på kontakt utenfor jobben, eks jobbfest, fredagspils, bedriftidrett el. Da er det lettere å tyde signaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2003 #5 Del Skrevet 23. november 2003 På min jobb er det blitt flere par, så det er klart at det er mulig å finne en felles tone. . Dette er jo bare så uproffesjonelt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #6 Del Skrevet 23. november 2003 Dette er jo bare så uproffesjonelt da. Når det er en stor jobb med mange hundre ansatte er det ikke ansett som er problem hos oss, forutsatt at de ikke har felles sjef, eller er sjef for hverandre i samme linjedeling. Pga flat struktur (kun 3 nivåer fra bunn til toppsjefen), er det sjelden tilfelle at noen er sjef for hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2003 #7 Del Skrevet 23. november 2003 D er ikke d som er poenget. Man bør holde seg for god til rote rundt/være ilag med folk på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 23. november 2003 #8 Del Skrevet 23. november 2003 Etter mitt syn finnes det både uakseptabel og akseptabel uønsket seksuell oppmerksomhet. ....og så finnes det akseptabel ønsket seksuell oppmerksomhet. .... men om det finnes uakseptabel ønsket oppmerksomhet er jeg mere usikker på. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #9 Del Skrevet 23. november 2003 D er ikke d som er poenget. Man bør holde seg for god til rote rundt/være ilag med folk på jobben. Ja, nå er flere av disse godt voksne mennesker, og ihvertfall 3 av parene er blitt gift og har fått barn, så jeg ser ikke det helt store problemet. At man ikke bør rote med folk på jobben uten å mene noe med det er jeg helt enig i, tror det lett skaper mer problemer enn gleder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. november 2003 #10 Del Skrevet 23. november 2003 sssh, Porriot, kanskje sexysadie synes det er ubehagelig med vennskapelig flørting omkring en arbeidsplass selv om mange andre kan mene at det fremmotiverer et godt arbeidsmiljø, - tja noen vil til og med si at det beriker arbeidsplassen med jobbglede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 6. desember 2003 #11 Del Skrevet 6. desember 2003 Dette er vel en relevant sak for denne tråden. Hva er deres mening? Hvor mye bør han betale for en slik oppførsel? http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/12/06/385421.html Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 6. desember 2003 #12 Del Skrevet 6. desember 2003 Når jeg er på jobb er jeg der for å gjøre en jobb, og ikke flørte. kan snakke med de jeg arbeider med. Jeg hadde ikke likt at noen for eksempel sa at jeg var attraktiv på jobben. Hadde satt større pris på at de sa at jeg gjorde en god jobb. Nå har jeg en samboer, og han er alt for meg, og behøver ikke at andre skal fortelle hvor fin jeg er ol for å føle med vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 6. desember 2003 #13 Del Skrevet 6. desember 2003 Går det an å si at du sikkert er gode å kose med? Eh, la meg tenke- nei. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 7. desember 2003 #14 Del Skrevet 7. desember 2003 Kommer an på kollegene. Hvis en sjef, som er eldre enn faren min, overhodet snakker om intime ting eller tar på meg, på en fullstendig ikke-seksuell måte, så synes jeg ikke noe om det i det hele tatt. Har skjedd et par ganger, og jeg liker det ikke. (Ikke samme sjef, og kanskje 2-3 ganger over laaang tid.) Hvis en yngre kollega gjør det samme, så er det ikke så ille i det hele tatt. Da blir det litt tøysing, og ikke noe problem. Selv direkte komplimenter fungerer helt fint da. Selv om jeg er i et forhold, han er i et forhold, og begge er klar over det, så blir det ikke like pinlig. Måtte foresten ta en runde med nåværende sjef om det er OK å tafse på sine ansatte, selv i lystig lag. Han skjønte ikke at det å "komme borti pupper og lår" skulle være noe stort problem. Hadde han gjort det på meg, så hadde det vanket fik! (Dette var i forbindelse med han KRF-fyren som hadde tafset på dama til en yngre venn. Min sjef lurte også på hvordan man skal vite hva som er vennskap og hva som er seksuell trakasering...) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. desember 2003 #15 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, nå er flere av disse godt voksne mennesker, og ihvertfall 3 av parene er blitt gift og har fått barn, så jeg ser ikke det helt store problemet. At man ikke bør rote med folk på jobben uten å mene noe med det er jeg helt enig i, tror det lett skaper mer problemer enn gleder. Hva om en av disse parene skulle finne seg en ny fyr/dame å kose seg med på jobb?(en ung og sexy advokat?????? Og dere får hele settingen hvor silkeundertøyet skal vaskes? Er d like greit da også? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #16 Del Skrevet 8. desember 2003 Hva om en av disse parene skulle finne seg en ny fyr/dame å kose seg med på jobb?(en ung og sexy advokat?????? Og dere får hele settingen hvor silkeundertøyet skal vaskes? Er d like greit da også? :blunke: Min bedrift er så stor, og siden de jober i ulike avdelinger tror jeg ikke det ville ha så mye å si. Jeg ville ikke merket noe til det ihvertfall, i og med at jeg ikke kjenner dem noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamby Skrevet 8. desember 2003 #17 Del Skrevet 8. desember 2003 Hos oss har det vært noen episoder med berøring av rumpe og pupper (i festlig lag) slik at jeg måtte si fra. Nylig fikk jeg et par nylonstrømper (av den mer sexy sorten...) av en kollega med oppfordring om å ta dem på! Hva synes dere om det? Er det trakkasering eller vennlighet? Jeg bare spør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #18 Del Skrevet 8. desember 2003 Hos oss har det vært noen episoder med berøring av rumpe og pupper (i festlig lag) slik at jeg måtte si fra. Nylig fikk jeg et par nylonstrømper (av den mer sexy sorten...) av en kollega med oppfordring om å ta dem på! Hva synes dere om det? Er det trakkasering eller vennlighet? Jeg bare spør! Om dette ikke var en jeg hadde flørtet med, ville jeg sagt klart ifra. Det er ihvertfall det riktige, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantique Skrevet 8. desember 2003 #19 Del Skrevet 8. desember 2003 Går det an å si at du sikkert er gode å kose med? Nei, så absolutt ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 8. desember 2003 #20 Del Skrevet 8. desember 2003 Det ultimate svare på "Er du god å kose med", må jo være THAT'S FOR ME TO KNOW - AND YOU TO NEVER, EVER, EVER E.V.E.R. FIND OUT! Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå