Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er under prøvetids perioden, og som har prøvd i over lang tid uten hell ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i PP9 nå, og har ikke hatt hellet med oss...

Skrevet (endret)

Vi har prøvd i 1 år nå uten hell....

Endret av anonym81
Skrevet

Jepp, vært uten pillen ett år, prøvd aktivt siden januar :forvirret:

Hadde pause i prøvingen fra april - juli pga at jeg måtte gå på en hormonkur. Blir spennende å se om det hjalp noe.

Rart hvordan jeg har gledet meg til denne perioden i livet mitt. Tenkte at det skulle bli kjempe stas å prøve å få barn! Må innrømme at jeg begynner å bli lei og frustrert av alt trøbbelet med kroppen min.

Skrevet

Mamma hadde også samme problemet når hu skulle ha meg, det hu gjorde var å kjøpe hund, så hu fikk tankene på noe annet, og vips, så ble hu gravid :))

Skrevet

Vi har hatt hund i 6 år.. Skaffe oss en til kanskje?? :fnise:

• Liker 2
Gjest Alabama
Skrevet

Vi har hatt hund i 6 år.. Skaffe oss en til kanskje?? :fnise:

:fnise:

Gjest Annaires
Skrevet

Mamma hadde også samme problemet når hu skulle ha meg, det hu gjorde var å kjøpe hund, så hu fikk tankene på noe annet, og vips, så ble hu gravid :))

Ja, for det var nok fordi hun tenkte på noe annet som var det avgjørende.

"Bare slapp av og tenk på noe annet".. Akkurat dette er det dummeste jeg hører, og syns det faktisk er respektløst overfor folk som faktisk har prøvd lenge uten å få det til. :roll:

Skrevet

Ja, for det var nok fordi hun tenkte på noe annet som var det avgjørende.

"Bare slapp av og tenk på noe annet".. Akkurat dette er det dummeste jeg hører, og syns det faktisk er respektløst overfor folk som faktisk har prøvd lenge uten å få det til. :roll:

Takk... jeg tenkte akkurat det samme!!

Er sååååå innmari lei av og høre "synsingene" til folk..

Eks:1) jeg har en venninde o.l, hun ble gravid etter 6år akkurat når de hadde adoptert.

2) bare slapp av, tenk på noe annet..

3) Så flott at dere har kjøpt hund, da skal dere se at spira sitter.. for jeg har hørt om kusina til en tantes venninde som opplevde det!!

4)Dere har jo ett barn da.

5) kan dere ikke bare adoptere??

OG listen fortsetter i det uendelige...... Herregud, vi har prøvd i 3 år!! det funker ikke, sånn er det...

Utrolig hvordan andre liksom skal komme med historier og hjelpende ord i sånne situasjoner ;)

Skrevet

Vi har prøvd i ett år nå, hatt tre sa i løpet av det første halvåret, men nå ser det ikke ut til at jeg blir gravid.. Har kjøpt en fertilitetsmonitor så får se om det funker. Har snakket med gynokolgen vår om at hvis vi mister nok en gang så skal vi til videre utredning. Er så kjedlig å ikke få det til når alt er klart for å få barn i hus.. Også er jeg den eneste venninnen i "gjengen" som ikke har fått barn. :( Jeg gleder meg selvfølgelig på deres vegne og prøver å tenke at jeg er heldig som kan kose meg og slappe av en stund til med å sove lenge om morgenen i helgene osv.. men jeg gleder meg faktisk til å stå opp om natten, tidlig om morgen og etterhvert lese eventyr på sengekanten..

Jeg håper spiren straks sitter hos dere andre prøvere!! :kgbaby:

• Liker 1
Skrevet

PP 15 nå, håper på å få time til utredning snart. Papirer og prøver er levert, så krysser fingrene. Litt oppgitt kan man si :sukk:

Skrevet

Ser ut til at det er flere av oss:)

Vi har prøvd i litt over ett år uten hell.

Merkelig at alle får høre " prøv å tenk på noe annet, det hjelper" Har man veldig lyst på barn, slik som meg så ligger det hele tiden i underbevissheten. Vanskelig å la vær å tenke på det når man ser hvor mye de rundt seg koser med barna sine :)

Skrevet

Syns det er vanskelig når alle andre blir gravide med 2 og tredje barn...har ei fra før i tidligere forhold, men hu er 9 år og vi har prøvd i over 2 år uten hell... hadde spiral men tok den ut i 2009!

Skrevet

Vi har forsøkt i snart 1 år nå og er vel på PP9. Har hatt en SA underveis i 4+2, men ellers har det vært stusslig med eggløsning tror jeg. Veeeeldig varierende sykluser.

Vi har et barn på snart 2 år og er veldig heldig sånn sett. :) Da gikk det på PP3. MErker nå at når flere og flere av vennene våre er i gang med nr 2 (og 1) at det kjennes. Jeg er veldig glade på deres vegne, men veldig misunnerlig på de regelmessige syklusene deres. Da har man i hvertfall sjangs.

Skal ta kontakt med fastlege nå snart og høre hva vi kan gjøre videre.

Gjest Macaron
Skrevet

Vi er også i samme båt. Har prøvd totalt i 15-16 PP'er tror jeg, men hadde en MA ifjor høst.

Nå begynner jeg å bli sliten av å prøve og prøve uten at det ser ut til å nytte, så jeg tror vi bestiller time til utredning hvis det viser seg at det ikke har klaffet denne PP'en heller.

Stadig flere bekjente som blir gravide nå om dagen, og for de fleste ser det ut til å klaffe ganske raskt. Jeg er selvsagt glad på deres vegne, men merker at de dagene jeg har hørt om en nye gravid person er litt ekstra tunge :tristbla:

Gjest Alabama
Skrevet

Godt at KG finnes så man har et sted å lufte tankene. :klemmer: til alle langtidsprøvere.

Skrevet (endret)

Vi har prøvd siden februar- 10. Hadde en MA i 9+3 i Januar- 11. Nå kjenner jeg at tålmodigheten min begynner å tynnes ut! Men jeg prøver å tenke positivt, vi har jo tross alt vært gravid, å vi kan få barn! Men syns spiren kan sitte nå!

Føler samleie blir som noe vi MÅ gjøre og ikke for kosens skyld....

Endret av ceciliejea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...