Gå til innhold

Bokbind til skolebøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal barna få bøker og ha på bokbind fra 1.klasse? :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Det går vel mye i engangshefter der barna kan tegne og skrive selv. Men de kan også få bøker som er til låns med tekst og bilde, og da må det bokbind på. Regner med det er svært lite av sånt, hvis noe i det hele tatt. Ulike skoler har ulike tradisjoner på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn gikk i 1. klasse i fjor, og vi hadde bokbind på bøkene som var i hard perm.

Det var ønsket fra skolen.

Gutten min synes det var litt tøft også da, siden han fikk noen av sine helter på bokbindet =)

Skrevet

Alle skolens bøker bør ha bokbind på seg. Slik var det ihvertfall når jeg gikk på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min gikk i førtse klasse i fjor, og han hadde ingen bøker, så dermed ingen bokbind.

De følger et program som heter Early Years, kanskje det har noe med det å gjøre. Hadde aldri skolebøker med hjem fra skolen.

Bare leksestensier/hefter.

Gjest lærer
Skrevet

Hei

Jobber som lærer i første klasse. Bøker som er flergangsbøker skal de som regel bokbind på. Hva som gjøres med bøker som elevene selv skriver og tegner i, er litt ulikt fra skole til skole.

Mitt tips: Sett bokbind på alle bøker. Da holder de seg mye penere og det er lettere å unngå "eselører" o.l. Vannflasker som går lekk ødelegger heller ikke bøkene like lett. Så rent personlig hadde jeg også satt bokbind på arbeidsbøkene/kladdebøkene som de får.

Tips for de minste barna: Bruk gjennomsiktig plastbokbind. Det er litt vanskeligere å ta på, men du får raskt teken på det :) Grunnen til dette er at det er MYE lettere for de aller minste å se forskjell på bøkene og få riktig bok opp og med hjem.

Lykke til!

Har forøvrig posten en tips på et annet innlegg her ift. hva som er lurt å ha av utstyr i skolesekken. Se gjerne på denne også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...