Gå til innhold

Barnehage 16 dager i året

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, som mange sikkert husker så er jeg alene med tre barn under 16, den yngste er 2. Jeg er pr dato arbeidsledig så jeg har søkt og kommet inn på et deltidsstudium der det er 8 todagerssamlinger i år. Samlingene er 3 timer unna der vi bor og der den yngste går i barnehage. Jeg har ikke noen som kan passe henne her de to dagene det er snakk om, og må ta henne med. Men, da må jeg ha pass. Jeg snakket med studentbarnehagen, der jeg tidligere har hatt barn, og fikk et ja. De er litt skeptiske, men vil gjerne passe henne disse dagene. Hva tror dere? Vil dette gå bra? Det er en helt vanlig 2,5 åring det er snakk om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du undersøkt om det finnes ledige dagmammaer i området?

Skrevet

Ja, men har ikke funnet noen. Og jeg er redd det kan bli dyrt. Og da blir det i tilfelle et menneske jeg ikke kjenner eller noe, og det er jeg veldig skeptisk til. Skolen ligger på samme område som barnehagen, så jeg er i nærheten hele tiden.

Skrevet

Vel, da jeg brukte dagmamma skulle hun ha 250 kr dagen. For 16 dager i året synes jeg ikke det er så mye.

Men om du har fått et ja ifra bhg så er det vel like greit å bruke det tilbudet?

Skrevet

16 dager i året for en 2-3 åring synes jeg IKKE er et bra alternativ...

8 2-dagerssamlinger... det vil gå alt for lang tid mellom hver gang, og vil ikke kunne bli et stabilt godt alternativ. ..

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg er jo bekymret, ellers hadde jeg ikke spurt. Men jeg tenker å dra innom å besøke de neste uke for at hun skal få bli kjent med de, kanskje ta bilder av de som jobber der, slik at vi kan snakke om dem osv. Det er ikke så ofte nei, uke 36,39,42 og 48 før jul. Hadde dere ikke gjort det? Ser ikke alternativene mine..

Skrevet

så lenge jenta virker trygg på folkene, tror jeg jeg ville gjort det! I allefall me tanke på at du er like i nærheten om det skulle være noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...