Gå til innhold

Strikking hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en ole brumm bamse og skal nå strikke genseren den skal ha på seg. jeg holder nå på med forstrykket, og har oppskriften på engelsk og svensk, så jeg forstår ikke alt som står. Pluss at jeg er litt fersk i strikkeverden

Men det står altså; Ta en strikkepinne og plukk opp 1 maske i hver maske på oppleggingsraden ( jeg er ikke sikker på om det er rad det heter, men det engelske ordet er "row") Jeg skriver det også på engelsk her, kanskje det er noen som forstår forkortelsene og sånn her?

Pick up hem as follows:

with ws (wrong side) tog, (som jeg vet er tog together) fold knitting across g-st line. place ndl through 1st stitch on needle then through 1st on cast on edge and knit tog. Place ndl through 2nd stitch on ndl then through 2nd stitch on cast on edge and knit tog. work across row in this way to end.

Hjelp!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert fått det til nå, men det høres ut som om du bretter den delen du strikker på i to (vrang mot vrang), den skal brettes på langs i samme retning som rillene går (g-st betyr garter stitch, det er det samme som rettstrikk). Så skal du strikke to og to masker sammen langs denne bretten, én maske fra pinnen og én maske fra oppleggskanten. Disse to maskene skal selvsagt matche plasseringsmessig. Da vil du få en slags tube nederst før du strikker videre oppover, såvidt jeg kan se, selv om det er vanskelig å gjette uten tegning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...