Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å begynne og studere igjen, men jeg ønsker å jobbe 80-100% i tillegg av økonomiske grunner. Vurderer en del studier fra NKI og tenker at det kan være greit å ta dem på deltid, slik at jeg har litt bedre tid.

Er det noen som har erfaringer (gode eller dårlige) med å jobbe og studere samtidig? Noen som har tatt NKI-studier?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nks, er gode :) de tilbyr høyskole studier også. Det spørs da, er du et menneske som kan jobbe og studere samtidig, så vil det gå bra, er du en som ikke klarer d så vil d gå dårlig.. Men jeg har tatt allmennfagene på nett, og jeg fikk nesten bare seksere:) det synes jeg er mye bedre enn vanlig undervisning, så NKI er sikkert flinke de også da, jeg tar nå studier via NKS og jobber 80% og det går helt supert, jeg studerer når det passer meg, det synes jeg er helt perfekt da.. Men det er meg, og du er deg:P så.... lykke til

Skrevet

Jeg vurderer også å ta noen fag via nettstudie og jobbe samtidig. Kommer til å jobbe hvertfall 80% tenker jeg.. Regner med at det skal gå greit.. Håper jeg hvertfall

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber nesten 80% og studerer ved NKI.

Det som er jeg synes er litt vanskelig er å få tiden til å strekke til. De dagene jeg har fri vil jeg vaske hus og klær, gi hunden min maks med oppmerksomhet, samtidig som jeg skal studere. Så det er veldig viktig å ha selvdisiplin, sette seg ned når man har tid og lese!

Er veldig fornøyd med NKI, forresten :) Får grundige tilbakemeldinger!

Skrevet

Er det noen som har erfaringer (gode eller dårlige) med å jobbe og studere samtidig? Noen som har tatt NKI-studier?

Hei!

Det å jobbe og studere over nett samtidig fungerte helt utmerket for min del når jeg jobbet og ikke var hjemme med jenta.

Men det jeg synes var negativt med NKI er at de produserer pensummaterialet sitt selv, gjennom NKI forlaget.

Hos NKS er det reelt pensum som blir brukt på de høyskolene og universitetene de samarbeider med som blir brukt.

Hos NKI får du også et endelig vitnemål fra NKI, mens hos NKS så får du et vitnemål fra den skolen de samarbeider med og som du i så fall har tilknytning til.

Jeg ville valgt NKS om jeg var deg av disse grunnene. Jeg har brukt begge, og har nå begynt på det siste studieåret gjennom NKS.

Lykke til :wink:

• Liker 1
Skrevet

Nks, er gode :) de tilbyr høyskole studier også. Det spørs da, er du et menneske som kan jobbe og studere samtidig, så vil det gå bra, er du en som ikke klarer d så vil d gå dårlig.. Men jeg har tatt allmennfagene på nett, og jeg fikk nesten bare seksere:) det synes jeg er mye bedre enn vanlig undervisning, så NKI er sikkert flinke de også da, jeg tar nå studier via NKS og jobber 80% og det går helt supert, jeg studerer når det passer meg, det synes jeg er helt perfekt da.. Men det er meg, og du er deg:P så.... lykke til

Takk! Jo, jeg tenker som deg - vi er jo alle forskjellige, men om jeg setter meg som mål at jeg skal klare det, så skal jeg det :) Je

Jeg vurderer også å ta noen fag via nettstudie og jobbe samtidig. Kommer til å jobbe hvertfall 80% tenker jeg.. Regner med at det skal gå greit.. Håper jeg hvertfall

Lykke til! :)

Jeg jobber nesten 80% og studerer ved NKI.

Det som er jeg synes er litt vanskelig er å få tiden til å strekke til. De dagene jeg har fri vil jeg vaske hus og klær, gi hunden min maks med oppmerksomhet, samtidig som jeg skal studere. Så det er veldig viktig å ha selvdisiplin, sette seg ned når man har tid og lese!

Er veldig fornøyd med NKI, forresten :) Får grundige tilbakemeldinger!

Selvdisiplin er absolutt nødvendig ja. Jeg er en person som elsker lister og det å planlegge, så jeg ser for meg å sette opp planer og ha god struktur :)

Takk for tilbakemelding om NKI :)

Hei!

Det å jobbe og studere over nett samtidig fungerte helt utmerket for min del når jeg jobbet og ikke var hjemme med jenta.

Men det jeg synes var negativt med NKI er at de produserer pensummaterialet sitt selv, gjennom NKI forlaget.

Hos NKS er det reelt pensum som blir brukt på de høyskolene og universitetene de samarbeider med som blir brukt.

Hos NKI får du også et endelig vitnemål fra NKI, mens hos NKS så får du et vitnemål fra den skolen de samarbeider med og som du i så fall har tilknytning til.

Jeg ville valgt NKS om jeg var deg av disse grunnene. Jeg har brukt begge, og har nå begynt på det siste studieåret gjennom NKS.

Lykke til :wink:

Å, takk! Det var jeg faktisk ikke klar over. Det er jo flott å få vitnemål fra vitnemål fra skolen man er tilknyttet ja :)

Skrevet

Å, takk! Det var jeg faktisk ikke klar over. Det er jo flott å få vitnemål fra vitnemål fra skolen man er tilknyttet ja :)

Vær så god! :)

Saken er jo den at gjennom NKI er du ikke tilknyttet noe annet enn nettop NKI, så dermed så blir det sett på som mindre seriøst når du til slutt skal ut å søke jobb etter utdannelsen.

Hvis du f.eks tar markedsføring gjennom NKI så får du vitnemål fra dem. Men om du tar markedsføring gjennom NKS så får du vitnemål fra Markedshøyskolen (hvis det da er dem de samarbeider med i det studiet fremdeles da).

Skrevet

Skjønner :) Og de hadde jo mange fine studium på NKS da :hoppe: Motivert nå! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på om det er pensum på vgs eller høgskole-nivå en studerer regner jeg med. Jeg tar vgs på NKI, og det er samme pensum som på vanlig vgs iallefall.

Skrevet

Det kommer helt an på om det er pensum på vgs eller høgskole-nivå en studerer regner jeg med. Jeg tar vgs på NKI, og det er samme pensum som på vanlig vgs iallefall.

Ja, når det kommer til videregående så er det omtrent likt, men vær obs på at i naturfag så er pensumet mangelfullt. Jeg fikk 6'er i muntlig, men 2 i skriftlig pga at pensumet dekket ikke alle spørsmålene. Dessverre.

Så når det kommer til høyskolestudier ville jeg ikke brukt dem.

Skrevet

Selvdisiplin er et nøkkelord her, føler jeg :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Selvdisiplin er et nøkkelord her, føler jeg :gjeiper:

:tommelopp:

Selvdisiplin og motivasjon :jepp:

Skrevet

Jeg er nettstudent med fast jobb og trives veldig med det :)

Har selv jobbet 85% (noe av det er kveldsjobbing) og tatt 10-15 stp i semestret, altså ca 50% sett opp mot fulltid.

Selvdidiplin og motivasjon er helt klart viktig her, men hvertfall hos NKS er det veldig greit å komme igang og holde motivasjonen oppe :) Der er det oversiktelige nettsider der stoffet er lagt opp kronologisk. Du følger bare lista :) Det passer hvertfall veldig bra for meg.

Mine motivasjonsfaktorer:

- ønske om en ferdig 3-årig høgskoleutdanning

- lønnsøkning når jeg er ferdig :D

- nettstudier er dyrt! Så jeg har ikke råd til å ikke gjøre det skikkelig

- studiene er lagt opp i bolker, så det er greit å jobbe seg gjennom en bolk av gangen - man føler ikke "Herregud hvor skal jeg begynne, jeg blir aldri ferdig"

- tar jeg 15 stp eller mer kan jeg få støtte fra lånekassen

- jeg får en unik utdanning sammensatt av de fagene jeg finner interessante

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen, tusen takk! Det er godt å høre fra noen som virkelig har fått det til å fungere kombinert med jobb :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...