AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #1 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg fikk et sånt glass av legen med beskjed om å sende inne avføringsprøve. Men jeg lurer på hvor mye som trengs, og hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #2 Del Skrevet 5. august 2011 Er det ikke med en form for "skje", om det er det er det bare og ta avføring på denne og deretter ned i glasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #3 Del Skrevet 5. august 2011 Jo det er en liten spade elleer skje, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få det til.... hehe jeg sliter med kraftig diare og det er ikke akkurat så lett å få skrapt opp dette.... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #4 Del Skrevet 5. august 2011 Du skulle hatt et "pussbekken" i papp. Bruk fantasien. Har noe som kan brukes og kastes? som ligner på et bekken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 5. august 2011 #5 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg fikk beskjed om å bruke en isboks eller sånn rund boks som det har vært potetsalat i eller noe slikt, bare det passer i toalettet og man kan kaste det umiddelbart etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #6 Del Skrevet 5. august 2011 Det var kjempe lurt! Takk Men hvor mye trengs? Skal jeg fylle koppen? Eller bare bitte litt? Og må jeg løpe på posten for å sende med engang jeg har tatt prøven eller holder den seg noen timer i kjøleskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #7 Del Skrevet 5. august 2011 Hva slags prøve er det du skal ta som er et glass? De gangene jeg har måtte levere avføringsprøve, er det som en liten pappbok som man smører avføring på og lukker med en slags klistreplast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 5. august 2011 #8 Del Skrevet 5. august 2011 Det holder at du tar ca halvfullt. De tar ganske små prøver uansett, men må ha nok til flere (vet ikke hvor mange). Jeg fylte litt over middels, men jeg hadde ikke diaré så det var kanskje enklere da. Ops, burde vært anonym her, ja. Men glemmer man at knappen eksisterer, så er det ikke noe å gjøre med. Men jeg kjenner ingen her inne likevel (tror jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #9 Del Skrevet 5. august 2011 Hehe takk for hjelpen Det er egentlig synd at det skal være så flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #10 Del Skrevet 5. august 2011 Ts, fyll i alle fall halvfullt glass. Dersom det er for lite risikerer du å måtte ta ny prøve. AB 19:24, den prøven du tok er for å sjekke evt blod i avføringen, mens den ts skal ta er for å sjekke infeksjon eller parasitter i tarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #11 Del Skrevet 5. august 2011 AB 19:24, den prøven du tok er for å sjekke evt blod i avføringen, mens den ts skal ta er for å sjekke infeksjon eller parasitter i tarmen. Ahhh, da skjønner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #12 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg har tatt mange avføringsprøver, og aldri trengt å fyllt opp glassene halvveis! Det skal minimalt til for å dyrke en avføringsprøve.. Du trenger ikke fylle opp et halvt glass som når du tar urinprøve... Sist nå så hadde jeg voldsom diare pga en parasitt jeg pådro meg i slummen i afrika etter jobb der. Jeg satte faktisk bare glasset bak der og fyrte løs Fikk samlet litt i bunnen... Likedan har jeg og tatt av fastere avføring, og da har jeg (kvalmt ja..) tatt en haug dopapir i handa og siktet en "kabel" der. Tar så den skjeen som er i glasset og graver ut in god klump ca midt i avføringen. Og det holder faktisk i massevis. Avføringsprøver er ekkelt, men veldig normalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #13 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg har tatt mange avføringsprøver, og aldri trengt å fyllt opp glassene halvveis! Det skal minimalt til for å dyrke en avføringsprøve.. Du trenger ikke fylle opp et halvt glass som når du tar urinprøve... Sist nå så hadde jeg voldsom diare pga en parasitt jeg pådro meg i slummen i afrika etter jobb der. Jeg satte faktisk bare glasset bak der og fyrte løs Fikk samlet litt i bunnen... Likedan har jeg og tatt av fastere avføring, og da har jeg (kvalmt ja..) tatt en haug dopapir i handa og siktet en "kabel" der. Tar så den skjeen som er i glasset og graver ut in god klump ca midt i avføringen. Og det holder faktisk i massevis. Avføringsprøver er ekkelt, men veldig normalt... Og jeg jobber med dette til dagen, og kan fortelle deg at det skal en del til for at prøven blir riktig. Og det er ikke så uvanlig at prøver må forkastes. Det er forskejll på urin og avf.prøver. En vanlig urinprøve som analyseres på legekontoret trengs ikke så mye urin til, men prøver som sendes til dyrkning trengs det mer av. Det er også for å forhindre at det er for lite prøvemateriale til å utføre korrekt analyse. Og dessuten er det kjipt å måtte ta prøven om igjen, da er det bedre å fylle glasset god i første omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå