Gå til innhold

Bestille tur før forsikringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tenkte å bestille meg en tur til utlandet, men jeg har ikke reiseforsikring. Hvis jeg bestiller reiseforsikringen på nett i dag, og for så å bestille turen rett etterpå. Vil da reiseforsikringen gjelde? Eller må jeg vente med å bestille turen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det spørs hvor rask du drar på tur. Forsikringen gjelder fra den datoen du har betalt forsikringen. Gjerne ring forsikringsselskapet, slik at du er sikker på at det går riktig for seg ;)

Skrevet

Jeg mener at forsikringen vanligvis er gyldig så lenge du har kjøpt den før reisen foretas. Imidlertid må du vel ha helårsforsikring som er kjøpt før du har kjøpt reisen for at avbestillingsforsikringen skal gjelde? Men det varierer nok mellom selskapene, sjekk i vilkårene!

AnonymBruker
Skrevet

Må bare skryte dnb nor opp i skyene. De har kundeservice hele døgnet, og det tok 10 sekunder før jeg fikk kontakt med kundeservice på chat.

De kunne fortelle meg at forsikringen teller fra den dagen du måtte ønske, bare du signerer i tide. Om jeg bruker nettbank kan jeg altså signere med en gang og velge selv hvilken dato forsikringen skal gjelde fra. Så Glitnir har tydeligvis rett med at forsikringen er gyldig så lenge den gjelder fra en dato før reisen begynner.

Skrevet

Betaler du med kredittkort, er du stort sett forsikret gjennom det. Evt. kan du bestille tur med reiseforsikring. eller ringe forsikringsselskapet ditt og høre med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...