AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Jeg har brukt en del kalkulatorer og formler for å beregne kaloribehovet mitt, men jeg vet liksom ikke helt hva de legger i de ulike alternativene for aktivitetsnivå. Finne BMR er grei, men PAL-verdien er verre. Her er alternativene fra artikkelen på Helsenett: Rolig = BMR x 1.2 (lite eller ingen aktivitet) Litt aktiv = BMR x 1.375 (rolig mosjon 1-3 dager pr. uke) Moderat aktiv = BMR x 1.55 (middels mosjon 3-5 dager pr. uke) Meget aktiv = BMR x 1.725 (intensiv trening 6-7 dager pr. uke) Ekstremt aktiv = BMR x 1.9 (daglig intenisiv trening og fysisk krevende jobb eller trening to ganger daglig) Jaha... Hva menes med rolig mosjon? Hva menes med middelsmosjon? Jeg går stort sett en 40 minutters tur hver dag, gjør noen styrkeøvelser 2-3 ganger i uken og jogger 1-2 ganger i uken, pluss 1-2 timers gym i uken. Hvilket alternativ passer meg? Takker for råd!
bobbi Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Meld deg inn på vektklubb.no Der gir de deg kaloribehovet ut ifra dine mål og hvor mye og hvor fort du ønsker å gå ned. Anbefales på det sterkeste !!!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Meld deg inn på vektklubb.no Der gir de deg kaloribehovet ut ifra dine mål og hvor mye og hvor fort du ønsker å gå ned. Anbefales på det sterkeste !!! Målet er ikke å gå ned i vekt, men å forhindre å gå opp i vekt. Men tusen takk for svar!!
Wiggins Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Hvis du har en grei vekt så skal du gi fullstendig blaffen i slike kalkulatorer. Det er store individuelle variasjoner; jeg spiser omtrent dobbelt så mye som en slik kalkulator tilsier at jeg trenger. Jeg har alltid hatt ganske høy forbrenning, i tillegg sykler jeg til jobb og trener sykling 3-4 ganger i uka, samt noen konkurranser innimellom, det forbrennes en del av slikt. Hvis du veier deg en gang i uka så ser du jo om du holder en stabil vekt. Hvis du begynner å gå opp i vekt kan du kutte litt ned på maten, og kanskje bevege deg litt mer. Du trenger ingen kalkulator eller å telle kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå