Pinnedyret Skrevet 5. august 2011 #1 Del Skrevet 5. august 2011 Nå har vi akkurat kjøpt oss nytt, stort, fint hus! Hurra! og jeg vil jo ha det fint der, men syns det er supervanskelig å få bestemt meg for hvordan vi skal ha det. Spisestuen skal stå inne på kjøkkenet. Det er eikeparkett på gulvet, kjøkkeninnredningen er Ikea, vanlig hvitt med sort benkeplate. Det er dette bordet jeg vil ha http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40204745#/40204745/. Men klarer ikke bestemme meg for om jeg liker brunsvart, hvitt eller eik best. På visningen stod det ett eikebord her, som jeg syns var veldig fint, men klarer ikke finne noen stoler som passer til. Hva tror dere blir best..? Brunsort med sorte stoler..? hvite? Hvitt bord med hvite, svarte stoler..? eller eikebord, men hva slags stoler skal jeg ha til..? Sittet og gnudd på dette i 2 uker nå uten å komme noe lenger, hjeeelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 5. august 2011 #2 Del Skrevet 5. august 2011 Hvitt bord med hvite stoler (m/sorte trekk). Jeg er glad i hvit, men det er mange som synes det blir for mye hvitt. Tilbehør har også mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelmon Skrevet 5. august 2011 #3 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg synes som regel eik ser finest ut på butikken.,, men hvitt blir du aldri lei av og passer til alt uansett hva du gjør + at det ser elegant og pent ut. Så ja jeg ville nok valgt hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #4 Del Skrevet 5. august 2011 Vi har bordet i eik, med helt enkle hvite stoler til. Vi har hvitt ikeakjøkken, eikeparkett og oljet eikeplate. Veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløna! Skrevet 5. august 2011 #5 Del Skrevet 5. august 2011 jeg ville kjørt for eikfiner,å eikfiner stoler med ett fint trekk! husk hvite møbler er helt forferdelige å holde rene å pene,pluss hvis det blir riper i det osv så syntes det veldig godt!.. /hilsen en som hadde mange av møblene sine i hvitt før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #6 Del Skrevet 5. august 2011 ikke for å ødelegge idyllen helt, men om du spytter i noen 100 lapper ekstra kan du få et myyyyyyyye finere bord... men i dette tilfellet, eik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #7 Del Skrevet 5. august 2011 om du liker hvitt (dette er jo t.o.m m/stolene) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29903152 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29895369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 6. august 2011 #8 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg er mest glad i eik, og syns ikke nødvendigvis at stolene må matche. Syns de stolene fra ikea i plexiglass er stilige, de kan godt passe til et eikebord. Vi har hvit kjøkkeninnredning, bord i eik og stolene er en blanding av gammelt og nytt. Noen hvite moderne og noen mørkbeisede arvestoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nouveau Skrevet 6. august 2011 #9 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Jeg var i nøyaktig samme "knipe" som deg for halvannet år siden, og jeg valgte det i eik. Er kjempefornøyd med det valget, og selv etter flytting og nytt interiør rundt bordet er det like fint. Jeg liker godt den nordiske stilen, med lyse farger, rene linjer, og tekstiler i skinn, ull og strikk - men Bjursta i eik fungerer like godt i ulike stiler. Og til anonymbruker som mener en kan finne finere bord; det kan du helt sikkert, men Bjursta er likevel et solid og stilrent bord, og et godt valg. Jeg har forresten de transparente stolene fra Ikea til, de er fine, pluss god sittekomfort. Min lenke (nei, jeg jobber ikke for Ikea ) Endret 6. august 2011 av nouveau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 7. august 2011 #10 Del Skrevet 7. august 2011 jeg har også hvit ikeakjøkken, men har eik benkeplate da. Derfor valgte jeg bordet i eik. Har hvite vegger også så var redd det skulle bli litt mye hvit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. august 2011 #11 Del Skrevet 7. august 2011 Vi har kjøpt eikebord og stoler på jysk. Kvaliteten var faktisk helt fenomenal, og har gjort at jeg har blitt veldig glad i eik. Selv har vi stoler som ligner på de Börje-stolene, men med gråe, litt grovtrådede puter. Gråfargen står veldig godt til eik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 7. august 2011 #12 Del Skrevet 7. august 2011 Var i samme situasjon som deg for ikke så lenge siden. Vi har kvitt kjøkken og ellers er det lyst der inne. Jeg hadde et eikebord fra tidligere, men det solgte jeg for det var så stort å flytte. Vi vurderte kvitt spisebord, men gikk heldigvis bort ifra det. Jeg synes eik er fint. Det gir en lun følelse og jeg tenker at det gir et mer skandinavisk inntrykk enn fransk landstil/shabby c., to stiler som ikke er meg. I valget av stoler var det aller viktigst at de var gode å sitte i. Vi tok oss ikke råd til å kjøpe skinn, og kunstskinn er utelukket. Jeg har sittet på nok kunstskinnstoler i nylonstrømpebukse, og det blir ekkelt klamt i raua. Det ble stofftrekk på stolene som jeg impregnerte med en silikonspray. Og obs!!! Ikke spray med silikonspray inne! Vi sklir enda rundt i deler av huset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. august 2011 #13 Del Skrevet 7. august 2011 Det ble stofftrekk på stolene som jeg impregnerte med en silikonspray. Og obs!!! Ikke spray med silikonspray inne! Vi sklir enda rundt i deler av huset.. Du kan impregnere med helt vanlig tekstilimpregnering (sånn du får i skobutikken). Har det både på spisestueputene og sofaen i stua. Må ta det ett par ganger i året, du slipper boningseffekt på alle gulv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 7. august 2011 #14 Del Skrevet 7. august 2011 Det tenkte jeg ikke på! Sprayen hos Bohus kostet nesten 300 kroner! Takk for tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnedyret Skrevet 8. august 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 8. august 2011 Ååå, tusen takk for masse fine svar Da har jeg ihvertfall utelukket brunsvart bord, og tror jeg lander på bordet i eikefiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 8. august 2011 #16 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe i eikefiner. Finer på spisebordet, dersom det blir brukt mye, kan fort bli stygt, og dere kan ikke slipe det eetc. Du får spisebord i massiv eik til 1500-2000 nå som det er salg rundt omkring. De fra jysk er kjempebillige, men også i god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 8. august 2011 #17 Del Skrevet 8. august 2011 Vi har hatt heltre eikebord og har nå eikefiner, og er mye mer fornøyd med eikefiner faktisk. Men vi la ganske mye penger i bordet, så det er sikkert en del kvalitetsforskjell ute og går. Men opplevde heltre eik som mykere, ble mer riper, merker etter vann osv osv. Slipper alt dette med finer, spesielt kjekt siden vi har små barn og det blir søl uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå