AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Hva er mest krevende? Være hjemme med ditt barn eller gå på jobb?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Vanskelig å svare konkret på. Kommer ann på - heltid eller deltidsjobb, hvilken jobb, hvor mange barn, alder på barna osv.
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Hva er mest krevende? Være hjemme med ditt barn eller gå på jobb? Ett barn er ingenting å slite seg ut på. For meg som hadde fem barn var det rene rekreasjonen å være på en arbeidsplass . 1
Gjest imli Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Kjem veldig an på kva du jobbar med og kor mange barn du har, og kor gamle dei er. Å vera heime med ein baby, tykkjer eg er "ferie", men det er sikkert fordi eg har to ungar og det er ei stund sida dei var babyar, så eg har vel gløymt ein del Eg tykkjer det er slitsomt å vera heime med ungar, særleg fordi "arbeidsdagen" er så lang, og det ikkje er pauser. Eg har to barn barn, 3 og 2, ingen av dei søv på dagtid. Når ein har to eller fleire blir det automatisk ekstra jobb pga krangling og kamp om mammas oppmerksemd, pluss sjølvsagt at alt må gjerast to gonger. 1
Rararara Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Jeg synes det er mer givende å være hjemme med ungene, men jeg er mer sliten når dagen er over. På jobb vet jeg at jeg kommer til å ha tid til å ta en kopp kaffe og bla gjennom avisa..hjemme kommer kaffen til å bli kald før jeg er halvveis ned i koppen, og avisa kan det hende jeg blar gjennom på kvelden...eller ikke.. 2
Soon Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Jeg må ærlig si at jeg er mer sliten etter en dag hjemme med 2-åringen, enn på jobben - jobber i butikk. Det er vel det som andre har nevnt, at på jobben vet du at du får 5 minutter og sette deg litt nedpå (samt lunsj da), mens hjemme er det noen som krever oppmerksomheten hele tiden. Men det er veldig kos også da Koseligere enn på jobb som regel 2
Leanne Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 Jeg som jobber i barnehage synes at jobb er mer slitsomt, har ikke noe rom for avis og kaffekopper når det passer meg.. Men har som regel en halv time pause en gang i løpet av dagen. Da mine var små sov de mye, og var heldigvis ikke plaget av kolikk. La de bare i vogna ute når de skulle sove og gikk inn og satt meg ned med en avis og en kopp te etterhvert som de ble eldre krevde de mer, perioden 1-2 år var den som var mest slitsom (sålangt) her. Det var så mye de ville, men ikke fikk det helt til og ikke hadde språk nok til å kommunisere ordentlig. Etterhvert som de ble større kunne de snakkes med og det hjalp mye! De ble og flinkere til å aktivisere seg selv, leke på rommet/ ute uten at mamma måtte være med hele tiden..
Gjest Krizzy Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 Jeg hadde en jobb som jeg jobbet etter fleksitid. Jeg kunne komme ni hvis jeg ville, jeg kunne gå åtte på kvelden hvis jeg ville. Jeg kunne ta meg en fem minutters pause hvis jeg ville, og jeg kunne fordele arbeidsoppgavene sånn at jeg gjorde det jeg ønsket i den rekkefølgen jeg kjente på energien min. Etter at sønnen min begynte å bevege på seg så kjennes jobben ut som den rene ferie. Det er ikke rom for fem minutters pause når jeg vil, uansett hvor sliten jeg er så må jeg opp når han vil opp (om det er klokken 4 eller klokken 7). Jeg kan ikke ta meg fem minutter og drikke kaffe. Når han først sover på dagtid så er det husarbeid, prøve å sove 30 minutter før det er på'n igjen. På kvelden prøver jeg og hvile, gjøre noe jeg har lyst til. Men som andre påpeker - jeg syns også det er mer givende og mer koselig sammen med sønnen min.
helenaa Skrevet 6. august 2011 #10 Skrevet 6. august 2011 Da førstemann var 3 mnd: Jeg ville valgt jobben nårsomhelst. Da nestemann var tre mnd var det mye lettere å være hjemme enn på jobb, selv om jeg hadde ansvar for levering og henting av eldstemann i bhg. Selvsagt har det mye å si hvilken jobb man har, men først og fremst har babyens soverhjerte betydning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå