Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg jobber som sommerassistent på et sykehjem og jeg skal jobbe tidlig på lørdag og søndag, men ble brått litt usikker på når jeg slutter i forhold til når jeg starter. (Man jobber vel vanligvis i 7 - 7,5 timer)

Jeg begynner å jobbe klokka 07:00. Skal jeg jobbe til klokka halv tre eller tre da? Når slutter du på jobb når du begynner klokka 07:00?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man pleier jo å ha 8-timers arbeidsdag (7,5 med matpause).

Når jeg begynner 7, jobber jeg til 3. Begynner jeg 8, jobber jeg til 4. Og så videre :)

Men dette er i butikk - jeg er ikke helt sikker på sykehjem o.l. Kjæresten min jobber på et eldrehjem, han begynner ofte kvart på 3 og slutter kvart på/kvart over 10 f.eks.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg jobber som sommerassistent på et sykehjem og jeg skal jobbe tidlig på lørdag og søndag, men ble brått litt usikker på når jeg slutter i forhold til når jeg starter. (Man jobber vel vanligvis i 7 - 7,5 timer)

Jeg begynner å jobbe klokka 07:00. Skal jeg jobbe til klokka halv tre eller tre da? Når slutter du på jobb når du begynner klokka 07:00?

Dette må du spørre om der du skal arbeide. Ingen her kan vel vite hvilke rutiner det er der.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg begynner klokka 07 er arbeidsdagen over klokka 14.

Det er helt vanlig hos oss, siden vi ha 7 timers arbeidsdg inkl. betalt lunsjpause.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fra 07.00-14.30, men det er fordi jeg får betalt lunsj. De uten betalt lunsj jobber til kl 15.00.

Skrevet

Hadde det vært sykehjemmet jeg jobber på ville nok vakten vart til 14.00, og du ville hatt betalt pause siden det er helg. Lange vakter går gjerne til faste ansatte. Men jeg kan ikke si noe om hvordan din arbeidsplass har gjort det for å få kabalen til må gå opp. Det beste er nok å ringe dit og spørre hva som står i boken :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg får betalt i pausen også, så da regner jeg med at jeg jobber til 14:00. Det står ingen eksakte tider i timelistene for når man begynner og når man slutter - vi har bare skrevet opp tider på andre kortvakter osv. Feks vakt K er fra 17-20:30.

AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten sjekke ut... Da jeg jobbet på sykehjem varierte vaktene veldig. Var forskjellige koder for forskjellige vakter. Enkelte vakter var fra 7-15, enkelte 7.30-14, 7.30-14.30.. Noen senvakter var fra 14.30-22-30, mens andre var fra 15-21. Nattevakt var alltid fast 22-7.30. Rapport var fra 14.30-15 og 7-7.30....

På sykehuset jeg jobber nå er det faste tider på alle vakter.

Vanlig at det varierer med kortvakter og lanvakter, penger spart er penger tjent... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Får folk betalt i lunsjen? Herregud å luksus...

Selv jobber jeg 8 timer, og lunsjen er ikke betalt, og trodde 8 timer var det vanligste..

Gjest Heloise
Skrevet

06:45/07:00 til 15:15. Betalt lunch ja :)

Skrevet

Betalt lunsj betyr som regel at man må være tilgjengelig for å jobbe, dersom det dukker opp noe. Så lenge man ikke kan forlate arbeidsplassen for å lunsje har man krav på betalt for denne tiden.

Skrevet

Selv jobber jeg 8 timer, og lunsjen er ikke betalt, og trodde 8 timer var det vanligste..

I pleie- og omsorgssektor så gjør man det, men det er fordi man sjelden har mulighet til å ta 30 min spisepause.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fra 07.00-14.30 uten betalt lunsj.

AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss gjør det ja.

I tillegg til betalt lunsjpause har vi fremforhandlet kortere arbeidsdag. 7 timers arbeidsdag / 35 timers arbeidsuke, inkludert lunsjpause.

Har vanlig kontorjobb og spiser lunsj i kantinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...