Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg jobber som sommerassistent på et sykehjem og jeg skal jobbe tidlig på lørdag og søndag, men ble brått litt usikker på når jeg slutter i forhold til når jeg starter. (Man jobber vel vanligvis i 7 - 7,5 timer)

Jeg begynner å jobbe klokka 07:00. Skal jeg jobbe til klokka halv tre eller tre da? Når slutter du på jobb når du begynner klokka 07:00?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man pleier jo å ha 8-timers arbeidsdag (7,5 med matpause).

Når jeg begynner 7, jobber jeg til 3. Begynner jeg 8, jobber jeg til 4. Og så videre :)

Men dette er i butikk - jeg er ikke helt sikker på sykehjem o.l. Kjæresten min jobber på et eldrehjem, han begynner ofte kvart på 3 og slutter kvart på/kvart over 10 f.eks.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg jobber som sommerassistent på et sykehjem og jeg skal jobbe tidlig på lørdag og søndag, men ble brått litt usikker på når jeg slutter i forhold til når jeg starter. (Man jobber vel vanligvis i 7 - 7,5 timer)

Jeg begynner å jobbe klokka 07:00. Skal jeg jobbe til klokka halv tre eller tre da? Når slutter du på jobb når du begynner klokka 07:00?

Dette må du spørre om der du skal arbeide. Ingen her kan vel vite hvilke rutiner det er der.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg begynner klokka 07 er arbeidsdagen over klokka 14.

Det er helt vanlig hos oss, siden vi ha 7 timers arbeidsdg inkl. betalt lunsjpause.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fra 07.00-14.30, men det er fordi jeg får betalt lunsj. De uten betalt lunsj jobber til kl 15.00.

Skrevet

Hadde det vært sykehjemmet jeg jobber på ville nok vakten vart til 14.00, og du ville hatt betalt pause siden det er helg. Lange vakter går gjerne til faste ansatte. Men jeg kan ikke si noe om hvordan din arbeidsplass har gjort det for å få kabalen til må gå opp. Det beste er nok å ringe dit og spørre hva som står i boken :)

Gjest snoopy_93
Skrevet