AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Sønnen vår (13) og forsåvidt vi selv også kunne tenkt oss noen fluffy deilige tepper på gulvet foran senga, sånn at det er det første man tråkker på når man våkner på morgenen. Aller helst vil sønnen ha lammeskinn, men vi nøler. Alle typer tepper - og særlig de langhårete - vil jo bli fulle av støv, og det er vanskelig å riste dem rene. Derfor kunne vi tenkt oss noe som lar seg vaske i maskin innimellom. Det jeg har klart å finne av kopier av lammeskinn er veldig grovt og kjennes slett ikke mykt og fluffy ut selv om det kan se sånn ut på avstand. Noen råd for god erstatning for lammeskinn? Som kan vaskes...
Margrethe86 Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Har dere tenkt på floss-tepper? Tror mange av de mindre størrelsene kan vaskes i maskin. Vi har noen "løpere" foran sengene, og de er kjempegode å trø ned på en trøtt morgen De går og fint overens med støvsugeren (bare ikke ha teppebørsten nede).
Cata Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Hva med vaskbar "juksesau" ? Selv har jeg et utgammelt gresk hyrdeteppe fra 90-tallet som fungerer. Det er varmt nok å sette beina på, men kanskje ikke så fluffy.
Trillrund Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Jeg kjøpte en "Ludde" på Ikea (Et "saueskinn") brukte det som hundeteppe om vinteren, og i løpet av en vintersesong så var nok Ludde et par ganger i vaskemaskinen på ullprogram (Minst) Sauer tåler jo å gå ute... Så eneste var at selve skinnet var litt stivt et par dager, men det gikk seg fort til. Både hunden og jeg syntes dette var et godt kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå