spinnwild Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Hei. Jeg vurderer å ta over ilderen til en bekjent, men er veldig usikker på hva som trengs og hvor krevende dette er...? Har ikke mulighet til å snakke med han som har ilderen nå, så håper noen har noen råd til meg Har du/dere (hatt) ilder som kjæledyr? Hvordan har det vært? Er det veldig krevende (tidsmessig)? Hvor mye må jeg regne med å bruke på mat og utstyr? Takker på forhånd for svar
Gjest Seniorita Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Hei. Ildere er søte men etter erfaring, så stinker de, de roter fælt, de krever mye oppmerksomhet og de biter! 1
Nio Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Anbefaler deg å se på ilder.no (også forumet der), der finner du nok ut alt du trenger å vite
Gjest Consensio Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Ildere er fantastiske dyr. Har selv hatt flere opp gjennom årene. De kan lukte litt dersom de ikke har fått implantat (kastrering er ikke bra for ildere) Ildere må læres til å ikke bite. Selv har jeg hatt dyr som har vært skikkelig stiftemaskiner når jeg har fått dem, men etter et par uker så har jeg lært dem at det ikke er greit. Etter det har jeg ikke blitt bitt en eneste gang. Ildere kan sove opp mot 20 timer i døgnet. De timene de er våkne er de gjerne høyt og lavt - på en gang Anbefaler på det sterkeste å ha to ildere. Samme hvor mye tid man selv legger ned på kos og lek, så er det ingenting som slår det å ha en venn av sin egen art. En som den kan ligge inntil når de sover, en som leker på samme måte osv. Jeg vil si at hunder krever mye mer oppmerksomhet enn hva ildere gjør. På Ilder.no er det mange kyndige ilderoppdrettere og eiere som sitter på mye kunnskap. Spør om alt du lurer på, der er ingen spørsmål for dumme 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå