Gå til innhold

Ung "ste-mamma"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ..

jeg er ei jente på 21, jeg og kjæresten min har vært sammen nå i litt over et år. han er 10 år eldre enn meg og har en sønn på seks år, nå planlegger vi å flytte inn sammen. Jeg har en veldig god kontakt og kjemi med gutten, er blitt utrolig glad i han, men jeg har aldri vært oppi lignende situasjon før. jeg har jobba med barn, men aldri hatt dem så tett innpå meg, har noen noe tips om hvordan jeg skal gjøre ting mest mulig riktig ovenfor minsten?

Idag tok jeg skrittet å invitere mammaen hans på kaffe når ho skulle hente han så ho også kan føle seg trygg på meg, tilbudte henne å ta kontakt med meg om det skulle være noen spørsmål eller noe ho vil at jeg skal gjøre annerledes.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Idag tok jeg skrittet å invitere mammaen hans på kaffe når ho skulle hente han så ho også kan føle seg trygg på meg, tilbudte henne å ta kontakt med meg om det skulle være noen spørsmål eller noe ho vil at jeg skal gjøre annerledes.

Syns så langt du gjør ting på en veldig god måte, jeg :)

• Liker 4
Skrevet

Virker som om du gjør ting på en veldig god måte allerede. :) Jeg er selv skilt og har 4 barn med min eksmann. Nå planlegger jeg og min samboer bryllup til sommeren. :D

Anywho.. Eksmannen min har også fått ny samboer, er forlovet og hun har en sønn fra før. I starten var hun veldig sjalu, men dette virker som om har rettet seg nå, og vi har hatt en ordentlig prat. :) Det var veldig koselig. Vi har også passet hennes sønn et par ganger når de har hatt avtaler. :)

Fortsett å inkludere mammaen hans i hva som skjer i gutten sitt liv når han er hos dere, og be om at hun gjør det samme til dere når han er hos henne. :) Lykke til!

Skrevet

Hørtes ut som du gjør det veldig bra så langt ja!

Viktig at hun ikke føler at du stjeler sønnen hennes, samtidig som hun må føle seg trygg på at han er sammen med deg. Prøv å opprettholde denne gode kontakten mellom dere, så blir alt enklere for gutten også!:-)

Skrevet

Jeg har ingen barn fra før av, føler meg heldig som får ta del i livet til den lille gutten, selvom det kan være litt tøft iforhold til mine føleser, men jeg er klar over at når man inntar en rolle som fars kjæreste så er det noe en velger selv og derfor så holder jeg de følesene for meg selv og deler de med venniner når de måtte dukke opp.

Skrevet

syns du er ung og flink nå,men tror nok du på ett tidspungt vil føle behov fo å vere deg og ikke hans familie liksom..men masse lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

syns du er ung og flink nå,men tror nok du på ett tidspungt vil føle behov fo å vere deg og ikke hans familie liksom..men masse lykke til.

Det er da mange som binder seg og stifter familie når de er yngre enn ts.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv 21 og sammen med en mann på 31 som fra før har en datter på snart 15. Hun er jo litt eldre enn din "stesønn", men hvis du vil ha noen å snakke med som i alle fall er i en lignende situasjon, så kan jeg evt sende deg en PM (bare skriv det her inne, så sender jeg).

Er ikke så komfortabel med å legge ut for mye info her, av hensyn til familien:)

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som du er reflektert og gjør gode valg. Fortsett med det!

Men ikke glem deg selv oppi det hele. Husk at du er en likeverdig del av nyfamilien, dine behov skal ikke feies under teppet. Vær åpen, ærlig og redelig, men sørg for at kjæresten din ikke tillater at du blir ei dørmatte for sønnen og eksen. Det er en fin balansegang, men jeg tror det er veldig viktig å passe på seg selv også. Ellers kan man etter noen år bli utbrent og fryktelig lei av å alltid please alle andre mens ingen tar hensyn tilbake.

Gjest frøken am
Skrevet

Skriver deg PM :) står i samme sko selv :)

Skrevet

Skriver deg PM :) står i samme sko selv :)

Da blir jeg veldig glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...