AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Hei. Jeg sliter litt med å få måltidsrytmen til min 1 åring til å "gå i hop" frokost og lunch er greit. Fram til nå har hun fått middagsgalss ca kl 15, så har hun smakt litt på vår middag i 17.30 tia, og spist grøt til kveld kl 19. Nå har hun begynt i barnehage og får brød/frukt kl 15. Men hvis vi lar henne spise mye middag med oss i 17.30 tia, får vi jo ikke i henne kveldgrøt kl 19. og kveldsmat kl 17.30 synes jeg er for tidlig. Hvis vi utsetter middagen vår, til 19.00 så hun kan ha det som kveldsmat, hva gjør vi da når hun bare pirker i maten?? Synes liksom ikke noe om å legge henne etter 2 pastabiter... Hun vil helst bare smake og grise med middagen vår. Hvordan gjør dere andre dette????
Gjest hilde Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Hvorfor spiser dere middag så sent? Det blir jo et evig problem, for strengt tatt kan hun kutte ut glassene og spise vanlig mat.
Gjest hilde Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Jeg henter jenta mi mellom tre og fire, spiser middag så fort det lar seg gjøre, kveldsmat mellom seks og sju.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 ts Middagen blir så sen fordi ingen av oss er hjemme før kl 17.00 og jeg må jo få laget maten før vi kan spise... 1
Gjest Annaires Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 (endret) Gi en skive når dere kommer hjem da, og utsett middag til kvelds. Da slipper dere å stresse med middagen. Pirker hun i maten, så pirker hun i maten. Så lenge hun vokser som hun skal hadde jeg bare oversett det, og fortsatt med å gi middag men ikke tvunget i henne noe. Endret 5. august 2011 av Annaires
Gjest pysepusen Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Her spiser han middag som kvelds, og heller skive måltidet før det Når han begynner i barnehagen kommer det ihvertfall til å bli slik. Orker ikke stresse med å få middagen klar med en gang vi kommer hjem så da kan vi spise skive og heller ha middagen litt senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå