Amandafb Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg er en jente på 19 som akkurat har begynt å date en gutt jeg har kjent en stund gjennom felles venner og diverse fester. Vi begynte å snakke en del over Facebook, så hintet han etter noen mnder at han ville møtes bare vi to osv. Har vært på ca 5 dates nå, han har sagt at han liker meg flere ganger og tar alltid intiativ til kontakt. Problemet mitt er at jeg har veldig dårlig selvtillit og snakker veldig lite (sjenert) hvis det ikke er med noen jeg stoler veldig på. Er vel derfor jeg aldri har hatt kjæreste, kommer aldri lenger enn "date fasen". Han har kommentert ganske mye at jeg må snakke mer og dette gjør meg bare mer usikker på meg selv. Skjønner egentlig ikke hva han ser i meg, virker nesten som han kjeder seg når vi er sammen jeg vet ikke helt hv a jeg skal gjøre med han lenger, merker at jeg begynner å like han utrolig godt, men er bare redd for å bli såret som jeg har blitt av andre gutter som ikke har vært interessert pga sjenertheten min. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger, vil så inderlig få meg kjæreste men klarer ikke å endre meg som person uansett hvor hardt jeg prøver. Noen som har noen råd å komme med? Hadde satt pris på det! Endret 5. august 2011 av Amandafb
Steinar40 Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Problemet mitt er at jeg har veldig dårlig selvtillit og snakker veldig lite (sjenert) hvis det ikke er med noen jeg stoler veldig på. Er vel derfor jeg aldri har hatt kjæreste, kommer aldri lenger enn "date fasen". Han har kommentert ganske mye at jeg må snakke mer og dette gjør meg bare mer usikker på meg selv. Skjønner egentlig ikke hva han ser i meg, virker nesten som han kjeder seg når vi er sammen Kan du ikke prate litt om ting som interesserer eller engasjerer deg da? Folk reagerer som regel positivt når noen viser engasjement. Selv når det dreier seg om shopping
KaDust Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Jeg er akkurat lik deg. Eneste er at når jeg møtte den nåværende kjæresten min, så fant jeg det utrolig lett å prate med han uansett hva det gjaldt, og sjenertheten min ble derfor ikke et problem. Kanskje han bare ikke er den rette? Ikke nødvendigvis riktig, men jeg mener selv at man bør være sammen med noen man finner lett å prate med. Ellers får du bare prøve å si hva enn du har i tankene, og drite i "nei, jeg kan ikke si det"-tankene. De tar som regel feil, og han vil nok bare syntes det er sjarmerende om du driter deg litt ut. Det gjør i hvertfall min!
Steinar40 Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Jeg er akkurat lik deg. Eneste er at når jeg møtte den nåværende kjæresten min, så fant jeg det utrolig lett å prate med han uansett hva det gjaldt, og sjenertheten min ble derfor ikke et problem. Kanskje han bare ikke er den rette? Ikke nødvendigvis riktig, men jeg mener selv at man bør være sammen med noen man finner lett å prate med. Veldig viktig poeng. Når personkjemien ikke fungerer så blir det utrolig problematisk å kommunisere. Men når personkjemien fungerer så går det stort sett av seg selv. Denne forbindelsen må man ha i sammen.
Amandafb Skrevet 7. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2011 Ja, sant det. Kanskje det rett og slett er kjemien som ikke funker :/ takk for svar!
Bankai L Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Eg syntes du ska prøve å få bukt med sjenertheten din. Det vil hjelpe deg mye senere i livet og om du fikser det. Dårlig selvbilde, selvtilitt osv er ting man kan fikse opp i hvis man virkelig vil og gjør innsatsen som trengs. Det finnes flere bøker om det. En av realiseringene som har hjulpet meg er at det egentlig man må gjennomføre handlinger uansett ka man føler. Det handler om bestemme seg for å gjøre det, og deretter gjennomføre det uansett. Kanskje du føler frykt, eller ubehagelig når du snakker med folk? Press deg igjennom det. Det vil komme til et punkt hvor følelsen ikkje kan bli mer intens og den går som oftest ned etter at den har nådd det punktet. Selv om man blir redd, eller føler ubehagelighet så er man faktisk i livet og helt fin etterpå. Eg liker modelen der man gjør handlingene helt til man ikkje føler frykten mer. Finnes sikkert andre måter å gjør det på og. Hvis du ikkje finner ting å si, så foreslår eg at du begynner å lese noen aviser så du kan ta opp ting som skjer. Eg pleier å spørre en del spørsmål dersom eg vil ha folk til å snakke, før eller seinere treffer eg noe som de syntes er interresangt å spørre om. Hobbier og interresser er et fint eksempel. Ellers så burde DU snakke om ting du liker å gjøre. Skriv ned alt du liker å gjøre og begynn å snakk om det til folk.
-Jiinxs- Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Jeg er en jente på 19 som akkurat har begynt å date en gutt jeg har kjent en stund gjennom felles venner og diverse fester. Vi begynte å snakke en del over Facebook, så hintet han etter noen mnder at han ville møtes bare vi to osv. Har vært på ca 5 dates nå, han har sagt at han liker meg flere ganger og tar alltid intiativ til kontakt. Problemet mitt er at jeg har veldig dårlig selvtillit og snakker veldig lite (sjenert) hvis det ikke er med noen jeg stoler veldig på. Er vel derfor jeg aldri har hatt kjæreste, kommer aldri lenger enn "date fasen". Han har kommentert ganske mye at jeg må snakke mer og dette gjør meg bare mer usikker på meg selv. Skjønner egentlig ikke hva han ser i meg, virker nesten som han kjeder seg når vi er sammen jeg vet ikke helt hv a jeg skal gjøre med han lenger, merker at jeg begynner å like han utrolig godt, men er bare redd for å bli såret som jeg har blitt av andre gutter som ikke har vært interessert pga sjenertheten min. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger, vil så inderlig få meg kjæreste men klarer ikke å endre meg som person uansett hvor hardt jeg prøver. Noen som har noen råd å komme med? Hadde satt pris på det! Bare vær den du har vært så langt. Han liker jo tydligvis deg for den du er når dere har vært på 5 dates. Kan forstå at du har slike tanker men prøv å ligg de til sides, de har ingenting å gjøre i hodet ditt. Ikke prøv å endre deg så utrolig mye. Hvis guttene ikke liker deg så er det deres tap. Da går du videre å finner deg en som liker deg for den du er. Sjenert eller ei det burde ikke stå i veien (selv om det kan skje). Bare prøv å tenk at det ikke er noe gale med deg, men heller noe gale med gutten om dere ikke blir sammen. Da var dere enkelt og greit ikke ment for å være sammen. I mine øyne hvertfall.
sophiaM Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Jeg er akkurat lik deg. Eneste er at når jeg møtte den nåværende kjæresten min, så fant jeg det utrolig lett å prate med han uansett hva det gjaldt, og sjenertheten min ble derfor ikke et problem. Kanskje han bare ikke er den rette? Ikke nødvendigvis riktig, men jeg mener selv at man bør være sammen med noen man finner lett å prate med. Man må passe seg litt for å tenke på den måten også. Selvom man er sjenert rundt en person trenger ikke det bety at han ikke er den rette. Da kan man gå glipp av mye bra gutter. For noen tar det litt lenger tid på grunn av sjenerthet og det at man ikke tør å slippe seg helt løs. Det du må tenke er at du ikke må være redd for å si noe galt. Han må bli kjent med den personen du er før eller siden, og hvis han ikke liker hvem du er så er han ikke noe å samle på uansett
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Her må du faktisk bare presse deg selv, hvis du vil ha noe mer med denne gutten. Hvis du er forelska i han og står ovenfor muligheten til det som kan bli et fantastisk forhold hvor du vill oppleve så mye, er det ikke verdt det å ta noen risker, dumme seg litt ut, gjøre det man er redd for? Det er den eneste måten man vokser på. Som den ovenfor meg sier, trenger dere ikke være en dårlig match, selv om du ikke har så mye å snakke om bestandig. Men det vil gå seg til. Etterhvert som du blir mer trygg på deg selv og på han, vil ting bli bedre. Hva med å gjøre han oppmerksom på at du vil trenge tid før du er klar for alt? Hvis han er like interessert i deg som du er i han, vil han nok vente, med du må du også gi han noe tilbake (da snakker jeg ikke sex, men faktisk noe av personligheten din). Men for all del, jeg skjønner hvor alt dette kommer fra. Jeg er selv sjenert og usikker, jeg blir spesielt usikker hvis jeg har en kjekk gutt som utfordrer meg på den måten. Men kanskje det er bra at man blir litt pushet? Bare det ikke går for langt så klart.
hulaboer Skrevet 10. august 2011 #10 Skrevet 10. august 2011 Mulig han bare er ute etter ligg, og derfor er litt tålmodig. Hvis det går dårlig med samtalene, er det ikke usannsynlig at dere rett og slett ikke passer sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå