Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir slik at jeg nesten ikke burde ha gått tur, bruker opp all energi på å gå en liten tur. Er så lei dette, så det blir nesten aldri til at jeg går en tur.

Hvorfor blir jeg så utrolig sliten?

Ble også sliten bare å gå opp trappa hjemme da jeg var liten. Og hjertet mitt dunker helt vanvittig fort når jeg har gått et lite stykke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ME eller en (uoppdaget) hjertelidelse?

Skrevet

Er flere ting som kan skape energimangel: Jernmangel/andre vitamin-mangler, stoffskifte, intoleranser og allergier du ikke er klar over, kosthold - og så har vi jo sykdommer.

Dra til legen :)

Skrevet

Har du ME eller en (uoppdaget) hjertelidelse?

Jeg har ikke tatt dette opp med legen, da jeg har blitt vant til dette og er redd for at det er bare at jeg ikke trener. Faren min går på medisin for å roe hjertet sitt. Kanskje noe i arv der.

Hva for test tas det for å finne ut om det kan være det du skriver?

Skrevet

Er flere ting som kan skape energimangel: Jernmangel/andre vitamin-mangler, stoffskifte, intoleranser og allergier du ikke er klar over, kosthold - og så har vi jo sykdommer.

Dra til legen :)

Jeg har ikke vitaminmangel og ikke noe stoffskifteproblemer, har tatt test i fjor hos legen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt dette opp med legen, da jeg har blitt vant til dette og er redd for at det er bare at jeg ikke trener. Faren min går på medisin for å roe hjertet sitt. Kanskje noe i arv der.

Hva for test tas det for å finne ut om det kan være det du skriver?

AB#1 her.Du burde ihvertfall si ifra til legen din hvordan det er og be om en sjekk av diverse... Det spørs jo mye på hvordan du føler deg ellers også, om du har andre symptomer eller om det bare skjer når du prøver på å trene. Vekt/røyk, vor lenge det har vært sånn, om du kan datere evt forandring til noe spesielt og alt sånt spiller også inn.

Skal du utredes for for eksempel ME er det ihvertfall en lang liste av undersøkelser som du skal igjennom, blant annet en del hjerte-undersøkelser som vil avdekke eventuelle ting som stammer derfra.

Håper for din del det bare er mangel på mosjon og påfølgende dårlig kondis, da det er forholdvis lett å gjøre noe med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...