Gjest karikari Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Til dere foreldre; hva er en drømmetante for deres barn? Hva skulle dere ønske av tantene til barna deres?
Gjest egoist Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 at hun bruker all sin tid på mine barn, og at hun alltid setter barna mine foran sine egne behov. Det beste er om hun er singel, så er hun tilgjengelig 24/7. 1
Gjest Annaires Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 At hun har tid til å leke, og kose seg med tantebarna, med eller uten oss. Dyre gaver o.l betyr ingen ting... 2
Gjest gurimalla Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 at hun bruker all sin tid på mine barn, og at hun alltid setter barna mine foran sine egne behov. Det beste er om hun er singel, så er hun tilgjengelig 24/7. Nei takk, jeg ønsker ikke at barna har en slik tante... Det er koselig med en tante som ser barna, snakker med dem og finner på ting med dem, men ikke nødvendigvis alene. Mine barn har tanter med egne småbarn så de har ikke noe særlig egen tantetid, men jeg tror likevel de er veldig fornøyd med tantene sine 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Jeg elsker at tante her kommer inn døra og hiver seg bort til veslejenta på 9 mnd, løfter henne opp og koser med henne, nesten før hun sier hei til oss andre. At hun av og til har med en liten ting synes vi også foreløpig er veldig stas.. men det er fordi hun ikke har så veldig mye leker og slikt enda.. mulig det ikke er like stas når hun er eldre og rommet er fullt.. Men i det heletatt at hun tar seg tid, at hun kommer kun for å hilse på veslejenta, er stor stas for oss alle :-) 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Nei takk, jeg ønsker ikke at barna har en slik tante... Det er koselig med en tante som ser barna, snakker med dem og finner på ting med dem, men ikke nødvendigvis alene. Mine barn har tanter med egne småbarn så de har ikke noe særlig egen tantetid, men jeg tror likevel de er veldig fornøyd med tantene sine Jeg TROR det kan ha vært ironi...
Rainbow Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Jeg vil gjerne lære å bli en flinkere tante. Har to tantebarn som jeg knapt ser selv om de bor under ti min unna i bil. Vet ikke hvordan jeg skal behandle barn og blir så usikker rundt alle unger, så da ender jeg med å bare komme på bursdager og møtes når foreldrene er med. Tantebarna er 9 og 3 1/2.
Gjest gurimalla Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 Jeg TROR det kan ha vært ironi... Det tror vel egentlig jeg også
emilja Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 Jeg vil gjerne lære å bli en flinkere tante. Har to tantebarn som jeg knapt ser selv om de bor under ti min unna i bil. Vet ikke hvordan jeg skal behandle barn og blir så usikker rundt alle unger, så da ender jeg med å bare komme på bursdager og møtes når foreldrene er med. Tantebarna er 9 og 3 1/2. Hei, Du kan jo starte med å tilby foreldrene å sitte barnevakt i noen timer. skal du bygge opp et forhold til et barn er det best å gjøre det uten foreldrene til stedet(da er barna lettere å komme inn på). Et barn på 3-4år er litt lettere å komme inn på en et barn på 9. Når du er med et på 3år går det mesta av seg selv vist du setter deg ned å leker med barne.(det er jo forskjellig fra barn til barn men de fleste jeg har vært med har fått tillit til meg etter svært kort tid. Å ikke vær alvorlig hele tiden, du må tulle å tøyse litt med de, få de til å le ! kanskje barnet på 9år går på fotball trening eller noe sånt? Da kan du tilby å kjøre å hente h*n på treningen å være der med H*n Du kan spille spill, gå en tur i parken eller finne på noe annet. kanskje de har noen spesielle interesser? som tante selv bruker jeg nesten alltid å ta med noe godt til de når jeg kommer på besøk. Å det skal ikke så mye til for å glede de! Lykke til!
Redbull Skrevet 5. august 2011 #10 Skrevet 5. august 2011 At hun har tid til å leke, og kose seg med tantebarna, med eller uten oss. Dyre gaver o.l betyr ingen ting... Enig
Redbull Skrevet 5. august 2011 #11 Skrevet 5. august 2011 Som tante selv bruker jeg nesten alltid å ta med noe godt til de når jeg kommer på besøk. Å det skal ikke så mye til for å glede de! Dette hadde jeg ikke satt pris på. Spørs jo selvfølgelig hva du mener med godt, men er det snop eller lignende hadde jeg ikke satt pris på det. Si at du er på besøk 2-3 dager i uken, da blir det snop 3-4 dager i uken på barna, gjerne mer om de skal på besøk til bestemor. Utenom det høres alt det andre du sa veldigfint ut :) du virker som en veldig god tante!
emilja Skrevet 5. august 2011 #12 Skrevet 5. august 2011 Dette hadde jeg ikke satt pris på. Spørs jo selvfølgelig hva du mener med godt, men er det snop eller lignende hadde jeg ikke satt pris på det. Si at du er på besøk 2-3 dager i uken, da blir det snop 3-4 dager i uken på barna, gjerne mer om de skal på besøk til bestemor. Utenom det høres alt det andre du sa veldigfint ut :) du virker som en veldig god tante! Jeg vet at det er for mye å gi dem snop så ofte men jeg har noen som bor ganske langt unna så da blir det bare besøk 1-2ganger i halvåret å da gir jeg de det! men de som bor i samme by som meg får det ikke så ofte.
Aerah Skrevet 5. august 2011 #13 Skrevet 5. august 2011 At de er oppriktig glade for å se barnet mitt! Mine søsken er unge,, single og barnløse, så da drypper det jo litt ekstra på min sønn av både gaver, lek og kos. Jeg har heller ingenting imot at de lærer min sønn litt uskyldig "ramp", rett og slett slike ting som en mamma ikke kan gjøre.. :gjeiper: Det er slikt de kan gjøre så lenge de ikke har barn selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå