camiz2 Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Heisann! Kjæresten og jeg skal på en kjærestetur til Praha i slutten av August og dermed så lurer jeg på om noen av dere inne her har vært der før og kan gi meg noen tips til ting jeg bør sjekke ut, alt fra mat til bygninger til shopping. Blir glad for alle tips :D På forhånd takk!
Mamy Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Herlig by! Gled dere Vil sterkt anbefale dere å ha et sentralt hotell, dvs. like ved torget eller den astronomiske klokken. Rett og slett fordi jeg har oppfattet metroene som litt "shabby'e". Mange hotell ligger langt unna, så man tjener godt på å bo nært det meste. Vil anbefale dere å ta en kosetur over karlsbroen og sjekke ut gamlebyen Passer for alle de i alle aldre! Vi var der på jentetur (er i starten av tjueårene) og alle var godt fornøyde. Er forresten bare å legge stiletthelene hjemme, da brosteinen vil ta knekken på dem. Ta dere god til til å gå rundt og bare oppleve atmosfæren i byen. Se på bygningene. La byen bergta dere Er en isbar like ved klokken som jeg vil anbefale på det varmeste. Kan også anbefale uteplassen Karlovy Lazne, dersom dette skulle være noe dere liker. 5 etasjes diskotek med forskjellig tema i alle etasjene Dersom dere ikke er klar over det, så vil jeg gjøre deg obs på at det er mye svindel blant drosjene, noe vi oppdaget mot slutten av vår ferie... Vi tenkte nemlig norske priser, noe vi tapte noen hundringser på.
Havtorn Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 - Anbefaler MaMaison Hotel Riverside på det varmeste! Rimelig til så god kvalitet å være! Ligger også kjempesentralt til, like over broa inn til bydelen med torget og hele herligheten! - T-banekort! Systemet er kjempeenkelt og det går t-baner hele tiden, så det er veldig gøy å bare reise til et tilfeldig sted, hoppe av, finne et litt mer lokalt kjøpesenter og reise tilbake! - Torturmuseumet.. herreguuud! - Restauranten Kampa Park! Eid av en nordmann, skikkelig fin restaurant med kjempespennende mat. Vi måtte bestille bord på forhånd, vel verdt opplevelsen - Ikke spis lunsj på hotellet! Ikke fordi maten er vond, men fordi det finnes så mange herlige kafeer gjemt i de gamle gatene som er verdt besøket - Tillat dere å være litt turister.. stikk innom Karlsbroa, dra på klassisk konsert (ved broa står det alltid folk og selger billetter), dra innom turistattraksjoner dere ser ikke er fullstappa - Pass godt på eiendeler og avtal alltid pris med taxisjåførene Kan stole på de gule AAA-drosjene, men tok også endel av de svarte, avtalte da bestandig pris på forhånd da de uansett kan nærmest slå inn den prisen de måtte finne for godt! Hotellbilen på MM var dog ikke mange kroner dyrere, kjempekomfort og det var litt kulere å ankomme i den de kveldene vi dro ut på finere restauranter
camiz2 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2011 Tusen takk for tilbakemleding! Kjempe flott. Jeg er ikke sikker på hvor sentralt hotellet er egentlig, det eneste jeg vet er at det var ganske greie tilbakemeldinger fra andre folk og lite klaging. Det er også rett ved en slik metrostasjon så da er det vel lett å komme seg til sentrum. Men vi skal leie oss bil da.. Etter at vi har bestilt tur, så har jeg lest mye bra om Praha og det gleder meg veldig. Er det noen som kan hjelpe meg med vær og temperatur i Praha på denne tiden. Er det bortkastet å ta med shortser og sommerslige klær i August til Praha eller er det heller de varme klærne jeg skal være hjemme? Ser det er ganske likt temperatur nedi der som i Oslo så jeg tenker at jeg pakker og skal være i Norge Men håper noen som har vært der på denne tiden kan hjelpe meg bittelitt. Hadde blitt super glad da
Havtorn Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Jeg hadde ikke leid bil hvis jeg hadde ambisjoner om å dra derifra i live! Kanskje på landet, men i byen er det med livet som innsats at en kjører! Er uansett hysterisk billig med transport.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå