Gå til innhold

Svart slør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at sløret må være hvitt? Jeg har en del svart i kjolen min og kunne absolutt tenkt meg å ha svart slør også! Men er det "lov"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er vel lov så lenge du har lyst til det selv, men for min egen del hadde jeg nok syntes det så litt "trist enke i ektemannens begravelse" ut.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Et svart slør står for sorg og blir tradisjonelt brukt i begravelser, så jeg tror nok jeg ville gått for hvitt, gitt. ;)

• Liker 5
Skrevet

Hmm....var jo ikke sorg jeg ville vise :P Nei, da får det bli nen svarte detaljer i det istedet!

AnonymBruker
Skrevet

TV3 har i sommer sendt repriser av 3 Bryllup på dagtid.

Denne uken så hadde faktisk en av brudene svart kjole og svart slør. Det så ut som at temafargen i det bryllupet var svart.

Trist synes jeg, men det er meg da.

De brukte litt for mye svart etter min smak, men å ha noen svarte detaljer kan jo kanskje bli ok - bare ikke det blir for mye.

Kan du ikke ta med deg kjolen når du skal kjøpe slør, også prøver du kjole og slør sammen for å se hvordan det blir?

Skrevet

De aller fleste i Norge foretrekker stroppløs, enkel a-formet kjole, uten for mye stæsj. Ingen kaller sort trist/for enker osv i andre festlige anledninger, er jo en grunn til at "den lille sorte" er så populær.

Så lenge du ikke skal gå med sløret i ansiktet hele tiden, som typisk sørgeslør så ser jeg ikke problemet. Det høres også ut som det passer med kjolen din. Gjør det du synes er finest, og ikke bry deg om hva andre synes. Noen vil alltid finne noe å utsette uansett.

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt å feste sløret ganske langt bak på hodet så det vil jo ikke komme i ansiktet mitt uansett! Fåt kjøpe noe som ligner på slør å teste det tror jeg! Ingen butikker som har svarte slør, derfor jeg lurte på om det ikke var "lov" å ha det! Ser for meg at det passer så bra så jeg må bare prøve! Kjolen er det som sagt en del svart i og håret mitt er rødt av typen brannbil-rødt! Lufta ideen for noen i familien i dag og reaksjonene var altfra herregud nei og til at jeg kan ha det fordi jeg er meg!

AnonymBruker
Skrevet

TV3 har i sommer sendt repriser av 3 Bryllup på dagtid.

Denne uken så hadde faktisk en av brudene svart kjole og svart slør. Det så ut som at temafargen i det bryllupet var svart.

Trist synes jeg, men det er meg da.

De brukte litt for mye svart etter min smak, men å ha noen svarte detaljer kan jo kanskje bli ok - bare ikke det blir for mye.

Kan du ikke ta med deg kjolen når du skal kjøpe slør, også prøver du kjole og slør sammen for å se hvordan det blir?

så på det jeg også! det var visst tradisjon for mange mange mange år tilbake i tid å gifte seg i svarte klær, å det likte hun i 3 bryllup. ble alt for trist for min smak også.

Skrevet

Jeg synes svart slør høres stilig ut, jeg! :)

• Liker 1
Skrevet

De har det sikkert på ebay

Gjest Annaires
Skrevet

Du kan jo bare farge et hvitt slør..

AnonymBruker
Skrevet

Svarte detaljer og svart slør syns jeg bare blir tacky.

Litt sånn trailertrash-bryllup...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare farge et hvitt slør..

Nå kan man jo få kjøpt sorte slør også da; http://www.somaras.no/brudeslor-1/

Svarte detaljer og svart slør syns jeg bare blir tacky.

Litt sånn trailertrash-bryllup...

Det er din mening. Ts har en annen oppfatning.

Hvis du har lest hva ts tidligere har skrivd, så sier hun at familien hennes mener at å bruke sorte detaljer er helt henne.

Skrevet

Jeg synes svarte detaljer på brudekjoler er nydelig! Og svart slør høres veldig pent ut. Go for it!

AnonymBruker
Skrevet

Nå kan man jo få kjøpt sorte slør også da; http://www.somaras.no/brudeslor-1/

Det er din mening. Ts har en annen oppfatning.

Hvis du har lest hva ts tidligere har skrivd, så sier hun at familien hennes mener at å bruke sorte detaljer er helt henne.

jeg har vel lov å mene hva jeg vil??

Sort og hvitt er cruella DeVille og de som vil se ut som en kopi av henne på bryllupsdagen må bare kjøre på. Men det er stygt, veldig stygt og det er MIN oppfattning.

Det første folk snakker om er kjolen og bla bla så lenge bruden er fornøyd gjelder ikke like mye når folk ler bak hennes rygg.

Men fo all del.. kjør på.. Sleng gjerne med knallrøde lepper i samme slengen.....

Skrevet

Personlig syns jeg ikke det ser fint ut med helt svart slør, men hvis det er deg, så syns jeg du skal gå for det. Eventuelt kan du jo ha hvitt slør med svarte detaljer - for eksempel perler, broderier/blonder eller svart kant. Det syns jeg er veldig fint!

AnonymBruker
Skrevet

jeg har vel lov å mene hva jeg vil??

Sort og hvitt er cruella DeVille og de som vil se ut som en kopi av henne på bryllupsdagen må bare kjøre på. Men det er stygt, veldig stygt og det er MIN oppfattning.

Det første folk snakker om er kjolen og bla bla så lenge bruden er fornøyd gjelder ikke like mye når folk ler bak hennes rygg.

Men fo all del.. kjør på.. Sleng gjerne med knallrøde lepper i samme slengen.....

Selvsagt kan du mene hva du vil.

Men at du ikke synes noe om svart, betyr ikke at du ikke kan ta hensyn til andres svar i deres tråd. Det er fullt mulig å si at man ikke liker svart på en grei måte som samtidig respekterer ts sin smak og valg.

Skrevet

Synes det høres kjempestilig ut med hvit kjole med sorte detaljer og da et sort slør eller hvitt med sorte detaljer i sløret også til! (men jeg er glad i sorte detaljer, og ønsket meg egentlig det når jeg giftet meg selv også, da ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...