AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Velger å være anonym denne gangen. Uansett, jeg begynte i en ny jobb for ca en ukes tid siden. Jeg hadde veldig flaks, for det var mange som ville ha den i tillegg til at de trengte folk rimelig kjapt. Nå har jeg jobbet der en uke, og jeg er så lei! Jeg sitter kun i kassa, siden jeg ikke får gjøre noe annet. Jeg begynte med noe varepåfylling og plukking av papp når det var veldig rolig på jobben, men da fikk jeg beskjed om at jeg måtte slutte med det og sette meg i kassa igjen. Jeg er under 18, så hver gang det kommer noen som skal kjøpe alkohol eller tobakk må jeg ringe på en av de andre medarbeiderne mine. Dette skjer veldig ofte, noe som både er trått for meg, de andre ansatte og kundene. Jeg kommer godt overens med tre av de jeg jobber med, noe jeg syns er bra. Sjefen derimot opplever jeg som veldig sur, fryktelig bestemt og irritert, spesielt ovenfor meg. Ovenfor de andre virker hun hyggelig og glad. Kan det være meg det er noe galt med? Kan det være at jeg er ny? Slitsomt er det ihvertfall. Kjenner jeg blir fryktelig redd for å gjøre feil når hun er slik. Jeg kan ikke slutte i jobben da jeg virkelig trenger den og pengene jeg tjener. Jeg bor på et lite sted, så jobbene vokser ikke akkurat på trær. Jeg har bestemt meg for å fortsette, men jeg kjenner at motivasjonen og gleden til å jobbe er minimal. Noen som har tips til meg?
totes_mc Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Er ganske så lei min egen butikkjobb jeg også. Jeg står ikke bare i kassa, men likevel. Det eneste jeg trøster meg med er å tenke på pengene
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Er ganske så lei min egen butikkjobb jeg også. Jeg står ikke bare i kassa, men likevel. Det eneste jeg trøster meg med er å tenke på pengene Prøver å tenke på penger jeg også, men nå funker ikke det lenger heller
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Prøv å få kundene til å smile, lag historier i hodet om hva kundene skal med matvarene, prøv å gjette hvor lenge parene har vært sammen, spill yndlingsmusikken din i hodet, prøv å gjette hva stamkunder skal handle, tell hvor mange som har på caps... Det gjelder å være kreativ. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Jeg synes alltid at den siste timen på jobb går fort, uavhengig om jeg jobber tidlig eller sent. Så jeg pleier å innbille med at jeg slutter om 1 time når kl f.eks. er 17 og når kl blir 18 tenker jeg det samme igjen. Og da er plutselig arbeidsdagen over :D
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 AB #4 - Ja, det er jo en mulighet. Mulig dagen ville gått litt fortere hvis jeg klarte å tenke slik. Det skal prøves neste gang jeg jobber! AB#5 - Det har jeg prøvd og når timen har gått, blir jeg så skuffa fordi at det ofte er to-tre timer til jeg virkelig er ferdig.
loppekasse Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 Du har jobbet der en uke og er allerede lei? Du får ikke gjøre alt iløpet av den første uken du jobber der. Sannsynligvis er det ikke slik på noen arbeidsplasser. Noen ting er kjedelige, men må gjøres. Alle trenger å ha en inntekt og da må det jobbes selvom jobben kanskje ikke er så spennende, rett og slett gørrkjedelig.. Enten må du bite i det sure eplet og bli værende i denne jobben du begynte i for en uke siden, eller du kan forsøke å gjøre noe med saken. Det kan jo være det dukker opp noe som er litt mer spennende, og det er lov å si opp jobben selvom du er nyansatt.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #8 Skrevet 6. august 2011 Det kommer til å bli mye gøyere etterhvert som du får gjort mer
altflyter Skrevet 6. august 2011 #9 Skrevet 6. august 2011 Jeg hater også jobben min. Anse det som noe som må gjøres for å betale regningene... Jeg slutter der nå, etter to år med det samme... Gleder meg stort
Sophia. Skrevet 6. august 2011 #10 Skrevet 6. august 2011 Siden du bare har jobbet der i en uke, kan det godt hende det blir bedre etter hvert. Det er ikke alt man får gjøre i begynnelsen! Hvis det fortsetter over lengre tid og plager det veldig, kan du jo ta det opp med sjefen - selv om det kanskje kan være litt vanskelig.
Gjest LillaGorilla Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Jeg fikk min første jobb da jeg gikk på videregående. Fikk lite informasjon/opplæring og vart bare plassert i kassen. De andre på jobben var litt eldre enn meg og hadde allerede et godt etablert forhold seg imellom. Det var både vanskelig og kjedelig i starten, men jeg gjorde som jeg fikk beskjed om og var alltid blid og hyggelig mot de andre. Jeg er veldig ansvarsfull og samvittighetsfull så jeg prøve alltid å gjøre mitt beste for at sjefen skulle bli fornøgd. Etterhvert fikk jeg "komme ut av kassa", og fikk av og til andre arbeidsoppgaver: varepåfylling, rydding, hjelpe kunder ute i butikklokalet etc. Ettersom tiden gikk ble jobben kjekkere, jeg ble gode venner med kollegaene og sjefen ga meg masse ansvar. Jeg endte opp med å få eget ansvarsomåde i butikken, ekspidere kunder, ta imot varer når de ble levert og registrere de i datasystem og ordnet opp i alle problem jeg kom over. Sjefen kom direkte til meg med oppgaver, istedet for å gå via ansvarshavende, og de nye ekstrahjelpene måtte sitte i kassa mens jeg gjorde andre ting. Så det jeg mener er at jeg er sikker på at det blir bedre Bare gi det litt tid! Lykke til!
Gjest Iah Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 Det er for tidlig å gjøre opp status etter kun en uke! Gi det mer tid, men en jobb i dagligvare vil neppe bli særlig spennende. Men jobb må man jo ha, og når man blir kjent med kolleger og kunder kan det allikevel bli veldig alright!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå