Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren lurer på å reise til Thailand i Februar/Mars måned.

Noen forslag til hvor vi bør dra og hvem vi bør dra med? (Reiseselskap)

Er ute etter mest avslapping, men også litt shopping og severdigheter.

Noen som har erfaring med 3 stjerners hoteller der? Vi ønsker nemlig litt komfort, men 4 stjerners hoteller kommer opp i over 20 000 :(

Fint om noen deler sine Thailand erfaringer med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om Bangkok er kjent for å være bråkete og traffikert...så vil jeg absolutt dere å bli minst et par dager.Når det gjelder shopping så er MBK OG Siam squere et must,der finner dere alt mellom himmel og jord.Det flytende vannmarkede er jo også en opplevelse :D

4-stjerners hotel for 20000 kr,eller bath??Det kan da umulig stemme...,eller er vel kanskje gjennom et reiseselskap da?

Gjest valmue, ikke innlogget
Skrevet

Febr./mars er en fin tid å reise til Thailand på.

Hvis dere er det minste grann reisevant vil jeg på det sterkeste anbefale dere å reise med rutefly og ordne hotell på egenhånd. Mye billigere og mye morsommere å legge opp sin egen løype.

Jeg har vært hyppig i Thailand de siste årene. Mest i jobbsammenheng, men også flere ganger på ferie. Bestiller alltid rutefly og ordner hotell via internett. Helt uproblematisk.

Når det gjelder steder i Thailand er det mye å velge i og det kommer litt an på hva dere er ute etter. Forholdsvis stille og rolig eller action og natteliv? Phuket har "alt", men her er det desidert mest turister. (og dyrest) Koh Lanta er en av mine personlige favoritter. En fredelig og flott øy med mange fine bosteder. Da har du også muligheten til å sveipe innom Koh Phi Phi, og evt. Phuket hvis det skulle være aktuelt. Øyene er bare en båttur unna. Noble House er et kjempefint og poulært bungalow anlegg på Koh Lanta. Narima er også veldig bra.

Bangkok er et must! (iallefall for et par-tre dager) Her får du supre hoteller (4-5*) for 250-500 kr. natten. Sjekk feks. Siam City Hotel, Rembrandt Hotell, Ambassador Hotell.

www.planetholidays.com gir gode hotellpriser over nettet. Har brukt de flere ganger uten problemer - mye billigere enn å kontakte hotellet direkte. Sjekk også ut de gode norske nettsidene :www.gotoasia.no

Her finner du massevis av informasjon om div. reisemål i Thailand samt mange andre aktuelle tips.

Spør gjerne om det er noe du lurer på!

Skrevet

De prisene jeg har sett på er gjennom Star Tour, Ving osv.

Men du har absolutt et poeng med å reise på egenhånd. Hvordan gjør dere det? Starter med et par dager i Thailand også reiser til et annet sted?

Har veldig lyst til å dra til Hua Hin blandt annet. Hvordan reiser man fra Bankok og dit? Er det dyrt? Vanseklig å få transport? Som dere skjønner er jeg ganske "fersk" på dette her. Og en Thailand-tur er noe jeg har hatt lyst til lenge, vil derfor at den skal bli så perfekt som mulig :)

Takk for gode svar hittil!!

Skrevet

Hva er tidsforskjellen på Norge og Thailand?

Skrevet

Jupp-jupp! Skal til Thailand - Phuket og Bankok i januar/februar! Tralala... :Hehe:

Plaske i vannet og sand mellom tærne! :P

Skrevet

Hei Lise79

Jeg eeeelsker Thailand .

Den beste ferien min der nede hadde jeg på Koh Samui .

Tok fly til Phuket og bare kjøpte billett direkte derifra til Koh samui , husker ikke hvor mye det kostet men det var BILLIG .

Den siste flyturen der imellom øyene var ikke lang heller.... vi tok oss inn på noen bungalower som lå nede ved stranden og hadde det kjempe kos der ... Et relativt lite sted , men med massevis av muligheter ... nydelig strand , shopping og mulighet til å dra på jungel safari , leie jeep og kjøre rundt øya .... alt var uplanlagt og det ble den beste ferien jeg har hatt ... så den øya anbefaler jeg på sterkeste ihvertfall 8)

Skrevet

Ordnet du flyet mens du var der nede eller bestilte du det på forhånd hjemme?

Driver å vurderer alle stedene opp i mot hverandre. Har vært innom både Hua Hin og Koh Samui og Krabi. ser ut som om det ikke blir Krabi, har sjekket litt på nettet,og det er visst mange som er skuffet over dette stedet. Stemmer det?

Skrevet

Hei igjen

Vi ordnet ingenting på forhånd ... det var det som var så deilig , jeg pleier alltid å skulle ha alt i boks før jeg reiser , men nå gjorde jeg det omvendt og dte ga en god følelse .

Phuket har en ganske oversiktlig flyplass , og de selger billetter overalt enten man skal fly dit eller dit ... kjøpte billet , sjekket inn bagasjen og satt oss ned og tok en iskald pils før vi gikk avgårde til neste fly ... Det gikk ganske radig alt sammen . Overlat der nede er det "hoteller" som leier ut rom og bungalower til folk som bare møter opp , det er ryggsekk turistenes land veit du :lol:

Så det var overhodet ikke noe problem .... Selvfølgleig så er ikke standarden på slike bungalower like bra som de er på et hotell , men det kommer jo også litt an på hva man er ute etter ,hva man krever og hvor mye penger man vil legge i det . Det er det klart billigste alternativet .... Koh samui har super mange gode restauranter , og butikker og sånn er jo av samme slag uansett hvilken øy du drar til , men det var en laaaaaaaang shopping gate ihvertfall ... tvi tvi ..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg var i Thailand for første gang i fjor. Etter et par dager i Bangkok dro vi videre til Hua Hin (som vi også hadde hørt mye fint om på forhånd). Jeg må si at vi ble veldig skuffa, for overalt hvor vi gikk hørte vi svensker.. Vi dro videre samme kveld, til Koh Samui, og da ”ordnet” det seg. Vi havnet på Lamai Beach, og det er å anbefale fremfor Chaweng, der det er en del mer turistifisert. (men i løpet av den uka vi bodde der, ble det bygd en McDonalds-restaurant der også, så..)

Krabi kan også anbefales, Ao Nang Beach. Der finnes det meste for mange smaker – og andre perler som Phi Phi Islands og Railay Beach er innen rekkevidde. Vi kjørte for øvrig for det meste buss, og selv om det er en til tider ukomfortabel reisemåte, er det utrolig billig og sosialt. Og det er ikke noe problem å reise ”på måfå” – det er så mange her som vil hjelpe dere på den neste etappen, og de fleste ligger på det samme prisnivået.

:P

Gjest Anonymous
Skrevet

Et tostjerners hotell o thailand er ikke det samme som to stjerner i Norge.

Får du to stjerner i Tyrkia eks. så er det dårlig. I thailand er det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...