AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Kan man bli straffet for å ta medisiner som legen har skrevet ut til andre? Spør fordi jeg kom over et brett med morfin tabl i medisinskapet til venninnen min da jeg bare skulle ha en ibux. (hun som sa jeg bare kunne hente meg) Kan hun få noen problemer eller bli straffet hvis hun blir tatt for å oppbevare eller for å ha tatt noe av disse? Vil tro morfin regnes som narkotika? Vet at disse er skrevet ut til en avdødd slektning av henne.... Bekymret!
Gjest Spinell Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Vil tro dette kan omfattes av Straffeloven §162. Se lenke. Om hun faktisk straffes, avhenger av at politiet får rede på det... Har du tenkt å anmelde henne? Morfin regnes som narkotika.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Jeg vil ikke anmelde henne nei!! Jeg er bare bekymret for hvilke konsekvenser dette kan få for henne. Feks hvis noen ser henne ruset på disse.
mysan Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Blir hun tatt av politiet med medisiner i vesken som ikke er skrevet ut til henne, vil hun vel få et forelegg på samme måte som man får om man bærer rundt på andre illegale stoffer. Morfin skal man forøvrig være forsiktig med. De lammer åndedrettsorganene dine så du kan slutte å puste.
Gjest padawan Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Vil tro dette kan omfattes av Straffeloven §162. Se lenke. hun risikerer også å bli siktet for brudd på legemiddelloven så lenge det dreier seg om så små mengder som et brett.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 hva slags straffer kan dette innebære da?
Gjest Michelle82 Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Sikker på at hun bare ikke hadde kastet ut medisinene til avdøde da? Kan jo hende den avdøde hadde morfin i skapet hennes.
Giacomo_P Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Ja, man kan bli straffet efter narkotikalovgivningen for dette. Slike medikamenter bør man levere inn på apoteket. De skal ikke brukes uten samarbeid med lege, har stort avhengighetspotensiale og kan føre til død og funksjonssvekkelse hvis de brukes galt. Det er ikke noe positivt forbundet med å ha slikt i huset eller med seg, hvis man ikke er under behandling som medfører dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå