Merrit Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en leilighet der det er lagt ut skipsgulv i alle rom. Er litt rådvill mtp. å møblere denne leiligheten som er i en gammel, rehabilitert bygård. Finnes det møbler/interiør som matcher slike gulv? Jeg tenker på noe i sånn maritimt stil. Hvor får jeg kjøpt det evt.? Takknemlig for alle råd og ideer! Endret 4. august 2011 av Merrit
chr1989 Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Skipsgulv kan jo være så mangt, men er jo da som regel de lange, brede bordene. Jeg skulle egentlig ikke skjønne hvorfor du ikke kan bruke de fleste stiler til dette? Om du så følger "temaet" med maritimt, eller bryter med noe helt annet tror jeg det kan bli flott! Skipsgulv er jo klassisk, så kanskje bryte med noe moderne? Var kanskje ikke så mye hjelp å få av meg, men som sagt ser jeg ikke begrensningene med skipsgulv Christina, Ungmor.no
Merrit Skrevet 5. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2011 Vel, har nok uttrykt meg uklart. Skipsgulvet i denne leiligheten er nokså dominerende, se bilde. Med maritimt interiør assosierer jeg mørkt tre, messing, mørkebrunt skinn og mørkeblått stoff, men det vil jeg ikke ha. Liker heller ikke sånn sommerhytte-ved-vannet-stil med alt i hvit og blått. Jeg liker en moderne, lyse, gjerne bittelite maskuline stil, med glass, metall, møbler i lys eik... Jeg bare ser ikke for meg hvordan jeg skal få dette inn i denne leiligheten, så jeg lurer på hva som finnes av modernt interiør som ville matche dette gulvet.
chr1989 Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Aha! De lyse mellombordene gjorde det litt vanskeligere kanskje ja... Men tror det ville fungert med enkle moderne møbler som hvite/mørke stoler med stålbein og glassbord/hvit høyglans med stålben. Vet ikke om jeg hadde brukt så mange andre trefarger, fordi gulvet har mange nyanser og da blir det fort rotete... Jeg ville hatt skinnsofa der, og et nøytralt teppe (floss eller vevd) I tillegg til mer nøytrale møbler hadde jeg valgt ut en farge jeg likte (gjerne kald og lys til dette gulvet) og brukt den i detaljer som puter/lys/duker/gardiner/blomsterpotte eller bilde/speilramme. Sånn ville jeg i alle fall gjort det =) Det ser i alle fall ut som en flott leilighet da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå