koldbruna Skrevet 22. november 2003 #1 Del Skrevet 22. november 2003 I 4 år har jeg bodd i Borettslag,men nå orker jeg ikke mer. Har naboer som Nesten hver helg feser og spiller høy musikk. Når jeg varsler fra at dette bråket gidder jeg ikke ha,for jeg til svar at det er lov og spille høy musikk til klokken er 23.00. Jeg har bestandig trodd at det skal ikke være til sjeanse for andre naboer og at det ikke er lov å spille så så høyt når den sjenerer naboene? Jeg har ikke misforstått har jeg vel? I kveld var det ekstra ille og da jeg ba om at det måtte ble stille,selv da klokken var 20.30 fikk jeg beskjed om at jeg måtte bare sende klage men da fikk jeg en i retur.Lurer på hva den klagen vil være på.Jeg og Mannen min som aldri bråker eller spiller så høyt at det sjenerer naboene. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Koldbruna er på HUSJAKT.....Aldri mer Boretteslag Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. november 2003 #2 Del Skrevet 22. november 2003 Det har jo ikke noe med Borettslag som sådan å gjøre da, som er en eierform. Boformen er gjerne tett, men selveier kan man også være i blokk. Naboer fra helvete kan man ha i villa-strøk og rekkehus også. Men dritt er det når man ikke har det bra der man bor - lykke til med husjakten! Selv har jeg bodd i blokk i snart ti år - ingen av dem borettslag - men med husregler. Har ikke hatt noen problemer noen av stedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 23. november 2003 #3 Del Skrevet 23. november 2003 Mener jeg leste at det skal være ro etter klokken 22.00 i Norge.Dette er alminnelige vedtekter eller bestemmelse om ro og orden i Kongeriket,og skal håndholdes av politiet. Borettslaget har ikke lov til å leke at det skal være kl.23 eller annet tøys da...gå og ta dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 23. november 2003 #4 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg bor i Borettslag. Husreglene her sier det skal være stille klokka 23.00. Vi har aldri fått kjeft eller noe sånt selv om vi bråker noen ganger på lørdagskveld! Synes det er dårlig av naboene dine å ikke skru ned når du ber om det, hvis du da ikke er inne hos dem HVER kveld å klager da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 23. november 2003 #5 Del Skrevet 23. november 2003 Naboer fra helvete kan man ha i villa-strøk og rekkehus også. Enig. Bare at i Borettslag/blokker/rekkehus så bor man ofte litt tettere enn i et villa-strøk, så man hører lyder bedre. Borettslaget har ikke lov til å leke at det skal være kl.23 eller annet tøys da...gå og ta dem! Dette må i såfall være vedtatt på en generalforsamling da. Det er jo i det forumet beboerne har mulighet til å påvirke beslutninger/regler/valg av styret osv. Har du klaget direkte til naboene (de som bråker) ?? Hvis det ikke nytter å snakke til dem........... så send en skriftlig klage til styret i borettslaget. Og skulle heller ikke det nytte - så ta kontakt med boligbyggelaget, og undersøk hva du kan gjøre/hva slags rettigheter du har! Uansett hvor man bor - så kan man ikke være garantert å få "bråke-frie" naboer...........ja, hvis man ikke bosetter seg "langt fra folkeskikken" da..... Men jeg er jo enig i at det er forferdelig slitsomt med naboer som ikke hverken vil eller gidder å ta hensyn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 23. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg skal prøve å forklare. Jeg bor i ett rekkehus med 8 leiligheter,det er ganske lytt mellom veggene.Naboen i 2 etasje skrå for meg er en fest type.Det blir spilt høy musikk og skriking og tramping opp trappa(vi har soverommet nær trappa hans) Jeg ba de dempe seg for de tramper i golvet og det høres til meg. Naboen som bor over meg rømmer leiligheten hver helg,for hun føler seg ikke trygg.p.g.a festinga som er i naboleiligheten hennes. Det er regler for borettslaget her jeg bor og det står følgende. Det er lov å spille høy musikk så lenge det ikke sjenerer naboene. I vårt tilfelle er det til sjenering ovenfor oss andre som bor i blokka. I går fikk jeg beskjed om av de andre som var på fest hos naboen,at jeg måtte bare skrive klage,da for da fikk jeg en i retur. Lurer på hva slags klage det skulle være,for jeg bråker ikke og er ikke til sjeanse for de andre naboene. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 23. november 2003 #7 Del Skrevet 23. november 2003 Kanskje du kan invitere naboen din til en prat for å diskutere saken? Inviter han/hun/dem inn på en kopp kaffe en ettermiddag dere IKKE har noe spesifikt å klage over. Fortell dem hvordan dere opplever situasjonen, og hør på hans/hennes/deres versjon uten å avbryte, selv om det han/hun/de sier er helt høl i huet. Så kan dere finne frem til en løsning. Her er det selvsagt give and take, så du må nok måtte finne deg i noe, mens de må også dempe seg osv. Løsningen er vel ikke at du må flytte? og som den ovenfor sier: Naboer fra helvete finnes over alt, i villastrøk osv. Så hvis du skal unngå det må du flytte milevis fra naboen (og en jeg kjenner som gjorde det og fikk likevel trøbbel fordi naboen bortenfor hadde helikopter som han kjørte rundt med og forstyrret med! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 23. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 23. november 2003 Vi har prøvd før og snakket med han og det hjelper lite.Han har ikke medfølelse for at det bor andre i rundt han. Det verste er at hun som over meg hun må rømme leiligheta hver helg pga at det er bråk. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 23. november 2003 #9 Del Skrevet 23. november 2003 Dette er jo absolutt en sak for styret i borettslaget! Kontakt formannen. I borettslaget vårt måtte en av leietakerne flytte fordi det gjentatte ganger var husbråk og forstyrrelser for de andre. Han ble tvunget til å selge, etter møter med styret. Selv om du bor i borettslag skal du ikke bli plaget på den måten. Ikke finn deg i det. Er litt i samme situasjon som deg, men i mye mildere grad. Dog nok til at vi blir irritert, både ved lyden og holdningen vi møter hos naboen. Har likevel ikke sendt skriftlig klage til styret. Vi planlegger å flytte i stedet. Ved et salg får vi nok spørsmål om naboene, og vi kan ikke si at de er helt ok hvis vi har sendt flere klager på de. Føler oss litt rottefanget. Løper bort og kjefter når musikken er for høy, da demper de den heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #10 Del Skrevet 23. november 2003 Ikke vær redd for klage i retur hvis dere selv mener at de ikke har noe på dere. Det vil de som leser klagen se. Hva man har lov til kommer an på hva som står i vedtektene. i blokken vi bor skal det være stille etter 23, men det er allikevel henstilt til at folk ikke bråker til andre tider, eks 09.00 høy musikk på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 23. november 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 23. november 2003 I dette tilfellet kommer vi nok til å sende klage. Vi fant ut i dag at han som bor i leiligheten Ikke er godkjent av hverken borettslaget eller styre:Det er snakk om framleie,og det skal godkjennes av styret av borettslaget vi bor. Men likevel så har vi funnet ut at vi skal selge og flytte.Jeg klarer ikke bo her og synes det er så utrivelig at det skal være slik i helgene,og han klarer ikke uansett hva vi sier at han skal ta hensyn til andre i blokka. Etter jul SELGER vi og flytter....Har fått kjøper på leiligheta og hun vet hva som foregår i blokka i helgene,men hun skulle takle det og gleder seg til leiligheta er hennes. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #12 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg bestemte meg for noen år siden for at jeg aldri mer skulle bo i borettslag. Altfor mange teite regler som ikke engang de i styret gadd forholde seg til. Man skulle ikke dusje for sent på kvelden, ikke vaske klær, barna fikk ikke sparke fotball, vi fikk ikke kjøre bilen opp til huset ... osv, osv ... rene kommunistsamfunnet etter mine begreper. Takke meg til å bo i en enebolig .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #13 Del Skrevet 24. november 2003 Det er bare å klage til styret. Et borettslag står mye sterkere til å kaste ut beboere enn selveiere gjør! Stå på, det er meningen at det skal være levelig der vi bor også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 24. november 2003 #14 Del Skrevet 24. november 2003 I borettslaget vårt er det skrevet i husreglene at det skal være stille kl. 23:00, men støy som hammerslag o.l. skal ikke forekomme etter kl. 20:00. Det er bare å klage dersom de sjenerer dere så mye at dere vurderer å flytte. Det er nok også andre enn deg som reagerer på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 24. november 2003 #15 Del Skrevet 24. november 2003 Takke meg til å bo i enebolig? Jeg bor i enebolig - i borettslag! Fungerer helt utmerket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 25. november 2003 #16 Del Skrevet 25. november 2003 En ting som alltid funker, er å ringe politiet og klage på nabobråk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå