Gå til innhold

Matboks a la bento til småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen tipse meg om en fin matboks med flere rom, som passer til barnehagebarn? Ønsker meg en bentolignende boks som ikke er for stor (skal bare romme et par brødskiver og litt frukt/grønt). Aller helst med to etasjer og to løse småbokser øverst, hvor man kan velge å bruke bare den ene hvis man vil. Helst ikke lokk til småboksene.

Alternativt at den øverste delen er et slags avtagbart lokk med en liten skillevegg (har sett en sånn i bhg).

Noen som vet hvor jeg får tak i noe sånt?

Helst ikke foreslå noe i metall (må tåle oppvaskmaskin), eller svære laptoplunchbokser ;).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tupperware har noen sånne bokser i forskjellige størrelser til små og store luncher. De har sånne små bokser til å sette inni de store osv, type bento.

Har også sett noen på traktøren :)

Endret av MieH
Skrevet

Jeg har kjøpt et nett med 10-12 småbokser i ulike fasonger fra produsenten Rice. Dette selges flere steder (du finner det hvis du googler). Disse er kjempefine til putte inni vanlige matbokser, slike som du kjøper i lekebutikken eller bokhandlen. Da har du en grei fleksibilitet, og boksene er akuratt passe store til agurkbiter, pølsebiter, ostebiter, tomater eller de andre tingene jeg pleier å sende med..

• Liker 1
Skrevet

MieH: har du bilde? Har sett på tupperwares nettsider uten å finne noe.

Gjest: jeg vil gjerne unngå alle de småboksene, har skapet fullt, og det er noe herk i oppvaskmaskinen. Derfor vil jeg ha noe som består av færrest mulig deler :).

Skrevet

Akkurat sånn ønske jeg meg å til mine barn. Har å masse små bokser, og en altfor stor matboks fra tupperware som egentlig aldri e brukt pga størrelsen. Håpe noen har tips...

Skrevet

Finner ikke den jeg mener på i kakalogen deres nå, er et par år siden jeg så den demonstrert på et party. Kanskje den er ute av sortimentet? Men om du ser på side 69 i katalogen (på nett) har de et sett med 3 bokser der de to små passer inni den store. Men dette blir jo små bkser da, som du kanskje ville unngå?

På side 7 har de en matboks i to etasjer, den har jeg brukt en del og der kan du fint ha brødskiver under og noe annet oppå, men den har ikke egne bokser å putte frukt i da... Vet ikke om dette var til noe hjelp egentlig, hehe :)

Det er kanskje ikke så dumt å kikke på ebay. Denne f.eks? http://cgi.ebay.com/Butterfly-Pattern-BENTO-Lunch-Box-MADE-JAPAN-8428-/370397232649?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item563d653e09

Skrevet

Jeg kjøpte ei litt stor mateske med søte ugler på, i blikk (tåler oppvaskmaskin) fra Blafre. Den er ganske stor, så jeg har kjøpt et sett med 3 mindre esker(to kvadratiske og ei avlang) som passer nedi selve matesken. I den avlange putter jeg brødskivene, og i de to små frukt eller grønnsaker...

Skrevet

Har kikket på eBay ja, der er det jo enormt mange matbokser, blir for mye å se gjennom.

Har etter en del søk funnet noen som virker greie. De har ikke etasjemuligheten, men består ihvertfall bare av boks og lokk:

Goodbyn bynto og Easy lunchboxes som kommer i 4-pk.

Vurderer den Goodbyn-boksen, den var søt.

Skrevet

Jeg bestilte Goodbyn Bynto i går. :) Goodbyn har også en større boks, men den er nok for større barn. Jeg lette også lenge etter en bentoboks som ikke har mange løse deler og som er ganske liten. Jeg synes det er en stor fordel at den ikke er i to etasjer, siden det gir min lille elsker-å-fikle-med-absolutt alt-datter mindre distraksjon under måltidet. :ler:

Skrevet

Tror jeg skal prøve den Goodbyn-boksen jeg også. Så at de hadde en større ja, Classic, men det trenger ihvertfall ikke mine barn til barnehagen. De har jo typisk med seg to brødskiver, noen fruktbiter eller en halv banan, så det er jo ikke store boksen vi trenger.

De "Easy lunchbox"-boksene virket også veldig greie, og kostet en del mindre (ca 200 for 4 på eBay, mens Goodbyn kommer på ca 290 for 2), men Goodbyn var søtere. 145 kroner for en liten matboks... Jaja :).

Skrevet

Ser forresten på hjemmesiden til Easy lunchbox at de ikke er tette, så man kan ikke ha noe flytende oppi. Greit nok. Men ved nærmere lesing ser jeg at det også står at lokket faller lett av hvis man snur boksen opp ned og rister den, og at det er normalt for disse boksene :ler:. Tror ikke de egner seg for mine barnehagebarn, ihvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å bestille Goodbyn i den minste størrelsen; en til mor, en til datter. Datteren har tre matbokser foreløpig, og det burde fungere. Som oftest har hun brødskive, en liten boks med frukt eller hjemmelaget fruktmos, en yoghurt, kanskje et hardkokt egg.... Jeg liker foreløpig Blafre-boksen best, men jeg hater at den bør håndvaskes.

Hvor bestiller dere fra? Lotusbarn? Eller finnes det rimeligere nettsider der portoen er spiselig.

Skrevet

Jeg hater også å håndvaske Blafre-boksene.

Bestilte nå fra lunchboxes.com. Kom på 53 dollar for to bokser (25 dollar i frakt). Billigere enn lotusbarn (som jeg ikke visste hadde dem før du skrev det...). De var mye dyrere på eBay.

Nå ser det ut som om jeg driver reklame her (kan egentlig ikke fordra "produktplasseringer" på KG), så jeg må bare understreke at jeg verken har sett eller prøvd disse boksene, og aner ikke om de er bra :).

Skrevet

Jeg bestilte fra Lotusbarn. Gadd ikke sjekke så mye rundt andre steder. *lat* :fnise:

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

De Goodbyn boksene er jo ikke akkurat små da, om man leser teksten...

27,3 x 17,1 og 6,4 cm dyp på midten.

Altså nesten 30 cm lang! Den tar mye plass i sekken.

Da er faktisk de orginale bento boksene mindre.

http://www.lunchboxes.com/bento.html

Endret av Jannu
Skrevet

De Goodbyn boksene er jo ikke akkurat små da, om man leser teksten...

27,3 x 17,1 og 6,4 cm dyp på midten.

Altså nesten 30 cm lang! Den tar mye plass i sekken.

Da er faktisk de orginale bento boksene mindre.

http://www.lunchboxes.com/bento.html

Fikk byntoene i dag, og de var overraskende dype, ja. Var forberedt på lengden/bredden, men hadde ikke sett for meg at de var så dype. Mer enn nok plass for de små barnehagematpakkene :ler:. Uansett falt de i smak hos de små med de klistremerkene :).

Nå har jeg ikke sett hvor godt den tåler oppvaskmaskinen, men ser det klart som en fordel at man slipper alle de små boksene og de små lokkene som skal i oppvaskmaskinen. Når det er sagt tok de mye plass i oppvaskmaskinen også, disse byntoene ;).

Skal oppdatere etter noen dagers bruk :).

Skrevet

Skulle ønske det fantes bokser som var mer på størrelse med en standard matboks, men som f.eks var delt i 2 små og 1 stort rom noe alla denne boksen du har kjøpt.

Men for en skolegutt som skal ha bøker, penal osv i sekken blir en slik boks ALT for stor.

Vi har løst det halveis med en liten boks løst i matboksen, men det er ikke ultimat.

Skrevet

Skulle ønske det fantes bokser som var mer på størrelse med en standard matboks, men som f.eks var delt i 2 små og 1 stort rom noe alla denne boksen du har kjøpt.

Men for en skolegutt som skal ha bøker, penal osv i sekken blir en slik boks ALT for stor.

Vi har løst det halveis med en liten boks løst i matboksen, men det er ikke ultimat.

Det er en slik boks jeg også har lett etter, men som jeg ikke har funnet.

Skrevet

Har lett jeg og, finner ingen steder.

Googla, lett på alle tenkelige og utenkelige butikker. :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...