Gå til innhold

Hva bruker du når du skriver på kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal lage ei bryllupskake til neste helg, samt ei dåpskake om et par uker. Elsker å lage og pynte kaker, men jeg lager kun marsipanroser og andre blomster til pynt, bruker ikke å skrive på.. Tenkte å gjøre ett unntak denne gangen gangen, å skrive navn og dato på kaken.. MEN, hvilken gele etc. skal jeg bruke? De som selges på vanlige dagligvarer er jo noe dritt..

Noen som kan anbefale noen gele'er eller lignende jeg kan skrive med..?

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler deg å kikke litt på Cacas.no, de har fantastisk mye til kaker og kakepynting.

Skrevet

Takk skal du ha!! :)

Gjest Varpunen
Skrevet

Ellers så er jo også bokstaver o.l. skrevet med sjokolade ordentlig lekkert. Da trenger man vel bare et lite papirkremmerhus og litt øvelse :)

Skrevet

Ja, det er veldig fint, men jeg greier rett og slett ikke å skrive beint på kaker.. :P Blir veldig skjevt, derfor kunne jeg tenkt meg noe som ligner på en tusj som jeg kan bruke og skrive på marsipanen. Fant noen på Cacas, men ikke de fargene jeg ville ha. :gjeiper: Typisk meg å begynne å lete like før jeg trenger det ;p

Men takk for tips! :)

Gjest Varpunen
Skrevet

men med sjokolade er det kanskje mulig å skrive single bokstaver på noe plast eller noe, og så bare flytte det over på kaka når det er stivt? Da gjør det ikke noe om et par bokstaver blir litt rare, for det er jo bare å lage en til.

Og forhåpentligvis blir det noen skikkelig mislykka bokstaver som man kan spise :gjeiper:

Skrevet

Ja, det kan funke å skrive med sjokolade på bakepapir, og så legge det i kjøleskapet før du plukker det forsiktig av. Det synes i alle fall jeg er fint! Og da er det ikke krise hvis du gjør noe feil, du kan jo bare forsøke på nytt helt til det blir bra.

Gelegreier synes jeg smaker dritt, for å være ærlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare bokstav utstikkere :) Syns det er mye finere enn å skrive med gele o.l og så er det veldig enkelt :) De koster ikke så mye, tror jeg betalte 90 kroner eller noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...