Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man prøver å gå ned et par kilo, er det da dumt å spise en håndfull med nøtter hver dag? Har holdt meg unna søtsaker den siste mnd, inkludert nøtter. Hører jo at nøtter er sunt, men i moderate mengder. Lurer derfor på om jeg kan risikere å gå opp i vekt dersom jeg spiser det ofte, men lite. Går ikke på lavkarbo, holder meg istedet unna fett (som det jo er mye av i nøtter)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp...det er mye fett i nøtter, men husk på at det er forskjell på sundt og usunt fett. Jeg er ikke 100% sikker på at det kan hjelpe deg med å gå ned i vekt. Men jeg skjenner selv andre ulemper med å spise nøtter hverdag.

I den periden jeg brukte mye nøttwr, fikk jeg også problemer med kviser. I tillegg må du huske på at de fleste av de nøttene vi får kjøpt her i Norge er blitt behandlet. Dvs nøttene er blitt behandlet med salt, sukker og fett :(

Skrevet

Du må gjerne spise nøtter hver dag i små mengder. Nøtter inneholder mye fett, protein og vitaminer/sporstoffer.

Det som avgjør om du går opp eller ned i vekt er hvor mye du spiser totalt versus hvor mye du bruker. Hvis du inntar mer enn du bruker vil du gå opp i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Om du inntar flere kalorier enn du forbruker går du opp i vekt. Det er ekstremt mye kalorier i nøtter. Selv om det er sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...