Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det kan godt hende at det finnes en tråd for dette fra før av, men med noen kjappe søk fant jeg ingen før jeg valgte å opprette en ny tråd. :sjenert:

Tenkte vi kunne lage en tråd der vi kan fortelle om våre favorittprodukter. Markedet er jo stappfullt av valgmuligheter, så litt hjelp på veien teller vel bare positivt! Selv kunne jeg tenkt meg å få en anbefaling på hudkrem mot veldig tørr hud. Da jeg aldri finner noen som fungerer særlig bra.

Her er noen kriterier som sikkert er fint å ha med:

1) Hvilket produkt og navnet på produktet

2) Hvorfor passer denne deg?

3) Positive og negative. F.eks: Fungerer veldig bra, men litt dyr.

Jeg kan starte! Her er produkter jeg vil anbefale:

Ansiktskrem:

1) Garnier - Nordic Essentials (Den grønne)

2)Denne passer til meg fordi den er veldig lett og fungerer veldig godt til underlag for sminke. Fetter ikke og trekker godt inn i huden.

3) Har kanskje merket at huden har blitt litt "avhengig", da jeg blir veldig tørr dersom jeg ikke påfører kremen en dag.

Fundation:

1) Bare Minerals

2) Fordi den er lett på huden og ser veldig naturlig ut!

3) Har ingen spesielle negativer med denne.

Hårkur:

1) Joico k-pac Deep Penetrating Recontructor tratment

2) Om man har denne kuren litt lenger i håret enn fem minutter slik det står skrevet i bruksanvisningen, så er effekten utrolig god. Tar man seg tid til å sitte med denne i håret en time eller to føles håret nesten som nytt når man skylder ut. Dessuten lukter den veldig godt.

3) Kanskje litt dyr i Norge, men kan fåes veldig billig på nettsider som f.eks her:

http://www.beautybay.com/haircare/kpak/deeppenetratingreconstructortreatment/

Endret av hederlig
Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Ansiktskrem:

1) Origins VitaZing Moisturizer

2) Den gir nok fukt på sommeren, og gir en nydelig glød! I tillegg har den spf 15. Perfekt.

3) Kan bare skryte av den, varer i 3-4 måneder, og trenger ikke mye produkt hver gang. Bruker ikke mye foundation nå pga den :)

Foundation:

1) Tikei mineralfoundation

2) Passer meg fordi fargen er bra, varigheten er veldig bra, og jeg reagerer ikke på den.

3) Om jeg har tørre flekker, vises det fort med denne. Passer derfor på å få nok fuktighet i trynet ;)

Hårkur:

Har ikke funnet en storfavoritt enda. Joico som nevnt over er god, men jeg syns ikke den er så fantastisk ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ansiktskrem:

1) Origins VitaZing Moisturizer

2) Den gir nok fukt på sommeren, og gir en nydelig glød! I tillegg har den spf 15. Perfekt.

3) Kan bare skryte av den, varer i 3-4 måneder, og trenger ikke mye produkt hver gang. Bruker ikke mye foundation nå pga den :)

Fetter denne? Passer den til blandingshud? :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Her er min liste på budsjett.

Rens

1) Elemis freshskin peachy perfect gentle face wash , puuh

2) Denne passer meg fint fordi den renser godt og man trenger ikke toner, relativt billig, lukter godt og for ung hud. Perfekt innpakning med pumpe.

3) Ikke noe negativt. Holder på å teste de andre produktene i den serien også.

Nattbalm

1) Decleor rose d'orient soothing night balm

2) Denne passer fint fordi den trekker godt inn, lukter godt og beroliger huden.

3) Ganske dyr for 15 ml selv om den er drøy. Må bruke endel på vinteren for å fukte nok.

Hårgele

1) Giovanni styling gel strong hold

2) Passer utmerket siden den har gode ingredienser, etterlater ikke "crunch" og er lett å vaske ut. Veldig billig også.

3) Ikke noe jeg kommer på med denne som er negativt.

Varmebeskyttende

1) Giovanni vitapro fusion protective moisture leave-in hair treatment

2) Lukter godt, tynger ikke håret, gode ingredienser og gjør jobben sin til en billig penge. Sprayer den ofte i håret kun fordi den lukter så godt selv om lukten ikke holder så lenge.

3) Den er kanskje ikke så veldig drøy, og som nevnt holder ikke lukten så godt som jeg ønsker.

Leppestift

1) NYX round lipstick

2) Kremet, mange pene farger, veldig billig og enkel design.

3) Kunne nok vart litt lenger og luktet litt bedre.

Lipgloss

1) ELF superglossy lip shine spf 15

2) Lukter godt, smaker godt, fine farger, billig, tube så den er enkel å ha med på tur.

3) De kan lekke litt (som de fleste tubeglossene jeg har prøvd).

Gjest Daenerys
Skrevet

Fetter denne? Passer den til blandingshud? :jepp:

Jeg har fet blandingshud, og den er perfekt for meg :) Sitter som støpt.

Skrevet

Ansiktskrem:

1) Sensitiv serien til Matis

Den reddet min horrible hud. I tillegg så tilfører den huden min akkurat passe med fukt, og huden min ser ut til å elske den!

Foundation:

1) Jane Iredale og Glo Minerals.

Fordi resultatet er meget naturlig og produktene smelter godt inn i huden. Resultatet er et friskt utseende med masse glød :D

Hårkur:

1) Alexander Sprekenhus

En nyoppdaget hårserie som har frelst håret mitt. En utrolig god serie som etterlater håret mykt, frizz-free, glansfullt og velduftende. Har bare godt å si om dette merket :rodmer:

Skrevet

1) Balsam: Coop Änglamark

2) Den passer meg fordi den er helt uten silikoner, parabener og diverse, og den er like god som frisørbalsamer jeg har prøvd!

3) Den etterlater håret mitt som den skal, håret blir lett å jobbe med og får fukt og den er veldig billig. Negative må være at den har kjedelig design på flasken, og er kun i Coop-butikker? :P Jeg ser ikke noe negativt i selve produktet eller pris.

Neglelakk

1) China glaze og Isadora

2) Dette er mine favoritter innen lakk. Jeg er en kløne til å legge lakk, men disse er ikke så vanskelige å påføre lag på lag, og de jeg har dekker etter to lag :)

3) China Glaze er billige på nett, billigere enn Isadora på Cubus. Men det negative er at jeg må på nett for å bestille, og jeg hater ventetider på bestilte varer :P

AnonymBruker
Skrevet

Øyebrynspenn

Kanebo øyebrynpensel

Fordi den ser 98% natulig ut, fester seg hodt og har en børste på toppen av pennen som fungerer veldig bra til å "gre" hårene riktig. Jeg får perfekt resultat av denne! Fargene er gode også, veldig naturlig.

Mascara

Loreal false lash effect 4 dimensions

Fordi man trenger kun noen få børst før man får kjempelange vipper. Litt "tykk", men klumper ikke. Jeg får virkelig lange øyevipper med denne på kort tid!

Skrevet

Neglelakk

1) China glaze og Isadora

2) Dette er mine favoritter innen lakk. Jeg er en kløne til å legge lakk, men disse er ikke så vanskelige å påføre lag på lag, og de jeg har dekker etter to lag :)

3) China Glaze er billige på nett, billigere enn Isadora på Cubus. Men det negative er at jeg må på nett for å bestille, og jeg hater ventetider på bestilte varer :P

Tørker disse fort? :-)

Skrevet

elinbeauty

Gullserumet Hydra Gold Serum fra Linda Johansen.Den gir huden så mye fuktighet og glød at jeg ikke trenger dagkrem over. Om sommeren da vel og merke.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Seche Vite sin topplakk, med et strøk av den tørker alle neglelakker raskt.

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

1) Clinique

3-trinns hudpleiesystem

http://www.clinique.no/?q=website_admin/node/29/&menu=152

(har faktisk alle tre produktene som er på bildet på lenken)

2) Hvorfor passer denne deg?

Jeg har ikke fått noen kviser eller ujevnheter etter at jeg begynte med det. Du får hudanalyse hos forhandleren sånn at produktene passer til din hud. Den er ikke parfymert sånn at huden min ikke reagerer. Og det er veldig enkelt og raskt og gjøre dette hver morgen og kveld.

3) Kjenner meg igjen i eksempelet ditt: Den fungerer bra, men er veldig dyr. :gjeiper:

Men den koster ikke så mye viss du kjøper i en pakke. Betalte litt over 600 ;)

Endret av henriett3
Skrevet

Jeg synes faktisk aloe vera ansiktskremen til Vaseline Intensive Care er kjempebra. Brukte den for en stund siden, men så gikk jeg over til en annen krem bare for å prøve noe nytt. VIC kunne vel ikke være bra nok, den var jo "billig"! I ettertid har jeg imidlertid savnet den veldig.

Svar på kriteriene:

1)Dagrem for ansikt: Vaseline Intensive Care Hydra Aloe Face Cream

2) Denne passer meg fordi den trekker godt inn i huden og den blir ikke klissete i ansiktet hele dagen slik som andre kremer har en tendens til å bli, den er billig og lett å få tak i

3) Positivt: se 2).

Negativt: Den har ikke solfaktor, og den inneholder parabener som jeg er litt skeptisk til

AnonymBruker
Skrevet

Isadora tørker fortere enn China glaze, men China glaze tørker ikke sakte:) Jeg bruker to lag, og begge er tynne- slik tørker det fortest og blir penest mener jeg :)

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg har forresten prøvd ut en ny ansiktsmaske nå "vita min mask" fra Green People.

Denne valgte jeg å prøve etter ha lest anbefaling på denne bloggen: http://www.hildechristina.com/green-people-vita-min-mask-omtale

Den kjennes veldig fet ut, og første gang jeg prøvde den på var jeg redd for kviseutbrudd. Sånn ble det heldigvis ikke! Istedet tar huden min til seg all masken med en gang, og blir kjempebløt. Samboeren min sier jeg har fått skikkelig babyhud på kinnene! :)

Denne gir altså godt med fukt, men fetter ikke.

Endret av hederlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...