Gå til innhold

Klikkertrening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestemt meg for å prøve ut klikkertrening på min noen år gamle hund, er det flere nybegynnere her?

Har satt meg litt inn i lesestoff om det, og skal straks begynne å klikke :)

Tenkte å begynne med å klikke + godbit i flere omganger slik at han skjønner hva det betyr.

Han kan enkle kommandoer som sitt, ligg etc, tenkte kanskje å bruke klikkern på det også i begynnelsen :jepp:

Noen tips til enkle øvelser jeg kan fortsette med etter det? Tenkte litt på targeting, at han toucher en musematte med snuten eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikkertrening er kjempegøy! :) Er ikke nybegynner, men tillater meg å svare allikevel. En fin øvelse er å lukke skuffer. Den setter timingen din på prøve, den er enkel og den er ganske "straight forward".

Har lært hunden min utallige triks med klikker, men er ganske greit å ha noe enkelt og greit å øve på først. Klikk når den nærmer seg døra, klikk igjen når den er litt nærmere osv. Hunden må lære seg å lære da, teip for munnen din og bruk klikkeren istedet for ord. Den skjønner fort hva klikket betyr. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser kjempegøy ut! Takk for tips! Andre som har tips til hva jeg kan trene hunden min til nå i begynnelsen?

• 3 uker senere...
Skrevet

Her er det mange forslag: http://www.canis.no/innlegg.php?nr=78533&start=1

Targeting kan jo være veldig nyttig da, hunden kan jo lære å lukke igjen dører, slå av lyset osv. Har dessverre ikke noen forslag selv da jeg bare klikkertrener katten min, og han kan bare fem triks ennå :)

Skrevet (endret)

Man må ikke la seg hemme av hva folk sier at man kan eller ikke kan.

Jeg prøvde den ut med hell, da jeg var gift og det funket helt ypperlig det! :jepp:

:skratte:

Endret av Margareth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...