Gå til innhold

utstyr til barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en sønn på 1, 5 år som skal begynne i barnehagen om 10 dager og trenger litt hjelp til hva slags utstyr vi da trenger? av klær og sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sett regntøy, parkdress, sokke/strømpebukseskift, tøfler, regntrekk til barnevogn, evt smokker.

Skrevet

Ullklær, bleier, støvler, sydvest kanskje? Regnvotter, vintervotter, luer, vintersko, matboks, drikkeflaske, sekk? Solhatt, solkrem, solbriller. Vet ikke om alt dette er nødvendig, bare ramser opp de tingene jeg har tenkt på til vesla.

Skrevet

okei, takk for svar! :) ble litt klokere nå.

Gjest Pjuskelusk
Skrevet

Her står det meste allerede, men noen tips fra tidligere barnehagetante er:

- Ikke up and go bleier! Det tar så laaaang tid å ta av alt!

- Sånne strømpetøfler med såle til de små. De er vanskeligere å ta av med små barnefingre.

- Sånne merkelapper man får bestilt på nettet med navn og adresse etc er kjempesmarte. Det blir enkelt å merke, og de sitter godt.

- Husk koseklut/kosedyr om barnet er vant til det.

- Skift ut klær/utstyr med årstidene. De små kassene/skuffene fylles så fort opp, og når det ligger klær for enhver sesong blir det fort trangt og overfylt :)

- Ikke stress så veldig. Om du mangler noe, pleiere de fleste barnehager å henge opp en liten lapp med f.eks. "trenger bleier" eller "trenger bytteklær", og ikke vært redd for å spørre hva de synes mangler om du ikke ser det selv.

Masse lykke til med barnehagestart - jeg grugledet meg da poden begynte, men det går seg fort til og man ser fort at de har veldig godt av å være der :D

Skrevet

takk pjuskelusk :) uff, ja. gruer meg jeg osgå. vant til å gå hjem med han i over 1 år nå å nå plutselig skal han settes bort til en helt fremmed. Men jeg tror det blir bra for både mor å han :)

Skrevet

Det er jo litt forskjell fra b.hage til b.hage, men generelt:

- vogn (hvis b.hagen benytter vogn til soving)

- matboks/drikkeflaske (hvis dette brukes i ders b.hage)

- solkrem/solhatt (kuldekrem til vinteren, fuktighetskrem evt.)

- smokk/kosebamse/koseklut (hvis barnet ditt bruker dette v/soving)

- bleier (helst med tape til festing, ikke dra-på-bleier)

- skifteklær (body/strømpebukse/sokker/genser/bukse)

- regntøy + støvler

- parkdress + sko

- vinterdress + vintersko + hals/luer/votter (når det blir vinter)

- innesandaler/tøfler (hvis det er gulvkaldt)

kommer ikke på mer i farta.. :)

Skrevet

PS: som noen nevner over, veldig lurt å merke klærne!

Enten ved hjelp av klistre/strykelapper eller med tusj som sitter :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da er navnemerkelapper bestillt! :)

Skrevet

Det blir fort mye stryking av navnelapper. Jeg bruker nesten bare sprittusj nå, og skriver etternavnet i en vaskelapp eller noe på de plaggene jeg ikke er så redd for. Stryker navnelapper i dyrere plagg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...