australia 2011 Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Jeg lurte på om man kommer inn i australia med nasking på rullebladet. Det er to år siden det skjedde og mottok 1500 i bot. Noe jeg angrer svært på i ettertid. Jeg har lest mye på nettet om det men det står så mye forskjellig, alt fra at det går helt fint, til du har ikke en sjangs. Er det noen som vet dette helt sikkert, eller har vært i samme situasjon? Og er det noen som vet hva kvoten på snus er der nede? hvor mye det er lov å ta med? Håper noen svarer , trenger hjelp!
tortuga Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 I Australia er de svært strenge med hvem som får slippe inn i landet. Det første du må tenke på, er at du bare skal være 100% ærlig fra starten av. Da har du bedre sjans. Selv har jeg også nasking på rullebladet. Fikk bot og det ble ordnet opp i gjennom konfliktråd. Politiet forsiktret meg om at dette kom til å komme på et eget rulleblad som var vanskeligere å få sett på enn det man får tilgang til når man skal søke jobb osv. De sa også at etter to år ville det forsvinne fra rullebladet, og da stod det tomt. Jeg var heldig der! Har kjempedårlig samvittighet og angrer hver eneste dag på det jeg gjorde. Jeg var 15 år og tenkte ikke lenger enn nesetippen. Nå er jeg snart 18, og tror det har gått bort. Jeg har jo ikke fått noen beskjed, men vet ikke om de bare fjerner sånt uten videre dikkedarier. Du kan dra innom en ambassade og søke om visum. Da får du de rette reglene og rett visum! Én naskesak på rullebladet skal vel ikke ha noe å si dersom du viser dem at du helt ærlig angrer og forsikrer dem om at det aldri vil gjenta seg. Det hadde nok vært verre om du hadde voldssaker eller større ran på rullebladet.
australia 2011 Skrevet 5. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2011 Takk for svar :-) Jeg var innom i dag å søkte om vandel, så får se når den kommer i posten om det er vekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå