Gå til innhold

tørr hud på øyelokkene

M0niq

Anbefalte innlegg

Har de to siste ukene vært plaget med tørr hud på øyelokkene. Om morgenen er huden så tørr at det flasser av litt, er litt rød ser nesten ut som at jeg har på øyenskygge. Jeg bruker samme maskara som jeg har bruk de to siste årene, så kan ikke skjønne at det evt. skulle være en allergisk reaksjon. Begynte med p-plaster igjen etter 6 mnd pause, kan det være en bivirkning fra det? Ikke vært plaget med dette tidligere.

Endret av M0niq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruk fet krem (ceridal fettkrem,canoderm 5% eller lignende) Høres litt ut som eksem.Prøv å unngå sminke der du har eksem.Du har ikke byttet sminkefjerner,såpe,krem eller annet som du har i nærheten av ansiktet? Eksem kan dukke opp "når som helst" om det ligger i genene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som noe jeg har hatt tidligere. jeg var også rød, huden flasset av, og i tillegg var jeg sår og hoven. det gjorde vondt å ta på huden.

og grunnen til det var fordi jeg hadde brukt feil sminkefjerner. jeg hadde kjøpt slike servietter fra nivea, noe som svidde noe j****, spesielt etter at huden ble tørr og flasset. jeg fortsatte jo å bruke de i flere dager etter "utbruddet" fordi jeg ikke skjønte at det var der problemet lå.

det var nok sikkert et eksem av et eller annet slag. selv om jeg aldri har vært plaget av eksem tidligere.

jeg smørte øyelokkene med den feteste kremen jeg fant, sluttet med disse serviettene og det tok ikke lang tid før det var tilbake til normalen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...