AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Jeg har satt meg som mål å komme i bedre form og å klare å gå ned flere kg (har allerede tatt av 8-10kg). Hittil har jeg stort sett bare gått, tilsammen ca 1 1/2 time om dagen. Men har nå begynt å legge inn litt jogging på gåturene. Jeg er i ræva form og har ikke lyst å miste motivasjonen ved å overdrive i begynnelsen, så vær så snill å ikke kom med pekefingern og si at det jeg gjør er alt for lite. Ja jeg vet at jeg bør klare mer, men det kommer etterhvert. Foreløpig har jeg en runde på 3km med en del motbakker. Per nå jogger jeg kanskje ca halvparten av den runden, og går resten. Klarer litt mer jogging for hver tur. Det jeg egentlig lurer på da, er om det har noe for seg? Vil det bli lettere å gå ned i vekt når jeg jogger fremfor å gå?
Tullepia Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 JA! Det har noe for seg. Fortsett med det gode arbeidet
sequin Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Ja det har noe for seg, fordi det er viktig å få opp pulsen!
Supraspinatus Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Jeg har satt meg som mål å komme i bedre form og å klare å gå ned flere kg (har allerede tatt av 8-10kg). Hittil har jeg stort sett bare gått, tilsammen ca 1 1/2 time om dagen. Men har nå begynt å legge inn litt jogging på gåturene. Jeg er i ræva form og har ikke lyst å miste motivasjonen ved å overdrive i begynnelsen, så vær så snill å ikke kom med pekefingern og si at det jeg gjør er alt for lite. Ja jeg vet at jeg bør klare mer, men det kommer etterhvert. Foreløpig har jeg en runde på 3km med en del motbakker. Per nå jogger jeg kanskje ca halvparten av den runden, og går resten. Klarer litt mer jogging for hver tur. Det jeg egentlig lurer på da, er om det har noe for seg? Vil det bli lettere å gå ned i vekt når jeg jogger fremfor å gå? Forutsatt at distansen øker når du jogger (at du likevel holder på i 1,5 time selv om du må løpe flere runder) så har du progresjon. Og progresjon er viktig hvis du vil oppnå noe. Man bruker litt mer energi av å jogge enn å gå pga involvering av flere muskler, høyere hopp, og annen teknikkrelaterte ting, men i jogging er distansen ofte like viktig når det gjelder energi forbrukt. Det skal like mye energi til å frakte en gjenstand en gitt distanse dersom man tar bort faktorer som luftmotstand og teknikk. Fortsett med det du driver med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå