Tenshi Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Jeg skal prøve å ta av 1 kg i uka. Ikke noe mer hvertfall. Jeg tenkte å bruke trenings sykkel hjemme. Hvor "langt" skal jeg sykle. Hvor mange minutter holder. Jeg skal selvfølgelig spise sunt. 4-5 små måltid for dagen og drikke mye vann. Tar imot alle tips med et smil
Leifr Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Med mindre du er langt over grensa for sykelig overvekt skal du ikke gå ned så mye som 1 kg i uka. Og du går ikke ned av å sykle, ei heller av å spise "sunt". Du går ned av å ligge i kaloriunderskudd, så hvis du vil gå ned i vekt må du først og fremst sørge for at du spiser mindre enn du forbrenner. 2
Redbull Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Syns hvertfall du skal sykle en mil. Eller en god time, på høy intensitet. Svetten skal renne, pulsen slå og pusten skal gå fort! jeg går på elipsemaskin og føler jeg må gå en timers tid/2 mil for å få noe effekt
Tenshi Skrevet 4. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2011 Jeg er ca 168 høy og veier 77 kg. Ja selvfølgelig, dette er jeg klar over. Små lette måltider. Kutte ned på brød, pasta og ris. Mer kjøtt og grønnsaker. Knekkebrød. Vann. Er det lurt å putte inn en hvile dag i uke når man sykler 1 time hver dag? Jeg tror jeg må begynne roligere. Eier ikke kondis. Trappe opp etter hvert. Jeg legger mest på meg på underkroppen. Det er der det kommer først.
Redbull Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Da begynner du med en halv time, så trapper du opp. Når du er komt opp på ønsket lengde/tid kan du konkurere litt med deg selv å sykle distansen fortere eller sykle lenger på tiden du bruker
Supraspinatus Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 Syns hvertfall du skal sykle en mil. Eller en god time, på høy intensitet. Svetten skal renne, pulsen slå og pusten skal gå fort! jeg går på elipsemaskin og føler jeg må gå en timers tid/2 mil for å få noe effekt En mil er altfor lite. Sykling involverer relativt lite muskler i kroppen i forhold til andre utholdenhetsidretter så man må holde på mye lengre for å utføre det samme arbeidet. TS: Hvor langt avhenger av hvor god form du er i fra før. Jeg som er en relativt bekjeden mosjonist sykler 7-9 mil per treningsøkt på sykkel. Det er riktignok utendørs og på landeveissykkel. Jeg deltar ikke i noen konkurranser og er langt fra en god syklist. Men som nevnt i et innlegg over, det er energi inn vs energi ut som teller til slutt. 1 kg i uken er mye og du kommer til å miste mer enn bare fett om det er målet ditt. Sats heller på 0,5 kg. I begynnelsen vil du antageligvis miste litt mer vekt enn utover.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #7 Skrevet 4. august 2011 Jeg er enig, for en mil på en ergometersykkel er ikke noe, jeg kan tenke meg at 2 timer på sykkel blir omtrent som å gå 1 time i enten raskt eller moderat tempo. Det kommer selvsagt an på tempo, men sånn ca. så blir det riktig. Jeg klarer dessuten å gå i raskt tempo i det uendelige, mens jeg får problemer på sykkelen etter en stund, det gjelder nå i varmen, det er håpløst. Går jo knapt 10 minutter før jeg svetter av meg bøtter med vann. Jeg blir svett av å gå ute og, men ikke i nærheten. Har jeg vært ute og gått i 2 timer, så tilsvarer det den svettemengden som begynner å renne av meg fra rundt 12-13 minutter uti økten. Og jeg går i RASKT tempo! Men, til vinteren,når det ikke er så godt å gå så mye, pga føre, så blir det til at min trofaste ergometersykkel skal bli brukt igjen, ellers så håper jeg på mye snø, for å måke snø er utmerket trening. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå