Spent brud Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Vi skal legge nytt gulv i stue og kjøkken (åpen løsning) og har egentlig landet på Pergogulv (pga stor hund og lite barn, begge kaster rundt på lekene sine :gjeiper: ). Men en kompis fortalte at de skulle ha bambusgulv, og det skal visstnok være sterkere enn parkettgulv, og i ekte tre (noe som er et argument MOT Pergogulv siden vi gjerne vil ha ekte tregulv ala parkett). Noen her inne som har erfaring med bambusgulv?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Vi har lagt bambusgulv på soverom og i stue og er veldig fornøyd med det. Ikke en ripe å se etter 1 års bruk (vi har to små som ikke akkurat er forsiktige med hva de slipper i gulvet...) Bambusgulv er langt hardere enn "vanlig" eikeparkett, og ettersom den vokser som ugress er det en høyst fornybar ressurs. Det er ikke altfor mange som selger bambus enda (mulig det har blitt flere siden vi kjøpte da...), men sammenlignet med andre parkettglv av ok kvalitet var den ikke spesielt dyr heller (da regner jeg ikke billigste sort 3-stavs eikeparkett med, den kan man jo få veldig billig). Anbefales herfra hvertfall
Spent brud Skrevet 4. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2011 (endret) Vi har lagt bambusgulv på soverom og i stue og er veldig fornøyd med det. Ikke en ripe å se etter 1 års bruk (vi har to små som ikke akkurat er forsiktige med hva de slipper i gulvet...) Bambusgulv er langt hardere enn "vanlig" eikeparkett, og ettersom den vokser som ugress er det en høyst fornybar ressurs. Det er ikke altfor mange som selger bambus enda (mulig det har blitt flere siden vi kjøpte da...), men sammenlignet med andre parkettglv av ok kvalitet var den ikke spesielt dyr heller (da regner jeg ikke billigste sort 3-stavs eikeparkett med, den kan man jo få veldig billig). Anbefales herfra hvertfall Takk for tilbakemelding :-) Hvor har dere kjøpt?? Endret 4. august 2011 av Spent brud
Pippi92 Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Jeg har ikke erfaring med det selv, men har brukt det i noen skoleoppgaver og har lært at det er 130% mer slitesterkt enn eik som er den hardeste tresorten brukt i vanlig parkett gulv. Siden bambus vokser så utrolig fort, er det kjempe bra for miljøet. Jeg synes faktisk bambusgulv ser finere og kanskje litt mer eksklusivt ut enn vanlig parkett, så sats på det Her kan du få kjøpt bambusgulv på nett: http://www.bambus.no/ http://www.hardstuff.no/?gclid=COSMh4SqtqoCFUUYzQodqXnH6A
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Takk for tilbakemelding :-) Hvor har dere kjøpt?? Bare hyggelig, vi handlet på Sem Bruk i Asker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå