Chantique Skrevet 22. november 2003 #1 Skrevet 22. november 2003 Bruker XP, og når jeg skal lagre et bilde får jeg kun valgt bmp. Og jeg vil ha gif & jpg-muligheter. Hjelp ?
14062003 Skrevet 22. november 2003 #2 Skrevet 22. november 2003 Hvilket program? Paint i min XP muliggjør flere format enn *.bmp
Gjest Lea Skrevet 22. november 2003 #3 Skrevet 22. november 2003 Slett midlertidige internettfiler og evt. cookies. Har dette problemer i perioder og da hjelper det å tømme disse mappene.
Gjest Lea Skrevet 22. november 2003 #5 Skrevet 22. november 2003 Kontrollpanel - Alternativer for internett
Chantique Skrevet 22. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2003 Fant midlertidige internett filer, men ikke cookies
Gjest Lea Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 Finner du noe som heter Informasjonskapsler?
Gjest Lea Skrevet 22. november 2003 #9 Skrevet 22. november 2003 Da kan du prøve å lagre som jpg eller gif
Gjest Lea Skrevet 22. november 2003 #11 Skrevet 22. november 2003 Hmmm.. da er det noe annet galt. Bare sånn at det er klart.. dette skjer når du prøver å lagre et bilde du f.eks finner på nettet? Har du prøvd å høyreklikke og velge "Send bilde på E-post"? Dette prøvde jeg en gang jeg satt fast og fikk bildene tilsendt som vedlegg på mail. I riktig format!
Crazee Skrevet 23. november 2003 #12 Skrevet 23. november 2003 Ser det er mange som har dette problemet. Etter du har sletta midlertidige filer, så må du avslutte og starte IE på nytt. Om ikkje det hjelper, så kanskje litt ekstern hjelp er tingen? Lagre som BMP, opne bileta i IrfanView og lagre i det formatet du har lyst til. Ikkje optimal løysing på eit slikt problem, men sidan eg anbefaler å laste ned IrfanView uansett (fordi det er så utruleg nyttig til mange ting) så er det jo verd eit forsøk.
Chantique Skrevet 23. november 2003 Forfatter #13 Skrevet 23. november 2003 Hmmm.. da er det noe annet galt. Bare sånn at det er klart.. dette skjer når du prøver å lagre et bilde du f.eks finner på nettet? Har du prøvd å høyreklikke og velge "Send bilde på E-post"? Dette prøvde jeg en gang jeg satt fast og fikk bildene tilsendt som vedlegg på mail. I riktig format! Ja, når jeg prøver lagre et bilde på nettet ja. Prøvde det du nevnte nå, og da ble det automatisk gif. Hva skjer ?
iingvild Skrevet 24. november 2003 #14 Skrevet 24. november 2003 jeg hadde også dette problemet, da det var så masse virus på nett, søkte jeg hele datan etter virus på et gratis program som å på nett via enten dagbladet eller vg. etter dette var problemet borte, en annen kortvarig løsning på problemet er å sende fila på mail i stedet for å lagre den direkte, da vil opprinnelig filtype bli lagret. Irriterende problem, som man helst vil unngå!
Chantique Skrevet 24. november 2003 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2003 Jeg har fortsatt ikke fått bukt med problemet, irriterende er det ja.
Crazee Skrevet 24. november 2003 #16 Skrevet 24. november 2003 Kanskje microsoft har løysinga? http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810978 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;260650 Og om ikkje, Google viser at mange har problem - og forslag til løysingar.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #17 Skrevet 24. november 2003 http://www.vg.no/dataoginternett/virus/?c=sjekk tror det var denne jeg brukte, og fant noen virus som jeg ikke helt sikkert vet hvordan kom seg inn på min data, ble iallefall gledelig overrasket over at problemet forsvant etter at jeg sletta de filene den fant. jeg mener i alle fall det, ellers gjorde jeg noe helt annet merkelig.....
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #18 Skrevet 26. november 2003 Dette hjalp for meg: Jeg lagret først internettsida der jeg fant bildene, deretter lagret jeg bildene fra den lagrede internettsida. Kanskje dette hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå