Gå til innhold

Mer slafs på kroppen av jogging?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler rompa har blitt slappere og mer hengete, om at jeg har mer celulitter på lårene, og slappere mage...

Dette skal vel ikke være mulig?

Løper mellom 4-5 km 3-4 ganger hver uke. Spiser normalt og sunt. Skal ikke slanke meg, bare trimme kroppen litt. Bare syns dette er demotiverende altså... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er helt vanlig fordi, men det strammer seg etterhvert igjen :)

Skrevet

kjør på med litt styrketrening i tillegg så vil det nok ordne seg etter hvert :)

AnonymBruker
Skrevet

Jo det er helt vanlig fordi, men det strammer seg etterhvert igjen :)

Men hvorfor? Skjønner det ikke helt. Når blir det liksom bedre igjen da? Løper jo ikke for å bli løsere i kroppen... :forvirret:

Skrevet

Men hvorfor? Skjønner det ikke helt. Når blir det liksom bedre igjen da? Løper jo ikke for å bli løsere i kroppen... :forvirret:

Fordi når du løper forbrenner kroppen mer fett og bygger ikke mye muskler slik at huden "fylles" ut, så du vil bli slappere, men den strammer seg ganske fort.

Jeg tror ikke det vil hjelpe å begynne med styrke for å fylle ut nå som det allerede er "slafsete", fordi det vil stramme seg fort nå uansett.

Skrevet

Føler rompa har blitt slappere og mer hengete, om at jeg har mer celulitter på lårene, og slappere mage...

Dette skal vel ikke være mulig?

Løper mellom 4-5 km 3-4 ganger hver uke. Spiser normalt og sunt. Skal ikke slanke meg, bare trimme kroppen litt. Bare syns dette er demotiverende altså... :(

Det høre ut som om du har lyst på sprinter-rompe. Da får du vel trene litt mer eksplosivt, men vent med det til du har varmet opp i tre kilometer.

AnonymBruker
Skrevet

Det høre ut som om du har lyst på sprinter-rompe. Da får du vel trene litt mer eksplosivt, men vent med det til du har varmet opp i tre kilometer.

Har bare ikke lyst til at treningen skal gjøre at jeg ser enda mer utrent ut. Og det er vel forståelig? Vil bare blit LITT faster i fisken ;) Men får håpe det går seg til snart da ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil det stramme seg opp fort igjen? Av mer løping?

Har hørt at man får strammere kropp av å jogge jeg :P

Hilsen en med samme interesser som TS

AnonymBruker
Skrevet

Blir nok sånn når du begynner forbrenne fett..

Begynn å løp mye bakker også, såbegynner du bygge litt mer muskler samtidig..

Skrevet

Hvorfor vil det stramme seg opp fort igjen? Av mer løping?

Har hørt at man får strammere kropp av å jogge jeg :P

Hilsen en med samme interesser som TS

Fordi cardio-trening forbrenner fett, og da går man ned i fettprosent, men bygger lite muskler i forhold til det fettet man reduserer. Se for deg en ballong med muskler innerst og fett uten på også er ballongen huden, når du bruker muskelen innerst under cardio vil den ikke vokse mye, men fettet rundt vil minske da vil naturlig nok ballongen bli litt pløsete ;)

Men jo mer du trener jo mindre fett vil du få og etterhvert vil musklene fylle ut huden fordi det ikke er mye fett igjen og muskelen er blitt større.

Greia er at man forbrenner fett fortere enn man bygger muskler ved jogging.

Skjønner?

Legger mann inn styrketrening vil man bygge muskler og fylle ut det pløsete mye fortere fordi styrketrening bygger musklene fortere enn man forbrenner fett. Derfor er det lurt med en kombinasjon av styrke og cardio :)

Skrevet

Fordi når du løper forbrenner kroppen mer fett og bygger ikke mye muskler slik at huden "fylles" ut, så du vil bli slappere, men den strammer seg ganske fort.

Jeg tror ikke det vil hjelpe å begynne med styrke for å fylle ut nå som det allerede er "slafsete", fordi det vil stramme seg fort nå uansett.

Legger mann inn styrketrening vil man bygge muskler og fylle ut det pløsete mye fortere fordi styrketrening bygger musklene fortere enn man forbrenner fett. Derfor er det lurt med en kombinasjon av styrke og cardio :)

selvmotsigelse?

til TS: prøv å kombinere jogginga med litt styrketrening etterpå. 15-20 minutter med litt utfall, knebøy, planke, push-ups og diverse andre øvelser (søk litt rundt på nettet)

Det skal ikke mye til, men for å opprettholde progresjon må belastningen øke etter hvert. enter med tyngre versjoner av div styrkeøvelser eller flere serier/reps.

:)

Skrevet

selvmotsigelse?

:)

Nei, jeg opplever at om jeg begynner med bare cardio og står over styrketrening i den perioden så blir man fortere slafsete og da er det ikke vits i å begynne med styrketrening fordi huden vil stramme seg ganske fort, men de gangene jeg har holdt på med cardio og styrke regelmessig i samme periode, så har jeg ikke blitt like slapp fordi jeg har fått større muskler samtidig som fettprosenten har gått ned.

• Liker 1
Skrevet

Det blir sånn i starten. Man kan lett føle seg litt "ekkel" når huden ikke har fått tid til å stramme seg inn.

Gi det 2 uker så begynner det å hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...