Gå til innhold

Sint og sutrete 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på 14 måneder. Hun går ikke selv ennå, trenger hjelp for å komme seg rundt. Hvis vi ikke går hele tiden med henne og går der hun vil, blir hun rasende og hyler, virkelig strigråter. Sint og frustrert.

Men sånn er det med alt. Hvis hun ikke får viljen sin med en gang, så blir hun umiddelbart sur og grinete.

Vi har et større barn i hus også, så vi kan jo ikke kaste oss rundt hver gang hun vil noe...hun må vente litt av og til, som naturlig er.

Vi lurer selv på om det har vært sånn at siden hun har måttet vente på tur, har hun funnet ut at enkleste måte å få rask oppmerksomhet på er å hylgråte for hver lille ting...

Hvordan kan vi snu noe sånt? Det er skikkelig slitsomt dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke belønne hylgråten, er det trassgråt så får dere bare la det skure og gå og ikke vie barnet noe spesiell oppmerksomhet før hun roer seg igjen. Belønn det at hun roer seg.

Men ellers er det ikke så unormalt at de er frustrert over at de er så nært å klare å gå. Fullt mulig du får ett helt annerledes barn når hun har lært seg kunsten. :)

Skrevet

Har ei jente på 15 mnd. - hun er akkurat sånn som din. Holder på å bli skrullete til tider. Kveldsstellet er det verste, da hyler hun sånn at jeg nesten mister hørselen, hun har utrolig høy gråt. Men de sier det er normalt for alderen, vi må vel bare holde ut!

Skrevet

Min erfaring er at det går seg til når de klarer mer selv. Jeg syntes tiden fra 1 år til 1,5 var mest slitsom, før mine kunne gå. Da var de litt frustrerte. Når de får litt språk, samt mestrer mer så blir de ofte mer tilfredse også. Mine tvillinger er nå 2 år og det blir bare mer og mer moro. Endelig kan de si hva de vil, samt leke mye mer på egen hånd. Da blir det også mindre sutring.

Gjest pysepusen
Skrevet

Min erfaring er også at mye ble bedre da han lærte å gå. Han var frustrert over å ikke kommer seg sånn fram som han ville en god stund. Nå gleder vi oss bare til han kan snakke litt bedre slik at vi forstår alt han mener ;)

AnonymBruker
Skrevet

Puh, glad min gikk da han var 9 mnd :)

Lykke til!

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen! Min er mnd og kan heller ikke å gå, men det er nok like før vi får se de første skrittene nå. Han elsker å gå mens vi holder ham i begge hendene. Ellers er han utrolig sutrete, sutringen går omtrent i ett hele dagen, uansett om han nettopp har sovet, spist og fått bleie. Og han blir rasende sint for den minste ting, spesielt hvis vi setter ham ned på gulvet (han liker å bli båret), lukker en dør han gjerne vil inn, tar ifra ham noe han ikke får lov til å røre, tvinger ham til å sitte/ligge stille (i matstolen og på stellebordet), eller bare fordi verden generelt er imot ham.

I går lurte jeg seriøst på om det kanskje feiler ham noe alvorlig, at han er syk uten at det synes, at han har smerter eller ubehag vi ikke kan se. Noe med hjertet eller nyrene eller øynene eller noe. Han er jo ALDRI blid...

Men jeg husker at eldstemann også var utrolig grinete og klengete rett før han begynte å gå, jeg tipper at det har noe med det å gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...