Gå til innhold

Lift gardin

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_my

Hei!

Jeg hadde tenkt og lage lift gardin til kjøkkenet,og muligens på soverommet...Men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det....

Noen som har gjort dette og som har noen gode råd på veien?

Takknemmelig for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :P

Det er faktisk ganske lett!!

Mål opp vinduet og sy en firkant som akkurat passer i bredde og lengde!Man syr bare rader med slike liftbånd som man får kjøpt bak på gardinen!

Så må du ha en lift skinne til å henge den på!

Anbefaler å kjøpe en skikkelig kvalitets skinne og ikke de aller rimeligste.....du merker klart forskjell!De bra skinnene fungerer utrolig bra,men de billige kan være litt vriene når gardinen skal opp og ned daglig!

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd liftgardin til kjøkkenet, og beskrivelsen ovenfor passer bra. Jeg kjøpte ferdig pakke med skinne (med borrelås), liftbånd, holder, tråder. Koster ca. 300 for en pakke.

Veldig enkelt, ihvertfall med rutete gardiner!

Nå kunne jeg tenkt meg å sy julegardiner, men da vil jeg ikke kjøpe hele settet på nytt. Noen som vet om det går å bare kjøpe liftbåndene og trådene løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre-fire år siden kjøpte jeg et forholdsvis dyrt lift-system. Mener å huske at jeg betalte godt over 400 kr for en skinne med tilbehør i 120 cm bredde.

Så i sommer kjøpte jeg lift-system fra stoff & stil. Det viste seg å være minst like god kvalitet, til under halve prisen!!!! Betalte 199kr for 110 cm bredde med bånd og spiler og snorer!!

Gardinene er daglig i bruk, og funker som bare juling!

Jeg går for stoff & stil!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg var på IKEA i går og så at de hadde en pose med tilbehør til liftgardin.

Sjekket ikke innholdet nøye, men du kan jo ringe og høre. Noen ringer og tau var det i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...