Gå til innhold

Sikrere å få bhg hvis vi søker om 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt litt på en ting. Hvis man ikke søkte på 100%-plass for barnet i barnehage, får man da større problem med å få plass?

Selv fikk vi 1.valget vårt for barnehage, men jeg lurer på om vi hadde vært like heldige dersom vi "bare" hadde ønsket oss feks 60-70% plass? Noen som kjenner praksisen her?

Jeg kan også legge til at i bydelen vår er det mange som har måttet begynne i bhg som de ikke engang hadde på ønskelisten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg har fått det forklart så er det sikrere å få plass når det er søkt om 100% ja.. Hvis du søker feks om 60% så "må" de ha inn noen på 40% i tillegg.. Og de to barna kanikke/skal helst ikke være i bhg de samme dagene for å få det til å gå opp med ansatte osv..

Men om det er sånn over alt vet jeg ikke, det var iallefall det en venninne fikk forklart når hun søkte til sønnen sin..

Skrevet

Her er det iallefall ikke sånn. Fikk 50% plass til lillemannen med en gang og da vi noen uker senere ville ha 60% og bytte dagene var det heller ikke noe problem. Vi har fått bestemme dagene helt selv.

Ei venninne fikk 40% til sin utenom hovedopptaket.

Men her er det nok ikke så flust om plassene som det er andre steder.

Skrevet

Barnehagene vil vel helst ha barn med 100% plass. Praktisk i forhold til det økonomiske, man trenger ikke å finne et annet barn som skal fylle ut de resterende prosentene. Også i forhold til det praktiske er det best med 100% plass - da er det en garderobeplass til hver...

Med mange barn som går 40, 50 eller 60% må man ha stor garddrobe..

Samtidig får man sikkert lett plass hvis det allerede går et barn med f.eks 50% plass i barnehagen, da trenger de en til å fylle opp! Du kan jo ta kontakt med bhg som du ønsker plass i og høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...