Amable Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Jeg vurderer sterkt å reise alene til Thailand(sykkeltur de første 10 dagene) i midten av desember og deretter være rundt om i Asia fra jul og over nyttår. Jeg er derimot uerfaren på reisefronten og er usikker på det å reise alene. * Hvordan finne soveplass(gidder ikke bestille noe hotell herfra, bortsett fra de første nettene * Hvordan vil jeg ha det på turen alene(rundt 3 uker)? Jeg er glad i å dele opplevelser med andre og skulle egentlig hatt med en kompis på denne turen, men han måtte melde avbud Ja, jeg er rett og slett usikker på om jeg kommer til å kose meg på turen.
Strawberrygirl Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Jeg vurderer sterkt å reise alene til Thailand(sykkeltur de første 10 dagene) i midten av desember og deretter være rundt om i Asia fra jul og over nyttår. Jeg er derimot uerfaren på reisefronten og er usikker på det å reise alene. * Hvordan finne soveplass(gidder ikke bestille noe hotell herfra, bortsett fra de første nettene * Hvordan vil jeg ha det på turen alene(rundt 3 uker)? Jeg er glad i å dele opplevelser med andre og skulle egentlig hatt med en kompis på denne turen, men han måtte melde avbud Ja, jeg er rett og slett usikker på om jeg kommer til å kose meg på turen. Jeg har reist rundt i Thailand alene, og det går helt fint! Du kommer til å møte masse herlige mennesker! jeg er ikke noe glad i å sykle, så den delen vet jeg ikke noe om, men ellers vil jeg nok regne med at du kommer til å kose deg Når du skal finne sted å bo, går du bare å hører med bo plasser om pris osv. til du finner noe du er fornøyd med. Bare husk å be om å se rommene først, og det er lov å prøve å prute litt. Bare husk på at du kommer til å reise i turistsesongen, så det kan derfor være fullt av turister overalt...
Amable Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2011 Jeg har reist rundt i Thailand alene, og det går helt fint! Du kommer til å møte masse herlige mennesker! jeg er ikke noe glad i å sykle, så den delen vet jeg ikke noe om, men ellers vil jeg nok regne med at du kommer til å kose deg Når du skal finne sted å bo, går du bare å hører med bo plasser om pris osv. til du finner noe du er fornøyd med. Bare husk å be om å se rommene først, og det er lov å prøve å prute litt. Bare husk på at du kommer til å reise i turistsesongen, så det kan derfor være fullt av turister overalt... Hvordan er det å finne seg rom i høysesongen? Er litt skeptisk til å reise ned uten å ha bestilt rom(har bestilt rom for de første nettene). Mulighet for å finne rom er det eneste som bekymrer meg nå.
reiseglad Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Bestill de to første nettene på nett på forhånd. Deretter tar du det på sparket når du kommer ned. Finn et sted du liker, og bestill for en ukes tid eller så, deretter kan du gjøre et nytt bytte etter litt planlegging gjennom uken. Har gjort det med to og tre barn i Thailand (litt utenfor sesong, i oktober en gang og i november en gang) Funker helt fint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå